Downsizing se nevyhnul ani Morganu. Osmiválec je pryč, dostal motor z Toyoty

Ani značkám jako je Morgan se nevyhýbá downsizing, v britské manufaktuře však čas plyne poněkud jinak. Firma představuje zbrusu nové auto teprve po 19 letech, i když navenek vypadá skoro jako výběhový Plus 8.

Ve světě jen stěží najdete takové spojení moderny a klasiky, jako nabízí britská společnost Morgan Motor. Nevěříte? V Ženevě představený Plus Six vypadá téměř k nerozeznání jako jeho předchůdce Plus 8, po všech stránkách jde však o zbrusu nový vůz.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Britové kvůli „šestce“ vyvinuli novou lepenou hliníkovou platformu nazvanou CX, což můžete číst jako římských 110, jelikož Morgan letos slaví sto deset let od svého založení. Zajímavější na tom všem je, že šasi má podle tvůrců až o sto procent vyšší torzní tuhost ve srovnání s předchozí generací aluminiové platformy a co je ještě lepší, ani tentokrát nevynechali část rámu vyrobeného z jasanového dřeva.

Při pohledu na holou konstrukci bez vnějších panelů je zřejmé, že přírodní materiál je zde spíše aby se neřeklo, než aby plnil skutečnou a nezbytnou funkci, na to se ale majitelé ptát nebudou. Pro ně bude mnohem důležitější, že se Morgan drží tradičních hodnot, i když se postupně přeci jen mění a modernizuje.

Elektrická tříkolka Morgan nečekaně končí. Britové budou vracet zálohy

Elektrická tříkolka Morgan nečekaně končí. Britové budou vracet zálohy

Za poslední výkřik techniky lze považovat rovněž pohonnou jednotku, která nahrazuje dřívější mnichovský osmiválec. Pod přední kapotou pracuje přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec B58 od BMW, který najdete nejen v aktuálním roadsteru Z4, ale roztáčí také kola zadní nápravy v nové Toyotě Supra.

Zážehový kapalinou chlazený motor produkuje 340 koní při 6500 otáčkách za minutu a 500 newtonmetrů, které prozatím zpracovává jen osmistupňový automat. Kromě něj bude brzy k mání také manuál, první údaje o dynamice však patří modelům osazeným převodovkou ZF s měničem. Díky suché hmotnosti 1075 kg Morgan zvládne akceleraci z místa na 100 km/h za 4,2 sekundy a jede až 267 kilometrů v hodině. Průměrná udávaná spotřeba přitom vychází pouze 7,4 litru na 100 km.

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Možná to na první pohled není vidět, ale velkou devízou Plus Six má být výrazně větší interiér. Zatímco rozvor byl prodloužen jen o 18 mm a délka se prakticky nezměnila, inženýři přidali v podélném směru až 200 milimetrů navíc. Jedinou elektronickou obezličkou pro řidiče zůstává ABS, ačkoli zástupci firmy přiznávají, že se časem objeví i další bezpečností systémy.

Cena? Prvních padesát aut dostane v rámci zaváděcí edice plnou výbavu, takže si budete muset připravit v přepočtu 2,68 milionu korun. Pozdější verze však nebudou o moc levnější. Morgan si za ně naúčtuje nejméně 2,38 milionu korun.  

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků