První pohled na nový SsangYong Korando. Představí se už v Ženevě!

Kromě klasických spalovacích motorů se plánuje i plná elektrifikace. Jihokorejská automobilka tak naplní svůj tři roky starý plán.

Zatímco se pilně připravujeme na další příchod SsangYongu na český trh, automobilka nelení a chystá se představit další model. Tím má být nová generace Koranda, rivala Nissanu Qashqai. Na svůj debut v Ženevě láká prvním náhledem na siluetu karoserie.

Současné Korando je pořádný kus auta a působí velmi robustně. Podle prvního náhledu novinka trochu zostří a přinese spíše elegantnější vzhled. Změn je opravdu hodně a žádná linka nezůstala stejná. Podle všeho se ale nebude moc lišit od současné produkce značky, podívejte se například na design C sloupku, který je téměř totožný s modelem XLV.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Novému Korandu předcházel koncept e-SIV, který se představil v loňském roce na témže místě. Šlo o čistě elektrické SUV, které znamenalo další krok ve vývoji značky. Již před čtyřmi lety totiž prohlásili, že do roku 2019 pro nás budou mít elektrické SUV. A letošní nové Korando elektrifikaci opravdu nabídne, jen až v příštím roce.

Kromě chystaného elektromotoru ale samozřejmě nabídne i zástup těch spalovacích. Kromě dieselového čtyřválce o objemu 1.6 litru, který bude sdílet s modely XLV a Tivoli, nabídne i novou benzinovou jedna-pětku, která v budoucnu dostane malý elektromotor. Paletu pak doplní mild-hybridní tříválcová jednotka o objemu 1.2 litru.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Co bude pod kapotou, respektive pod podlahou elektrické verze, zatím nevíme. Koncept z loňského roku ale nabídnul výkon 140 kW, 61,5kWh baterii a dojezd mezi 320 až 450 kilometry. Maximální rychlost však byla omezena na 150 km/h. Kromě toho byl vybaven i 2. stupněm autonomity.

Nové Korando se podívá i na český trh. Má tu široké pole konkurence, od Kia Sportage po Škodu Karoq. Zatím se ale spokojíme se třemi modely. Jsou jimi crossover Tivoli, větší XLV a vrcholný model Rexton. Ke trojici modelů by se navíc ještě v této polovině roku měl připojit pickup Musso.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků