Lamborghini Aventador SVJ Roadster má 770 koní a jede až 350 km/h

Tomu už se nedá říkat ani jízda s větrem ve vlasech. Když složíte karbonovou střechu o hmotnosti jen 12 kg, zažijete spíše orkán až v koříncích hlavového porostu doprovázený hromobitím V12 za sedadly.

Pojďme si říct na rovinu, že tohle auto nejspíše k největším překvapením ženevského autosalonu patřit nebude. Ne že by Aventador SVJ Roadster nebyl dalším kusem impozantní italské techniky, však si počkejte na pár čísel z tabulky technických údajů a uvidíte. Bylo ale zřejmé, že po loňském oficiálním představení standardního uzavřeného Aventadoru SVJ v rámci akce The Quail v americkém Monterey bude pouze otázkou času, kdy automobilka z boloňské Sant'Agata představí i jeho otevřenou variantu.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Že se tak stane v rámci nejdůležitější evropské automobilové výstavy, hraničilo téměř s jistotou, a jak sami vidíte, skutečně se tak i stalo. Lamborghini představilo svůj poklad v předvečer autosalonu, přičemž pro premiéru návrháři vybrali zajímavý a poněkud atypický hnědý odstín laku v kombinaci s černo-bílým koženým čalouněním.

Jinak bychom asi mohli připomenout, že Aventador SVJ Roadster (Super Veloce Jota) po technické stránce téměř stoprocentně odpovídá výchozímu kupé, které se do historických análů zapsalo rekordním časem na Nürburgringu, když Severní smyčku obkroužilo za 6 minut a 44,9 sekundy.

Nástupce Lamborghini Aventador přijede za rok. Bude to hybrid

Nástupce Lamborghini Aventador přijede za rok. Bude to hybrid

Zásadní rozdíl je v tom, že do Roadsteru můžete po odjištění několika rychloupínacích pojistek a odložení dvou karbonových panelů (z nichž každý má 6 kg) vpustit do interiéru mnohem více přirozeného světla. A změnila se také hmotnost, i když nijak zásadně. Zatímco pro kupé výrobce uvádí suchou hmotnost bez náplní 1525 kg, „kabrio“ je o jednu padesátikilogramovou spolucestující těžší.

Pokud jde o pohonnou jednotku, nadále zde máme vypiplaný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který je schopen vyprodukovat maximální výkon 770 koní při 8500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 720 N.m při 6750 ot./min. Ve spojení se sedmistupňovou sekvenční převodovkou ISR má auto tradičně poháněná všechna čtyři kola, což mu dovoluje zvládnout akceleraci z místa na 100 km/h za 2,9 sekundy a na dvojnásobek se dostane za 8,8 vteřiny.

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini Huracán EVO oficiálně: Hezčí, rychlejší a ještě chytřejší

Lamborghini říká, že se SVJ Roadster umí při plném zatížení rozjet na více než 350 kilometrů v hodině, zatímco karbon-keramické brzdy dokážou novinku zastavit ze stovky na nulu na jedenatřiceti metrech. Možná by vás ještě mohlo zajímat, že i otevřená varianta disponuje vyspělou aktivní aerodynamikou ALA 2.0 (Aerodinamica Lamborghini Attiva), která pomocí elektromotorů ovládá prvky ovlivňující proudění vzduchu kolem spoilerů. Firma říká, že se jim ve srovnání s modelem SV Roadster podařilo zvýšit přítlak až o 40 procent, a když už srovnáváme, novinka má také o 50 procent tužší zkrutné stabilizátory.

Tím se dostáváme k podvozku, který pracuje s magneto-reologickými tlumiči, nechybí systém natáčení kol zadní nápravy, ale překalibrováno bylo rovněž řízení. Vůz je standardně postaven na pneumatikách Pirelli P Zero Corsa, nicméně výrobce bude na přání dodávat černé válce Pirelli P Zero Trofeo R, kterým nechybí ani homologace pro provoz na běžných silnicích.

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Lamborghini Urus míří do rallycrossu. Ukáže se příští rok, ale není to už moc?

Co vám ještě dlužíme, je cena, a protože Lamborghini není z levného kraje, asi vás nepřekvapí, že si automobilka za každý vůz z připravené 800kusové série řekne o 387.007 eur. Bez daně. Což s DPH po přepočtu dělá necelých 12 milionů korun.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků