Mazda MX-5 je s námi již třicet let. Oslaví to edicí s nápadnou barvou karoserie

Je to malé, oranžové, jezdí to až 220 km/h a slaví to třicet let. Co je to? Limitovaná edice Mazdy MX-5, která se právě představila na autosalonu v Chicagu.

Někde v hlubinách internetu najdete názor, že malý roadster od Mazdy je autem pro kadeřníky. V první řadě jde ale o hbité auto na zážitky, které slaví již třicet let produkce. Mazda si připravila k tomuto výročí speciální edici, která se právě představila na témže místě, kde první generace před třemi dekádami debutovala, na autosalonu v Chicagu.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

O limitovanou edici jde proto, že se představí pouze v 3000kusové sérii. K mání bude jako roadster i jako hardtop RF. Pokryta je barvou Racing Orange a stejně jsou natřeny i brzdové třmeny, které prosvítají skrze kovaná kola Rays. Oranžovou najdete i v uvnitř, kde se objevuje na obložení dveří, výdeších z ventilace a také jako prošívání kožených prvků.

Mazda láká na nové SUV. Co všechno ještě přiveze do Ženevy?

Mazda láká na nové SUV. Co všechno ještě přiveze do Ženevy?

Výroční edice je samozřejmě napěchovaná výbavou. Vedle automatické klimatizace, automatických dálkových světel nebo navigace nabídne také sportovní sedadla Recaro, tlumiče Bilstein či přední brzdy Brembo.

Standardem bude silnější ze dvou nabízených motorových jednotek. Dvoulitr Skyactiv zůstal beze změn. To znamená, že pořád dává výkon 135 kW (184 koní), na stovku se s ním vůz dostane za 6,5 vteřiny a umí to rozpálit na 219 km/h.

České ceny zatím neznáme, ale výroční edice by se sem měla podívat. Čekejte částku přesahující 800.000 korun za roadster. Za hardtop si pak ještě připlatíte. Vůz bude k vidění na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků