Škoda Kamiq odhalila první technická data. Pomůžete určit, co je vlastně zač?

Brutus  |  06. 02. 2019 08:18

Odchodem ejlepšího designéra pana Josefa Kabáně se Škodovka opět vrací do období kdy budou opět vznikat ohavnosti jako byl Roomster, Yeti, Fabia2 atd.
Pan Kabáň dostal Škodovku na absolutní špičku což jí záviděl kdejaký výrobce.

Tenhle Kamiq to je přímo obludnost.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 09:22

Ten dizajnér se jmenuje Jozef Kabaň. Když ho tak obdivuješ, tak bys mohl znát alespoň jeho jméno https://cs.wikipedia.org/wiki/Jozef_Kaba%C5%88...

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  06. 02. 2019 10:17

Ac osobne skodovky vubec nemusim, presto mam pocit, ze pod kabanovym vedenim ziskaly jisty a unikatni charakter. V tom vidim hodnotu. Zda je tento charakter libivy, nebo neni, to je druha a ciste subjektivne vec.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 11:05

Ale ano, souhlasím. Já nekomentoval práci dizajnéra, jen jsem opravil toho člověka, který o něm tak obdivně píše a přitom ani nezná jeho jméno.

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  06. 02. 2019 11:02

Pan Kabaň ještě před svým odchodem navrhoval design i tohoto vozu.

Odpovědět  |   | 
Duj  |  07. 02. 2019 14:20

Navrh a finalni verze jsou dve ruzne veci.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 02. 2019 11:40

Co myslíš, jak dlouho trvá vývoj auta? A jak dlouho je Kabaň ze škodovky?

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  06. 02. 2019 12:56

Souhlas až na tu Yetinu. Tam jste úplně mimo.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  08. 02. 2019 18:49

To je těžké. Zrovna u Yetiny bych řekl, že ji Kabaň spíš "zprasil". Vývoj aut je na dlouho a i když byl šéfdyzajner již před představením Yetiho, tak na jeho návrhu pracoval hlavně jeho předchůdce. Kábaň měl na svědomí facelift a ten je takový kočkopes. Hranatá kapota a zároveň zakulacená boční okna a podobně. To mu ale nemám za zlé. Hodně lidem se to libí a on ani víc udělat nemohl. Facelift není o změně 90% dílů.Jeho design Superbu, Octavie, Rapidu a Fabie se mi líbil. Naopak nejsem moc odvázaný z Kodiaqu a Karoqu. Tyhle auta už sice dodělával někdo jiný, ale základ byl patrně na něm a tady mám z toho takové hodně rozporuplné pocity. Yeti byl jedinečný, ale tohle jsou tuctova SUV, která mě spíš nudí. Když jsem viděl poprvé koncept Yetiho, tak jsem viděl auto, které bych chtěl, podobně jako třeba třeba Suzuki Jimny. U K...qu to by jen něco jako "hmm, nová Škodovka".

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 02. 2019 08:22

Hm, píší, že zveřejnili interiér Kamiqu, ale v podstatě je to jen 1:1 převzatá Scala. Takže to vlastně bude jen "Scala scout"?

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  06. 02. 2019 09:13

Nepsalo se, ze Scalaq nebude v kombi? To by pak mozna davalo smysl. Proc kombik tedy nenazvat jinak a nevymackat z toho dalsi marketingovou omacku? Vzdyt oni ty Cesi ty omacky tak miluji!

Odpovědět  |   | 
prc  |  06. 02. 2019 11:17

Kamiq bude kombík, ale spíš zvýšený hatchback...

Odpovědět  |   | 
prc  |  06. 02. 2019 11:18

Sakra, jsem se uklepl... Kamiq NEBUDE kombík...

Odpovědět  |   | 
Rybář  |  07. 02. 2019 13:35

Ano okopírovaná Scala jen s vyšším podvozkem... jen vyšší hmotnost, ale 1.0 TSi nechají v základu, takže docela smutné.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  08. 02. 2019 18:53

1.0 TSi je i základní motorizace Karoqu. Je v podstatě nemožné, aby model pod Karoqem začínal na slušnější motorizaci. Taková je doba, bohužel.

Odpovědět  |   | 
Zdenda  |  06. 02. 2019 08:38

400 litrů na kufr není taky úplná výhra hlavně by mě zajímala ta motorizace, ale počítám s litrovým tříválcem v základu, takže nic pro mě. S lepší motorizací bude rozdíl 50tis minimálně a to je pořád "základní" výbava, kdo by to bral?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 09:28

Na to, že to je menší crossover, je kufr dostatečný. Ostatně, kolik má třeba Fabka kombi? Kdo chce větší kufr (i celé auto), koupí Octávku.PS:Teď jsem četl, že na trh přichází modernizované Mondeo a jako novinka hybrid v kombíku. No a kufr to má taky jenom 400l. Tam bych řekl, že už je to problém

Odpovědět  |   | 
brk77  |  08. 02. 2019 18:56

Yeti měl 405l a dvě basy piv vedle sebe se tam vejdou, takže ok.

Odpovědět  |   | 
space  |  06. 02. 2019 08:42

Každodenní příděl drog pro pacienty Český auto a k vyslovení názvu potřebujete, aby vám někdo přerazil sanici, což je asi dobrá pozvánka do klubu koncerňáků.

Odpovědět  |   | 
...  |  06. 02. 2019 08:47

Buď rád že po scala, se tohle nejmenuje srala

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  06. 02. 2019 09:10

Nazvu s tim ve skodovce tak oblibenym Q vysypu z rukavu tucet za minutu: Semiq, Brtniq, Prdiq, Losiq, Nosiq, Höniq, Karliq, Zelviq, Yezdiq, Voziq, Fabiq, Brniq ....

Odpovědět  |   | 
motor zero  |  06. 02. 2019 09:03

A pomuzeme: Dalsi z nekonecne rady mr*ek.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  06. 02. 2019 09:29

Parádní auto. Aspoň teď bude jasné, pro jaké auto jaký motor. Pro Kamiq 1.0 TSI 85kW, pro Karoq 1.5 TSI 110kW a pro Kodiaq 2.0 TSI 140kW. Je dobře že se podařilo udržet tak velký rozvor. Ještě by to chtělo aby cena kopírovala Scalu a vůz se dal pořídit s 1.0 TSI a trochou výbavy do 400.000,- Kč...

Odpovědět  |   | 
JAP  |  07. 02. 2019 14:22

Pls, uz nejezte ty houbicky.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 10:28

MQB A0 není žádná výhra. Kromě toho, že nepodopruje 4x4, nemůže mít Scala ani Kamiq elektronickou ručku a tedy ani autohold funkci. A nejsem si jistý, jak to bude třeba s adaptivním tempomatem u DSG verzí, protože třeba Subaru s manuální ručkou umí zastavit, ale následně už nezvládne stát na místě a stejně je nutný za brzdu šlápnout..

Odpovědět  |   | 
space  |  06. 02. 2019 10:54

Čím víc vopičáren v autě, tím větší kopyto za volantem...

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 11:51

Takže největší kopyta řídí Tesly? Jezdil jsem se se spoustou aut včetně mechanického WRX STi nebo BRZ, ale občas toho řízení má jednoduše člověk po uši a chce se jen pohodlně a jednoduše s rodinou někam daleko přepravit. Takže proč ne elektronická ručka, autohold a adaptivní tempomat?

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  06. 02. 2019 12:58

Třeba proto, že co tam není, to se nepokazí.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 13:07

S takovým přístupem bychom pořád jezdili na koních

Odpovědět  |   | 
dzero pero  |  06. 02. 2019 17:40

Zrejme ano. Ale auta by se nam jiste nekazila.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 21:07

To jo. A když kůň chcipne, tak se neservisuje, ale vymění

Odpovědět  |   | 
dzero pero  |  07. 02. 2019 13:53

To rozhodne. Ale auta by se ani tak nekazila.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 02. 2019 11:53

Autohold, to je ta funkce, kdy šlápneš na brzdu a auto pak drží brzdy stále natlakované, dokud se nerozjedeš? To přeci není vázané na elektronickou parkovací brzdu. Stačí příslušně naprogramovat Brake Assist, který dnes má každé auto.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 12:38

Autohold je ta funkce, když zastavíš na semaforu a můžeš sundat nohy z pedálů - auto stojí na místě. (ne hill assist) Myslíme asi to stejné.. Bez elektronické ručky to ve škodovkách nejde.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 12:39
Marek71  |  06. 02. 2019 12:51

A jaký je rozdíl mezi tímto a hill assist?U mě teda když zapnu funkci Hold, tak když zastavím a zabrzdím auto tak, že úplně stojí (mám ale zařazeno "P")m tak mohu sundat nohu z plynu a auto brzdí. A když přidám, odbrzdí se. Ale funguje to na rovině i do kopce, v čem je jiný ten hill assist?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 02. 2019 12:52

Však to myslím. Na to stačí jen udržovat tlak v brzdové soustavě, dokud nešlápneš na spojku nebo plyn. Pár řádek kódu navíc, ovládací prvky už v brzdové soustavě jsou.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 13:00

To jo, ale zase problém se zárukou - zásah do ŘJ. Navíc nejde vypnout tlačítkem, což se hodí třeba při popojíždění v koloně z lehkého kopce, kde se nemusí trápit spojka s rozjezdy..

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 02. 2019 15:28

Máš v tom zmatek. Při aktivaci Auto Holdu brzdí všechna kola nezávisle na ruční brzdě, tlakem v brzd. systému. Udrží ti tlak který jsi vyvinul tlakem na brzdový pedál. Po přidání plynu se odblokuje. El. brzda brzdí mechanicky podobně jako ruční.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 02. 2019 15:38

A tvrdím snad něco jiného? Jen říkám, že u koncernu mají auto hold jen auta s el. ručkou, to je vše. O technologii, jakou to pracuje, jsem nic nepsal ani nerozporoval

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 02. 2019 15:44

Psal jsi, že bez el. ručky to nejde. Proč by nešlo? Ok, nechme toho.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  07. 02. 2019 09:12

Aha, už chápu Tím, že "to nejde" jsem myslel, že to tak škodovka pro zákazníky nenabízí. Že to je technicky proveditelné, to je věc jiná. Teď už si rozumíme

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 02. 2019 12:08

Jo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 02. 2019 17:09

Počkej, kdo mluví o zásahu do ŘJ? Tohle dodávají normální výrobci aut, není to žádná podomní úprava. Tak jaká ztráta záruky?

Odpovědět  |   | 
VW  |  06. 02. 2019 11:06

Svou současnou sebejistou cenovou politikou si Škodovka pomalu ale jistě podřezává pod sebou větev!!! Vše se ukáže koncem roku na jejich letošních prodejních výsledcích!!!!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 12:05

Byl bych v klidu. Podobné předpovědi tady čtu už léta a pořád to dopadne tak, že Škoda Auto produkuje z roka na rok víc aut a je pořád v zisku a kondici.Otázka je, jak zachytí přechod na auta do zásuvky, jestli to nedopadne tak, že ve Škodovce se budou dělat spalovací auta (viz přesunutí Passatu) a Němci si nechají vývoj a výrobu do budoucna perpektivních aut na platformě MEB. Ale ono není divu, rozhoduje VW...

Odpovědět  |   | 
space  |  06. 02. 2019 14:02

... do budoucna perspektivních aut... Mladý člověk se nezapře.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 14:08

Neříkám, že to tak bude, ale zdá se, že VW si to myslí a dle toho koná. Uvidíme, co budoucnost přinese. Mě je celkem jedno, na co se bude jezdit, hlavně, aby tím neutrpěla individuální mobilita.

Odpovědět  |   | 
space  |  06. 02. 2019 17:12

Mě to jedno není, protože pro mě není důležité kam jedu, ale že jedu. To znamená užít si řízení, což nelze s nějakým ekovysavačem. Prostě ten stroj musí nasytit všechny tvoje smysly. A píšu ti proto, že oceňuji, že ses neurazil a jsi konzistentní.Západní svět je v elektromobilitě jinde, jenže jakmile skončí dotace, daňové úlevy...Jen představ vybudování dobíjecí infrastruktury na Jižním městě. Na kolik vyjde jedna nabíjecí stanice. To nepostavíme my dva za materiál a 200Kč/hod...

Odpovědět  |   | 
dzero pero  |  06. 02. 2019 17:49

Kolik toho rocne najezdite, ze Vas to tak bavi? Denne jezdim, dobrym autem (kterezto vetsina lidi povazuje za radost ridit), po kvalitnich (mimo CR) mimomestskych silnicich a dalnicich. A i presto vsechno jsem jiz za ta leta jezdenim unaven a rizeni si uzivam skutecne jen vlice zridka.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 02. 2019 21:04

To je v pohodě. Mě taky řízení baví, ale najedu toho hodně pracovně a to chci jet něčím pohodlným. Zatím je to spalovací auto, protože v elektru pro mě není nic použitelného. Pokud bude, tak klidně EV ale nesmí to mít ta omezení co to dnes má. A na zábavu pak něco jako MX-5

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 02. 2019 17:10

Takže jsi v životě v elektrickém autě neseděl, když píšeš, že se v něm nedá užít si řízení. OK, taky způsob, jak přiznat hloupost.

Odpovědět  |   | 
Krotitel Mpolana  |  08. 02. 2019 23:36

Navštiv ústav duševního zdraví v Klecanech, dají ti prášky na potlačení latentní agresivity.

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  06. 02. 2019 13:00

Všechny místní skuhraly bych na den posadil do Trabika nebo Škody 100. Ony by Vás ty békárny přešly :)

Odpovědět  |   | 
dzero pero  |  06. 02. 2019 17:50

Zkuste hadraplan! Na Skodu 100 a Trabika pak nedate dopustit.

Odpovědět  |   | 
Vuřtohryz  |  06. 02. 2019 15:02

Existuje na světě plodnější koncernový redaktor než pan J.M.? Troufám si říci, že nikoliv, je to prakticky prodloužená ruka PR oddělení VAG.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  06. 02. 2019 17:12

To som zvedavý, ako môže byť z Kamiqu náhrada Fabie Combi, keď má objem kufra len 400 litrov. Kombík si predsa ľudia kupujú hlavne kvôli veľkosti kufra...Takže ak si bude chcieť kúpiť český či slovenský chalupár dostupné auto s väčším kufrom, čo si asi u škodovky kúpi? Možno Daciu Logan MCV alebo Ladu Vesta Combi... Chápem, že škodovke chýbajú výrobné kapacity a že na "rádoby" SUV-kách ľudia znesú o dosť vyššiu cenu. Lenže dobrovoľne prenechávať excelentnú pozíciu v triede malých kombíkov iným firmám mi ale tiež moc rozumné nepríde.Ale možno len škodovka mlží. Podobne ako Mazda s Wankelom: raz príde, potom vôbec nepríde, potom príde ako zdroj na výrobu elektriny, potom zase vôbec nepríde, a tak sa už točí aspoň 5 rokov dokola. Zmysel to má jediný - zneistiť konkurenciu.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  06. 02. 2019 17:22

Porovnal som si interiér Kamiqu a Scaly a nie som istý, či tam je aspoň jediný rozdiel. Vypadajú úplne identicky. Dokonca aj vonkajšie spätné zrkadlá sa zdajú byť rovnaké... Tu je interiér Scaly - obrázok sa dá kliknutím ešte zväčšiť.https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-s... ...

Odpovědět  |   | 
dzero pero  |  06. 02. 2019 17:56

Treba najdete rozdil alespon v cene.

Odpovědět  |   | 
Leon  |  06. 02. 2019 18:01

tak ten tam bude stopro, vyšší podvozek, vyšší cena,....proto také ten model vzniká !

Odpovědět  |   | 
Lion  |  06. 02. 2019 20:55

Když na to koukám tak interiér jde hodně do scaly kromě volantu takže škodovka pojede tenhle styl v každým autu bych řekl

Odpovědět  |   | 
Dominik Pišňák  |  07. 02. 2019 12:08

Takže taková menší Scala…, žádné extra změny tu nevidím. Mě se to prostě nelíbí...Za ty peníze to dle mého stát rozhodně nebude!

Odpovědět  |   | 
Belzebub  |  07. 02. 2019 12:17

Vyvýšená Scala za navýšené peníze se stejně mizerným motorem v základu, no nekup to?

Odpovědět  |   | 
Ludva  |  08. 02. 2019 15:05

Nechápu kam tohle směřuje...Škoda Karoq váží 1271 Kg a hodí do základu 1.0 TSIŠkoda Kamiq bude skoro to samé jako Scala ( 1240) a také 1.0TSI v základu...a pro zasmání Fiat Punto II 1.2 - 860 KgSoudruzi někde udělali chybu. Honit motor turbem při takové váze je opravdu nápad hodný génia že? Za rok by mohli skončit alespoň na 0.9 TSI

Odpovědět  |   | 
Chaoss  |  11. 02. 2019 20:06

Zveřejnili interiel Kamiqu ale v efektu je to interiér ze Scáli takže moc nic nepředvedli

Odpovědět  |   | 
Drahoš S.  |  12. 02. 2019 10:26

Interiér se mi zdá na chlup stejný jako ve Scale, Vám ne? To tu jako máme další okopírovaný model s minimálními vylepšeními za opět velký peníz? Díky, ale to si nechám ujít, co vy?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  13. 02. 2019 11:45

Přijde, že vzali Scalu a prostě to je okopírovali. Ještě do toho mohou dát 1.0 motor a bude to. Pro mě jednoznačně další zklamání!

Odpovědět  |   | 
Lejzy  |  20. 02. 2019 19:35

Přesně jak píšeš ... Jednou ukázali tak něják něco nového a teď to uvidíme v každém jejich autě

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 100 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 12 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A