Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ přijíždí jako mild-hybrid. Má přes 435 koní

Nabídku verzí nejnovějšího SUV GLE již Mercedes rozšiřuje také o první výkonnou variantu divize AMG.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ je dalším výkonným SUV v portfoliu německé automobilky, a přestože nemluvíme o vrcholném AMG s číslovkou 63, ani této „slušnější“ verzi v žádném případě nechybí dostatek síly a agresivní pohled na všechny účastníky provozu.

Kromě tradičního vyšperkování karoserie s novými nárazníky, většími přístupy vzduchu, jinou mřížkou chladiče, většími koly a dalšími maličkostmi je tedy hlavním středem zájmu motorizace pod kapotou. GLE 53 totiž přijíždí jako mild-hybrid kombinující turbem a elektrickým kompresorem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, jemuž dále pomáhá malý elektromotor zajišťující i funkci startéru a alternátoru.   

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Mercedes-Benz S se loučí s dvanáctiválcem. Další na řadě je sedan

Jednotka produkuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 520 N.m, přičemž zmíněný elektromotor zvládne v případně nutnosti tuto hodnotu navýšit o dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. Ve výsledku je tak SUV schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny. Maximální rychlost je limitována na 250 km/h.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka a variabilní pohon všech kol 4Matic+. AMG verze přichází rovněž s chytrým pneumatickým odpružením a systémem E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl dříve uveden ve třídě S.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Uvnitř se pochopitelně mohou zájemci těšit na základní výbavu ve formě dvou spojených 12,3 palcových obrazovek, kdy displej infotainmentu MBUX navazuje na digitální přístrojový štít před řidičem. V AMG se navíc objevuje sportovní volant oděný do černé kůže Nappa, hliníková pádla převodovky a zbytek interiéru je také čalouněn kůží a prošíván červenou nití.

Na cenovky nového AMG GLE 53 4Matic+ si budeme muset ještě počkat. Výstavní premiéru si výkonné SUV odbude na březnovém autosalonu v Ženevě.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera