Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda v Ženevě představuje nový globální crossover s označením CX-30. Novinka bude fungovat jako výplň mezi současnými SUV japonské značky.

Ženevský stánek Mazdy je místem premiéry nového crossoveru CX-30. Do portfolia existujících SUV/crossoverů tak přichází novinka, která bude velikostně zaplňovat místo mezi současnými modely CX-3 a CX-5. Po stránce designu se CX-30 drží zavedeného jazyku Kodo, nejvýraznějším prvkem jsou tak nejspíš rozměrné plastové blatníky.  

Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou CX-30 sdílí s hatchbackem 3. Na délku má crossover 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a jeho rozvor čítá 2655 mm. Objem kufru je udávaných 430 litrů. Volitelně bude k dispozici i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.  

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Uvnitř Mazda pokračuje ve stylu architektury viděné již v hatchbacku 3. Středový panel je poměrně jednoduchý, 8,8palcový displej infotainmentu je zastrčen na vrcholu palubní desky a zbytek podtrhuje vcelku klasicky vypadající tříramenný volant s pár tlačítky. Ve výbavě nového crossoveru se musí nacházet i poslední asistenční a bezpečnostní systémy včetně monitoringu stavu řidiče nebo detekce blížících se vozidel v křižovatce.

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě. Stejně tak bude CX-30 nabízeno s revolučním motorem Skyactiv-X, kombinujícím zážehový i vznětový princip spalování.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Novinka bude vybavena i posledním systémem pohonu všech kol i-Activ AWD a na výběr bude v zavilosti na motorizacích manuální nebo automatická převodovka. Mimo jiné uvede Mazda v CX-30 také systém GVC Plus zajišťující vektorování točivého momentu přibrzďováním vnějších kol v zatáčce.

Více podrobnějších informací se určitě dozvíme s uvedením na trh. Přesné datum však zatím neznáme stejně tak jako přibližné cenovky. Dle očekávání se ale CX-30 určitě zařadí cenově mezi CX-3 (od 412.400 Kč) a CX-5 (od 583.900 Kč).

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků