Škoda Kamiq se pomalu odhaluje! Seznamte se s autorem prvních skic

Škoda pokračuje v odhalování svého třetího SUV a nyní nám poskytuje dvojici oficiálních ilustrací vnějšího designu.

Třetí SUV v nabídce škodovky se nám již ukazuje trochu detailněji na prvních ilustracích a automobilka k designovému směřování Kamiqu, jak se bude nový model jmenovat, přidává další várku informací. Dosud jsme například viděli, že nejmenší městské SUV bude používat LED světlomety s dynamickými směrovkami.

V masce Kamiqu se objevují typicky zdvojená žebra, která jsou pro SUV Škody již typickým prvkem. Na předním nárazníku pak lze vidět kontrastně zbarvený stříbrný „spoiler“, zatímco nejvýraznějším detailem přídě jsou opět dělené světlomety, kdy se však hlavní lampy nově nachází pod linkou LED denního svícení. Opět pak bude u nové Škody ve světlech k vidění krystalická struktura.

Žádný Kosmiq! Nové malé SUV Škoda se oficiálně jmenuje Kamiq

Žádný Kosmiq! Nové malé SUV Škoda se oficiálně jmenuje Kamiq

Na zádi zaujmou lampy podobně tvarované jako u nejnovější Scaly a jako první SUV škodovky bude mít Kamiq na pátých dveřích namísto známého loga značky nápis Škoda. Po Scale půjde mimochodem o druhý model škodovky postavený na platformě MQB A0 a v hierarchii značky má Kamiq zastávat spíše druhou karosářskou verzi Scaly.

Premiéra Škody Kamiq pro evropský trh se bude konat v březnu na autosalonu v Ženevě.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Skici, které si můžete prohlédnout v přiložené galerii, nakreslil Antti Mikael Savio, člen designérského týmu Škoda Design. V rozhovoru prozradil něco málo ze zákulisí.

Jaký význam má tvorba skic v procesu navrhování vozu?

Je důležitou součástí tohoto procesu. Všechny návrhy vozu začínají na papíře, je to nejrychlejší způsob komunikace. Tvorba skic je vlastně přenášení myšlenek do vizuální podoby. Skica naznačuje, jak se bude vyvíjet identita značky.

Co musí mít každá správná skica designu auta?

Musí vyjadřovat jasnou myšlenku, emoce. Také by měla navrhnout nové designové prvky. Klíčovými prvky jsou vyváženost a správné proporce auta. Skica musí inspirovat lidi, aby měli představu, jak bude vypadat finální produkt.

V čem je tvorba skic vozu jiná v porovnání s navrhováním v jiných odvětvích?

Podle mého názoru je rozdíl mezi tvorbou skic auta a náčrtu jiných věcí velmi malý. Úkolem jakéhokoliv náčrtu je vystihnout podstatu. Úkolem náčrtu vozu je přinést něco neočekávaného a nového v oblasti designu. Stejná pravidla také platí téměř ve všech ostatních formách umění.

Co pro vás tvorba skic znamená?

Je to jako dýchání! Pro mě je to nejpřirozenější způsob vyjádření sebe sama.

Byla tvorba skic důvodem, proč navrhujete auta, nebo vás auta přivedla k navrhování, respektive tvorbě skic?

Těžko říct. Přišlo to obojí najednou. Skici aut kreslím už od malička…

Co vás inspiruje při kreslení skic?

Řekl bych, že je to hudba a krásné věci. Někdy stačí jen inspirativní rozhovor.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryNejlevnější verzePrvní statické dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků