La Voiture Noire je moderní Bugatti Type 57 SC Atlantic za 422 milionů

Být nechutně bohatý musí být příjemné. Třeba i proto, že si můžete dovolit ty nejlepší, nejrychlejší a nejdražší auta. Na koncentrát od Bugatti by to ale nestačilo. Jediný unikát se závratnou cenovkou už má svého majitele.

Naprostá většina aut má cenu, kterou si účty opravdu bohatých lidí téměř ani nepovšimnou. Zdá se ale, že Bugatti našlo recept, jak vyděsit téměř kteroukoli peněženku na světě. Evidentně to jde pomocí zakázkové výroby unikátního automobilu, do kterého se možná na první pohled nezamilujete, přesto vás ale posadí na zadek a donutí chvíli tiše přemýšlet nad tím, co všechno je ještě možné.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Aby bylo jasno – nové Bugatii nazvané La Voiture Noire, tedy jednoduše „černé auto“, je tím nejdražším automobilem všech dob. Jeho původní oficiální cena byla 11 milionů eur bez daně, nicméně nejvyšší šéf molsheimské značky Stephan Winkelmann v rámci ženevské tiskové konference prozradil, že vůz byl prodán za konečnou částku 16,5 milionu eur. Nenamáhejte se s přepočtem. Podle dnešního kurzu je to 422,6 milionu českých korun. Ano, vidíte správně. Téměř půl miliardy.

Srdcem černého stroje je pohonná jednotka Chironu, takže majitel tohoto jedinečného kousku dostane osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1500 koní a maximálním točivým momentem 1600 newtonmetrů. Tuto sílu mu bude kromě jiného připomínat i šest koncovek výfukového systému, čímž můžeme přesunout pozornost k pravděpodobně tomu nejdůležitějšímu, tedy designu.

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Jean Bugatti: Příběh muže, který stojí za nejkrásnějšími auty na světě

Bugatti říká, že přetavilo karbon, hliník, ocel a další materiály do sochy a zároveň nejluxusnějšího a nejexkluzivnějšího hypersportu na světě. Ač to nejsou zrovna skromná slova, polemizovat se s nimi příliš nedá. Můžete mluvit o předraženém kusu techniky kolik chcete, pravdou ale je, že více takových aut už nikdy nevznikne.

To samé lze říci i o automobilu, který se stal pro La Voiture Noire inspirací. Řeč je pochopitelně o kupé Bugatti Type 57 SC Atlantic, přičemž francouzská manufaktura postavila v letech 1936 až 1938 pouze čtyři kusy. Každý z nich vypadal trochu jinak na základě individuálních přání zákazníků a tři z těchto výjimečných aut existují dodnes.

Je to oficiální: SUV Bugatti nebude! Šéf značky vysvětlil, proč jej odmítá

Je to oficiální: SUV Bugatti nebude! Šéf značky vysvětlil, proč jej odmítá

V pořadí druhý vyrobený model využíval nejstarší syn Ettoreho Jean Bugatti, který Typ 57 navrhl a v roce 1939 tragicky zemřel při dopravní nehodně. Právě tento automobil měl být svého času převezen do Alsaska před německou invazí, akorát že Jeanovo auto zmizelo. A už osmdesát let patří tento příběh k největším automobilovým záhadám.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků