Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Čeká to Audi, BMW, ale i Mercedes-Benz. Se svým největším motorem se stuttgartská automobilka rozloučí v Ženevě.

Že se Mercedes rozloučí se svým největším motorem, už víme. Nyní bylo navíc oficiálně oznámeno, že se s ním loučí i třída S ve verzi sedan, klenot automobilky. Postupně se tak z nabídky zcela vytratí. Vždyť už ani nová třída G se nenabízí ve verzi G 65. Jeho vrcholná verze má pod kapotou osmiválec.

Vymírající druh. Pojďte zavzpomínat na nejlepší dvanáctiválce všech dob

Vymírající druh. Pojďte zavzpomínat na nejlepší dvanáctiválce všech dob

Německá automobilka se však nechala slyšet, že tento motor si v nabídce uchová. Jen to nebude pro Mercedesy, ale pro vozy Maybach. Ten bude i nadále k mání s motorem S 650 ve karosářské verzi Cabrio, jako sedan, i jako prodloužená limuzína Pullman.

Mercedes ale není jedinou značkou, kterou trápí současný trend downsizingu. I Audi se rozloučí s motorem W12, a to v momentě, kdy současná generace A8 dožije konce. Poslední svého druhu je i čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec od Bugatti.

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Vraťme se ale ještě k Mercedesu. Ještě předtím než se pompézní sedan s touto jednotkou rozloučí, připraví si pro nás finální edici. A má to prý opravdu stát za to. Co si pod tím máme představit, zatím nelze určit. Na premiéru tohoto vozu se můžeme těšit na autosalonu v Ženevě, který své brány otevírá 5. března. V galerii si můžete připomenout model S560e.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků