Čeká to Audi, BMW, ale i Mercedes-Benz. Se svým největším motorem se stuttgartská automobilka rozloučí v Ženevě.
Že se Mercedes rozloučí se svým největším motorem, už víme. Nyní bylo navíc oficiálně oznámeno, že se s ním loučí i třída S ve verzi sedan, klenot automobilky. Postupně se tak z nabídky zcela vytratí. Vždyť už ani nová třída G se nenabízí ve verzi G 65. Jeho vrcholná verze má pod kapotou osmiválec.
Německá automobilka se však nechala slyšet, že tento motor si v nabídce uchová. Jen to nebude pro Mercedesy, ale pro vozy Maybach. Ten bude i nadále k mání s motorem S 650 ve karosářské verzi Cabrio, jako sedan, i jako prodloužená limuzína Pullman.
Mercedes ale není jedinou značkou, kterou trápí současný trend downsizingu. I Audi se rozloučí s motorem W12, a to v momentě, kdy současná generace A8 dožije konce. Poslední svého druhu je i čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec od Bugatti.
Vraťme se ale ještě k Mercedesu. Ještě předtím než se pompézní sedan s touto jednotkou rozloučí, připraví si pro nás finální edici. A má to prý opravdu stát za to. Co si pod tím máme představit, zatím nelze určit. Na premiéru tohoto vozu se můžeme těšit na autosalonu v Ženevě, který své brány otevírá 5. března. V galerii si můžete připomenout model S560e.