Cupra Terramar míří do Ženevy. Může dostat 400koňový pětiválec z RS3!

Jak jsme očekávali, Cupra chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový a pro značku samostatný model. Technika nového „SUV kupé“ je už známá, ale možná se později dočkáme i menšího překvapení.

Cupra se jakožto sportovnější podznačka Seatu již pomalu zabydluje i na českém trhu, přičemž v rozšiřování nabídky svých modelů bude pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu značka představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. A přestože jsme o voze již slyšeli pár technických informací a jeho podoba unikla na internet, nyní známe další zajímavé detaily.

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. Některé designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty.

Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu něco většího, přičemž asi jedinou možností je 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu také dojde. Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca.

Novinky se tedy dočkáme na autosalonu v Ženevě, který startuje novinářskými dny 5. března. Co mimochodem Cupra chystá do budoucna, o tom jsme se již rozepsali v samostatném článku v rámci otevření prvního českého dealerství.  

Galerie doplněna o Cupru Ateca.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků