V rozšiřování nabídky svých modelů bude Cupra pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. | Cupra Terramar  AutoExpress.co.uk

V rozšiřování nabídky svých modelů bude Cupra pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. | Cupra Terramar | AutoExpress.co.uk

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. | Cupra Terramar  AutoExpress.co.uk

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. | Cupra Terramar | AutoExpress.co.uk

Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu i 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu i 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu dojde také. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu dojde také. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra

Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca. | Cupra Ateca | Zdroj: Cupra

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. | Cupra Terramar  AutoExpress.co.uk
Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). | Cupra Ateca Zdroj: Cupra
Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra
Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. | Cupra Ateca Zdroj: Cupra
9
Fotogalerie

Cupra Terramar míří do Ženevy. Může dostat 400koňový pětiválec z RS3!

Jak jsme očekávali, Cupra chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový a pro značku samostatný model. Technika nového „SUV kupé“ je už známá, ale možná se později dočkáme i menšího překvapení.

Cupra se jakožto sportovnější podznačka Seatu již pomalu zabydluje i na českém trhu, přičemž v rozšiřování nabídky svých modelů bude pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu značka představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. A přestože jsme o voze již slyšeli pár technických informací a jeho podoba unikla na internet, nyní známe další zajímavé detaily.

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. Některé designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.

Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty.

Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu něco většího, přičemž asi jedinou možností je 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku.

K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu také dojde. Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca.

Novinky se tedy dočkáme na autosalonu v Ženevě, který startuje novinářskými dny 5. března. Co mimochodem Cupra chystá do budoucna, o tom jsme se již rozepsali v samostatném článku v rámci otevření prvního českého dealerství.  

Galerie doplněna o Cupru Ateca.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud