První pohled na nový SsangYong Korando. Představí se už v Ženevě!

Kromě klasických spalovacích motorů se plánuje i plná elektrifikace. Jihokorejská automobilka tak naplní svůj tři roky starý plán.

Zatímco se pilně připravujeme na další příchod SsangYongu na český trh, automobilka nelení a chystá se představit další model. Tím má být nová generace Koranda, rivala Nissanu Qashqai. Na svůj debut v Ženevě láká prvním náhledem na siluetu karoserie.

Současné Korando je pořádný kus auta a působí velmi robustně. Podle prvního náhledu novinka trochu zostří a přinese spíše elegantnější vzhled. Změn je opravdu hodně a žádná linka nezůstala stejná. Podle všeho se ale nebude moc lišit od současné produkce značky, podívejte se například na design C sloupku, který je téměř totožný s modelem XLV.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Novému Korandu předcházel koncept e-SIV, který se představil v loňském roce na témže místě. Šlo o čistě elektrické SUV, které znamenalo další krok ve vývoji značky. Již před čtyřmi lety totiž prohlásili, že do roku 2019 pro nás budou mít elektrické SUV. A letošní nové Korando elektrifikaci opravdu nabídne, jen až v příštím roce.

Kromě chystaného elektromotoru ale samozřejmě nabídne i zástup těch spalovacích. Kromě dieselového čtyřválce o objemu 1.6 litru, který bude sdílet s modely XLV a Tivoli, nabídne i novou benzinovou jedna-pětku, která v budoucnu dostane malý elektromotor. Paletu pak doplní mild-hybridní tříválcová jednotka o objemu 1.2 litru.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Co bude pod kapotou, respektive pod podlahou elektrické verze, zatím nevíme. Koncept z loňského roku ale nabídnul výkon 140 kW, 61,5kWh baterii a dojezd mezi 320 až 450 kilometry. Maximální rychlost však byla omezena na 150 km/h. Kromě toho byl vybaven i 2. stupněm autonomity.

Nové Korando se podívá i na český trh. Má tu široké pole konkurence, od Kia Sportage po Škodu Karoq. Zatím se ale spokojíme se třemi modely. Jsou jimi crossover Tivoli, větší XLV a vrcholný model Rexton. Ke trojici modelů by se navíc ještě v této polovině roku měl připojit pickup Musso.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků