První pohled na nový SsangYong Korando. Představí se už v Ženevě!

Kromě klasických spalovacích motorů se plánuje i plná elektrifikace. Jihokorejská automobilka tak naplní svůj tři roky starý plán.

Zatímco se pilně připravujeme na další příchod SsangYongu na český trh, automobilka nelení a chystá se představit další model. Tím má být nová generace Koranda, rivala Nissanu Qashqai. Na svůj debut v Ženevě láká prvním náhledem na siluetu karoserie.

Současné Korando je pořádný kus auta a působí velmi robustně. Podle prvního náhledu novinka trochu zostří a přinese spíše elegantnější vzhled. Změn je opravdu hodně a žádná linka nezůstala stejná. Podle všeho se ale nebude moc lišit od současné produkce značky, podívejte se například na design C sloupku, který je téměř totožný s modelem XLV.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Novému Korandu předcházel koncept e-SIV, který se představil v loňském roce na témže místě. Šlo o čistě elektrické SUV, které znamenalo další krok ve vývoji značky. Již před čtyřmi lety totiž prohlásili, že do roku 2019 pro nás budou mít elektrické SUV. A letošní nové Korando elektrifikaci opravdu nabídne, jen až v příštím roce.

Kromě chystaného elektromotoru ale samozřejmě nabídne i zástup těch spalovacích. Kromě dieselového čtyřválce o objemu 1.6 litru, který bude sdílet s modely XLV a Tivoli, nabídne i novou benzinovou jedna-pětku, která v budoucnu dostane malý elektromotor. Paletu pak doplní mild-hybridní tříválcová jednotka o objemu 1.2 litru.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Co bude pod kapotou, respektive pod podlahou elektrické verze, zatím nevíme. Koncept z loňského roku ale nabídnul výkon 140 kW, 61,5kWh baterii a dojezd mezi 320 až 450 kilometry. Maximální rychlost však byla omezena na 150 km/h. Kromě toho byl vybaven i 2. stupněm autonomity.

Nové Korando se podívá i na český trh. Má tu široké pole konkurence, od Kia Sportage po Škodu Karoq. Zatím se ale spokojíme se třemi modely. Jsou jimi crossover Tivoli, větší XLV a vrcholný model Rexton. Ke trojici modelů by se navíc ještě v této polovině roku měl připojit pickup Musso.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků