Plány Mercedesu: Do Ženevy míří CLA Shooting Brake i facelift GLC

Ženevský autosalon se pomalu blíží a Mercedes nyní oznamuje novinky, které můžeme čekat na jeho stánku.

Mercedes-Benz si chystá pro autosalon v Ženevě hned dvě novinky, které jsme ještě neměli možnost spatřit v konečné formě. Německá automobilka totiž plánuje na výstavišti Palexpo ukázat jak praktičtější Shooting Brake verzi třídy CLA, tak i modernizaci SUV GLC, jejichž testovací prototypy si doteď udržovaly maskovací fólie.

Jelikož v případě GLC mluvíme o faceliftu, příliš zásadních novinek se na SUV nedočkáme. Přední maska určitě dozná kosmetických úprav, Mercedes doplní výbavu modelu o nové příslušenství a bezpochyby aktualizuje i techniku v interiéru. Nabídka motorizací zůstane nejspíš bez větších změn, i když pár koní navíc bude vždy vítáno. Novinek by se mělo každopádně dočkat i stylovější GLC Coupé.

Mercedes-Benz CLA kupé oficiálně: Je to nejchytřejší Mercedes všech dob!

Mercedes-Benz CLA kupé oficiálně: Je to nejchytřejší Mercedes všech dob!

Standardní verze nové generace Mercedesu CLA jsme se pak dočkali již letos v lednu. V Ženevě se ovšem Mercedes chystá představit i očekávaný Shooting Brake, který již byl spatřen při testování. Těšit se tak můžeme na kombík s nižší linií střechy, ačkoliv oproti původní generaci se u prototypu zdála o cosi vyšší. Což by určitě přispělo k většímu prostoru nad hlavami cestujících.

Techniku pak CLA Shooting Brake samozřejmě okopíruje od standardní verze, tudíž se pod kapotou prozatím objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 165 kW (225 koní) a točivém momentu 350 N.m. Motor je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou a zákazníci budou mít na výběr mezi pohonem předních a všech kol.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

K těmto novinkám v Ženevě nám Mercedes rovněž naživo ukáže plánovaný koncept elektrického luxusního SUV EQV, který má být již blízko k produkční verzi. S modernizací nakonec přijede i nedávno vylepšená třída V a rozlučku bude mít na výstavišti zřejmě roadster SLC, pro který má výrobce přichystanou variantu Final Edition.

Ženevský autosalon startuje novinářskými dny 5. března 2019. Premiéry bude nicméně Mercedes toho dne streamovat i na svém webu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků