Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ přijíždí jako mild-hybrid. Má přes 435 koní

Nabídku verzí nejnovějšího SUV GLE již Mercedes rozšiřuje také o první výkonnou variantu divize AMG.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ je dalším výkonným SUV v portfoliu německé automobilky, a přestože nemluvíme o vrcholném AMG s číslovkou 63, ani této „slušnější“ verzi v žádném případě nechybí dostatek síly a agresivní pohled na všechny účastníky provozu.

Kromě tradičního vyšperkování karoserie s novými nárazníky, většími přístupy vzduchu, jinou mřížkou chladiče, většími koly a dalšími maličkostmi je tedy hlavním středem zájmu motorizace pod kapotou. GLE 53 totiž přijíždí jako mild-hybrid kombinující turbem a elektrickým kompresorem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, jemuž dále pomáhá malý elektromotor zajišťující i funkci startéru a alternátoru.   

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Jednotka produkuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 520 N.m, přičemž zmíněný elektromotor zvládne v případně nutnosti tuto hodnotu navýšit o dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. Ve výsledku je tak SUV schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny. Maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka a variabilní pohon všech kol 4Matic+. AMG verze přichází rovněž s chytrým pneumatickým odpružením a systémem E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl dříve uveden ve třídě S.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Uvnitř se pochopitelně mohou zájemci těšit na základní výbavu ve formě dvou spojených 12,3 palcových obrazovek, kdy displej infotainmentu MBUX navazuje na digitální přístrojový štít před řidičem. V AMG se navíc objevuje sportovní volant oděný do černé kůže Nappa, hliníková pádla převodovky a zbytek interiéru je také čalouněn kůží a prošíván červenou nití.

Na cenovky nového AMG GLE 53 4Matic+ si budeme muset ještě počkat. Výstavní premiéru si výkonné SUV odbude na březnovém autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků