Cupra Terramar míří do Ženevy. Může dostat 400koňový pětiválec z RS3!

Jak jsme očekávali, Cupra chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový a pro značku samostatný model. Technika nového „SUV kupé“ je už známá, ale možná se později dočkáme i menšího překvapení.

Cupra se jakožto sportovnější podznačka Seatu již pomalu zabydluje i na českém trhu, přičemž v rozšiřování nabídky svých modelů bude pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu značka představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. A přestože jsme o voze již slyšeli pár technických informací a jeho podoba unikla na internet, nyní známe další zajímavé detaily.

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. Některé designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty.

Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu něco většího, přičemž asi jedinou možností je 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu také dojde. Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca.

Novinky se tedy dočkáme na autosalonu v Ženevě, který startuje novinářskými dny 5. března. Co mimochodem Cupra chystá do budoucna, o tom jsme se již rozepsali v samostatném článku v rámci otevření prvního českého dealerství.  

Galerie doplněna o Cupru Ateca.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků