Peugeot ukázal budoucnost sportovních manažerských aut. 508 má výkon 400 koní

Peugeot přiveze do Ženevy svou představu budoucích, sportovně střižených elektrifikovaných modelů.

Také Peugeot se chce pustit do celkové elektrifikace svého portfolia a na autosalonu v Ženevě tak představí kromě současných hybridů také pohled na sportovněji laděné verze, které budete moci dobít ze zásuvky. Tento směr má ukázat nový koncept 508 Sport Engineered, který svým hybridním ústrojím nabízí opravdu slušnou dávku výkonu.

V podstatě se tedy díváte na rozsáhleji vyšperkovaný liftback 508 Hybrid s nově specifikovanou technikou pod kapotou. Máme zde totiž přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 200 koní (147 kW), doplněný o elektromotor o síle 110 koní (81 kW) a na zadní nápravě další elektromotor, tentokrát s výkonem 200 koní (147 kW).

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Systémový výkon hybridního ústrojí je dle Peugeotu rovných 400 koní (294 kW) a na všechna kola putuje celkem 500 N.m točivého momentu. I díky tomu má 508 Sport Engineered zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost je poté limitována na 250 km/h. Baterie o kapacitě 11,8 kWh zajistí dojezd okolo 50 km čistě na elektřinu.

Mimo to Peugeot vybavil sportovní hybrid sníženým podvozkem, širším rozchodem kol vpředu o 24 mm a vzadu o 12 mm, vyladěno bylo řízení a na kolech se nachází lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Na konceptu si pak všimnete upraveného předního nárazníku, který používá nové vedení vzduchu ke chladičům, a zadního nárazníku s výrazným difuzorem. Peugeot dodává, že některé díly karoserie byly vytvořeny pomocí 3D tisku a hybridu mají snižovat aerodynamický odpor. Vnitřek 508 je bohatě oděn do Alcantary, karbonového obložení a nechybí i nové sportovní sedačky.

Peugeot zatím neoznamuje možnou produkci na základě konceptu 508 Sport Engineered (napadá nás sériová 508 R). Každopádně chce ale nakousnout téma podobně střižených sportovních hybridů ve své nabídce. Ostatně do roku 2023 chce francouzská značka nabízet elektrifikovanou verzi u všech svých modelů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků