Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Polestar chce dostát pověsti ostré manufaktury a přináší elektromobil, který má potěšit řidiče a zároveň splňovat příslib automobilky o budoucnosti bez emisí.

Druhý počin švédského Polestaru již nějakou chvíli vyhlížíme. Čtyřdveřový elektromobil s karoserií fastback naši zvědavost nahlodával sérií upoutávek a nyní je konečně tady. Konkurent Tesly Model 3 se dnes představil v plné parádě za přítomnosti generálního ředitele Thomase Ingenlatha.

Prémiový švédský koráb skrývá pod kapotou, respektive pod podlahou, 78 kWh baterie. Ty mu umožňují dojezd až 500 km na jedno nabití. Jsou navíc uloženy co nejníže, pro co nejnižší těžiště. Baterie také přispívají k celkové tuhosti podvozku a pomáhají také zamezit proniání hluku do kabiny.

Elektrický Polestar 2 má datum premiéry. Ukáže se ještě před Ženevou

Elektrický Polestar 2 má datum premiéry. Ukáže se ještě před Ženevou

Aby novinka dostála svému jménu, musí mít určité dynamické ambice. To momentálně ve Švédsku znamená dvojici elektromotorů, každý na jedné nápravě, které dávají dohromady výkon 300 kW (408 koní) a točivý moment 660 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h se má pohybovat pod 5 sekund.

K vozu lze navíc přikoupit speciální balíček Performance Pack, který zahrnuje unikátní kovaná 20palcová kola, tlumiče značky Öhlins a brzdy Brembo. Vedle toho vůz ozdobí zlatými brzdovými třmeny a zlatými bezpečnostními pásy.

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar přináší velmi zajímavý vzhled, který zaručí, že si jej jen tak nespletete. Kromě uhlazeného dojmu nese také designové výstřelky, jako bezrámová boční zpětná zrcátka nebo světlomety Pixel LED design s unikátní vítací choreografií.

Interiér působí propracovaně a minimalisticky, díly z Volva ale nepřehlédnete. Jde o jeden z prvních vozů na světě, jehož infotainment pohání operační systém Android, který můžete znát z chytrých telefonů. To má zajistit mnohem lepší kompatibilitu s dnešními aplikacemi.

Splašený infotainment nebo prasklé sklo. Tesla Model 3 očima zákazníků

Splašený infotainment nebo prasklé sklo. Tesla Model 3 očima zákazníků

Polestar 2 je podle očekávání technicky velmi vyspělým vozem. Pamatuje si řidičovy návyky a ukládá do paměti nastavení ovládacích prvků, abyste mohli pouze nasednout a vyrazit. Středovému panelu vévodí 11palcový dotykový infotainment, jež lze ovládat hlasem. Auto půjde také odemykat telefonem.

Tím nejlepším je tu ale cena. Ta je stanovena na 39.990 eur, v přepočtu tedy těsně nad jeden milion korun. Během prvního roku produkce však bude k mání pouze bohatě vybavená úvodní edice za 59.990 eur, tedy 1.533.000 Kč. Polestar tak dokázal udělat další krok k dostupné elektromobilitě.

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

Tento švédský klenot půjde objednat pouze online. Produkce začne na začátku roku 2020, ale první vozy je již možné objednat. Veřejnosti se nový Polestar představí na autosalonu v Ženevě, poté bude následovat celosvětová prezentační šňůra. Kromě Číny, Spojených států a Kanady se na nový Polestar 2 mohou těšit i čtyři evropské země. Česká republika mezi nimi není, ale třeba se časem dočkáme.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků