Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Je to malé, oranžové, jezdí to až 220 km/h a slaví to třicet let. Co je to? Limitovaná edice Mazdy MX-5, která se právě představila na autosalonu v Chicagu.

Někde v hlubinách internetu najdete názor, že malý roadster od Mazdy je autem pro kadeřníky. V první řadě jde ale o hbité auto na zážitky, které slaví již třicet let produkce. Mazda si připravila k tomuto výročí speciální edici, která se právě představila na témže místě, kde první generace před třemi dekádami debutovala, na autosalonu v Chicagu.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

O limitovanou edici jde proto, že se představí pouze v 3000kusové sérii. K mání bude jako roadster i jako hardtop RF. Pokryta je barvou Racing Orange a stejně jsou natřeny i brzdové třmeny, které prosvítají skrze kovaná kola Rays. Oranžovou najdete i v uvnitř, kde se objevuje na obložení dveří, výdeších z ventilace a také jako prošívání kožených prvků.

Mazda láká na nové SUV. Co všechno ještě přiveze do Ženevy?

Mazda láká na nové SUV. Co všechno ještě přiveze do Ženevy?

Výroční edice je samozřejmě napěchovaná výbavou. Vedle automatické klimatizace, automatických dálkových světel nebo navigace nabídne také sportovní sedadla Recaro, tlumiče Bilstein či přední brzdy Brembo.

Standardem bude silnější ze dvou nabízených motorových jednotek. Dvoulitr Skyactiv zůstal beze změn. To znamená, že pořád dává výkon 135 kW (184 koní), na stovku se s ním vůz dostane za 6,5 vteřiny a umí to rozpálit na 219 km/h.

České ceny zatím neznáme, ale výroční edice by se sem měla podívat. Čekejte částku přesahující 800.000 korun za roadster. Za hardtop si pak ještě připlatíte. Vůz bude k vidění na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků