Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Dvanáctiválcům pod kapotou ozdobenou třícípou hvězdou nadobro zvoní umíráček. Daimler na rozloučenou představí v Ženevě svou vrcholnou limuzínu z definitivní edice čítající pouze 130 aut.

Expozice automobilky Mercedes v rámci letošního ženevského autosalonu bude mít tak trochu hořkosladkou příchuť. Stuttgartská centrála na jednom místě poprvé veřejně představí modernizovanou verzi modelu GLC, těšit se můžou i příznivci dále vyladěné varianty GT R Roadster či obdivovatelé druhé generace kompaktního kombíku CLA Shooting Brake. Souběžně s těmito vozy bude mít na stánku své čestné místo také vlajková loď AMG S 65 s přídomkem Final Edition, jejíž označení mluví za vše.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Nebudeme zbytečně chodit kolem horké kaše. Černý vůz s kontrastně lakovanými měděnými prvky je rozlučkou s výjimečnými šestilitrovými dvanáctiválcovými motory Mercedesu, které pohřbil nástup nové normy WLTP, stále přísnější pokutování emisí a zkrátka fakt, že si Brusel zcela zbytečně vyšlápl na osobní automobilovou dopravu, přestože její celosvětový podíl na celkovém znečištění emisemi je minimální.

Platí to také zejména pro agregáty V12, které se v případě Mercedesů sice montovaly do docela hezké řádky aut, ve skutečnosti se jich ale prodalo tak málo, že představovaly a nadále představují prakticky zanedbatelnou část nabídky německého koncernu Daimler.

Mercedes ukázal facelift GLC: Přináší novou techniku v interiéru i pod kapotou

Mercedes ukázal facelift GLC: Přináší novou techniku v interiéru i pod kapotou

Přesto verze AMG S 65 s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem končí, a pokud vás právě tento vůz nějakým způsobem oslovuje, máte poslední příležitost na objednávku. Pokud ji podepíšete, dostanete skutečně impozantní strojovnu s maximálním výkonem 630 koní a nejvyšším točivým momentem 1000 N.m dostupných v rozmezí od 2300 do 4300 otáček za minutu.

Převedeno do reality to znamená schopnost akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za 4,2 sekundy a rychlost až 300 kilometrů v hodině. To všechno přitom dostanete ve spojení se sedadly čalouněnými jemnou kůží nappa a ovládanými až dvanácti elektromotorky, aby se vám při tom kalupu sedělo pohodlně.

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Mercedes-AMG GT R ztratil střechu. Nový Roadster zvládne až 317 km/h

Samozřejmě nechybí ambientní osvětlení pro vytvoření té správné atmosféry při cestách na dlouhé tratě, zadní stavitelná sedadla sklopná do polohy „business třída“ či držáky nápojů s kontrolou teploty. Vytříbený vnitřek pak zdobí karbonové panely, zatímco štítek na motoru s podpisem konkrétního zaměstnance tentokrát není stříbrný ale černý.

Jestli tím v Mercedesu chtěli vyjádřit smutek nad koncem jedné dlouhé a fantastické kapitoly jménem V12, popravdě netušíme. Automobilka se na toto téma ve své stručné tiskové zprávě příliš nerozepisuje. Každopádně připomíná, že mít tuto verzi už nebudeme, a pokud máte zájem, váhat byste neměli. Automobilka postaví už jen 130 dvanáctiválců, což kromě jiného připomene i příslušný štítek.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků