Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ přijíždí jako mild-hybrid. Má přes 435 koní

Nabídku verzí nejnovějšího SUV GLE již Mercedes rozšiřuje také o první výkonnou variantu divize AMG.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ je dalším výkonným SUV v portfoliu německé automobilky, a přestože nemluvíme o vrcholném AMG s číslovkou 63, ani této „slušnější“ verzi v žádném případě nechybí dostatek síly a agresivní pohled na všechny účastníky provozu.

Kromě tradičního vyšperkování karoserie s novými nárazníky, většími přístupy vzduchu, jinou mřížkou chladiče, většími koly a dalšími maličkostmi je tedy hlavním středem zájmu motorizace pod kapotou. GLE 53 totiž přijíždí jako mild-hybrid kombinující turbem a elektrickým kompresorem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, jemuž dále pomáhá malý elektromotor zajišťující i funkci startéru a alternátoru.   

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Jednotka produkuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 520 N.m, přičemž zmíněný elektromotor zvládne v případně nutnosti tuto hodnotu navýšit o dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. Ve výsledku je tak SUV schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny. Maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka a variabilní pohon všech kol 4Matic+. AMG verze přichází rovněž s chytrým pneumatickým odpružením a systémem E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl dříve uveden ve třídě S.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Uvnitř se pochopitelně mohou zájemci těšit na základní výbavu ve formě dvou spojených 12,3 palcových obrazovek, kdy displej infotainmentu MBUX navazuje na digitální přístrojový štít před řidičem. V AMG se navíc objevuje sportovní volant oděný do černé kůže Nappa, hliníková pádla převodovky a zbytek interiéru je také čalouněn kůží a prošíván červenou nití.

Na cenovky nového AMG GLE 53 4Matic+ si budeme muset ještě počkat. Výstavní premiéru si výkonné SUV odbude na březnovém autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků