Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot již oficiálně představuje novou generaci malého hatchbacku 208.

Ještě před začátkem autosalonu v Ženevě nám Peugeot naplno představuje novou generaci modelu 208. Design se stihl provalit již dříve, ale nyní už konečně známe i podrobná technická data a všechny novinky, se kterými bude chtít francouzská značka konkurovat rivalům jako třeba Fordu Fiesta.

Komu se zamlouvaly stylistické prvky nového liftbacku 508, toho vzhled nové 208 zřejmě potěší. Z většího modelu si totiž vypůjčuje celou řadu prvků. Na mrňousovi jsou hlavně výrazné „kly“ denního svícení zakomponované do předního nárazníku stejně jako u 508. Model pak vypadá obzvláště dravě ve vyšších výbavách, kdy jsou na hatchbacku dostupná až 17palcová kola, černé kontrastní prvky karoserie či full-LED světlomety.

Peugeot ukázal budoucnost sportovních manažerských aut. 508 má výkon 400 koní

Peugeot ukázal budoucnost sportovních manažerských aut. 508 má výkon 400 koní

Peugeot tvrdí, že použitím nejnovější modulární platformy (CMP) koncernu PSA zhubla nová generace 208 vůči předchůdci o 30 kg, zatímco došlo k redukci hluku a vibrací v kabině a zvýšení komfortu podvozku. Na délku měří novinka 4055 mm, na šířku 1745 mm (po kliky dveří), je vysoká 1430 mm a rozvor čítá 2540 mm. Objem kufru je na 311 litrech, takže se od staršího vozu neliší.

Inspirace větší 508 pokračuje také v interiéru. Došlo na již tradiční uspořádání i-Cockpit s vysoko umístěnou digitální kapličkou přístrojů a menším volantem pod její úrovní. Architektura palubní desky je celkem členitá a displej infotainmentu o velikosti 5-, 7- či 10palců (dle výbavy) je umístěn na vrchu a trčí do prostoru. Počet klasických tlačítek byl snížen na minimum.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Samozřejmě dnes nesmí chybět ani armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkci Stop&Go, udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent, nouzové autonomní brzdění, sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu a další.

Pod kapotou 208 se v řadě spalovacích motorů objeví zážehový 1,2litrový tříválec, naladěný na 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní), zatímco vznětovou jednotku zastane 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 75 kW (100 koní). V závislosti na motoru je k dostání i automatická osmistupňová převodovka. U dieselu si však zájemci vystačí pouze s manuálním šestikvaltem.

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

Zásadním krokem Peugeotu je nicméně uvedení čistě elektrické varianty e-208, jejíž elektromotor vyprodukuje 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. S baterií o kapacitě 50 kWh dokáže podle metody WLTP ujet na jedno nabití až 340 km.

Časy nabíjení se poté liší dle zvolené nabíječky, takže počítejme s 5 až 8 hodinami. S nabízenou rychlonabíječkou o výkonu 100 kW však bude e-208 možné dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. A Peugeot ujišťuje, že bateriový modul si po osmi letech či najetých 160.000 km stále udrží alespoň 70 % své původní kapacity.

Cenovky zatím neznáme, rezervace na novou 208 ovšem Peugeot spustí již v březnu, přičemž do prodeje bude uvedena na konci léta.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků