V Seatu se rodí další elektromobil. Jmenuje se El-Born a něco nám připomíná

Španělská automobilka plánuje vlastní flotilu elektromobilů již dva roky. Nyní představuje již druhý počin, který se stane bratrem Volkswagenu I.D.

Nová podvozková platforma německého koncernu pro elektromobily samozřejmě nebude jen pro Volkswagen. Dalším vozem na platformě MEB tak bude Seat, jak právě prozradily fotografie od automobilky. Vůz dostal podle všeho název El-Born, což je odkaz na barcelonskou provincii.

Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Španělský elektromobil by měl být sourozencem chystaného kompaktního hatchbacku s prvky MPV od Volkswagenu, modelu I.D. Neo. Své sourozenectví rozhodně nezapřou, podívejte se například na tvar A sloupku a celkové proporce. Spojitostí tu najdete opravdu mnoho. Až si říkáme, jestli nabídne Seat něco navíc.

Dokonce už je venku i fotky interiéru, kde si můžeme všimnout, že jde už v podstatě o hotové auto. Vypadá totiž velmi reálně a neskrývá žádné rozmařilosti designérů, které se na výrobní linky stejně nakonec nedostanou. Všimněte si absence tlačítek na středovém panelu. Vše se bude ovládat zřejmě přes infotainment.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Pokud se tedy nyní díváme na skutečné dvojče elektrického Volkswagenu, můžeme očekávat elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní). Dojezd přes 500 km na jedno nabití by měla zajistit 111 kWh baterie. Čistě elektrický Seat bude hlavní hvězdou stánku Seat na autosalonu v Ženevě. Sekundovat mu bude další elektromobil, a to sice městské miniauto Minimó.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků