Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong dopřává fotky nového SUV Korando v celé jeho kráse. K tomu navíc přihazuje další nové informace.

Nová generace SsangYongu Korando se nám již ukazuje na fotkách bez jakéhokoliv maskování. Po designové stránce tak máme potvrzeno, že vůči starému modelu bude nové Korando působit trochu robustněji. Přední maska má zamračenější výraz, hlavní světlomety doplňují další LED svítilny níže v nárazníku a karoserie má celkově spoustu ostrých linií.

Z profilu jde také zahlédnout typicky tvarovaný C sloupek, který má nyní i prostornější SUV XLV. Na zádi jsou výrazné LED svítilny a chromované prvky, včetně dvojice falešných otvorů na zadním nárazníku, připomínajících koncovky výfuku. A když už jsme u zádě, SsangYong potvrzuje, že zavazadlový prostor Koranda nabídne standardně 551 litrů objemu a chybět nebude volitelně elektricky sklopné víko kufru.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Detailněji se již můžeme podívat i do interiéru, jenž bude opatřen dvojicí displejů – 9palcovým digitálním přístrojovým štítem před řidičem a 10,25palcovou obrazovkou dotykového infotainmentu. Ke všemu pak bude vnitřek Koranda hrát barvami díky ambientnímu osvětlení. To se bude mimochodem nejspíš ve formě grafiky nacházet i v panelu palubní desky před spolujezdcem a ve výplních dveří.

Ani po stránce bezpečnostní techniky nebude chtít korejský výrobce zůstat pozadu. Korando tak nabídne inteligentní adaptivní tempomat, funkci krizového automatického brzdění, funkci udržování jízdy v pruhu nebo také systém sledování únavy řidiče.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

O technice pod kapotou zatím nemáme potvrzené informace, očekává se však naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru, sdílený s modely XLV a Tivoli, a také nová benzinová patnáctistovka, jež má později využít i pomoci elektromotoru pro zahrnutí hybridní varianty na trhu. Ostatně do nového Koranda se má dostat i mild-hybridní tříválcová jednotka o objemu 1,2 litru. A v plánuje je pro rok 2020 i příjezd čistě elektrické verze.

Po premiéře na autosalonu v Ženevě se nové Korando podívá i na český trh. Zde doplní současnou nabídku crossoveru Tivoli, většího XLV a vrcholného SUV Rexton. V polovině roku se má navíc objevit i pick-up Musso.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 150 příspěvků