Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Čeká to Audi, BMW, ale i Mercedes-Benz. Se svým největším motorem se stuttgartská automobilka rozloučí v Ženevě.

Že se Mercedes rozloučí se svým největším motorem, už víme. Nyní bylo navíc oficiálně oznámeno, že se s ním loučí i třída S ve verzi sedan, klenot automobilky. Postupně se tak z nabídky zcela vytratí. Vždyť už ani nová třída G se nenabízí ve verzi G 65. Jeho vrcholná verze má pod kapotou osmiválec.

Vymírající druh. Pojďte zavzpomínat na nejlepší dvanáctiválce všech dob

Vymírající druh. Pojďte zavzpomínat na nejlepší dvanáctiválce všech dob

Německá automobilka se však nechala slyšet, že tento motor si v nabídce uchová. Jen to nebude pro Mercedesy, ale pro vozy Maybach. Ten bude i nadále k mání s motorem S 650 ve karosářské verzi Cabrio, jako sedan, i jako prodloužená limuzína Pullman.

Mercedes ale není jedinou značkou, kterou trápí současný trend downsizingu. I Audi se rozloučí s motorem W12, a to v momentě, kdy současná generace A8 dožije konce. Poslední svého druhu je i čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec od Bugatti.

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Vraťme se ale ještě k Mercedesu. Ještě předtím než se pompézní sedan s touto jednotkou rozloučí, připraví si pro nás finální edici. A má to prý opravdu stát za to. Co si pod tím máme představit, zatím nelze určit. Na premiéru tohoto vozu se můžeme těšit na autosalonu v Ženevě, který své brány otevírá 5. března. V galerii si můžete připomenout model S560e.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik