Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z modelu Brouk – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z modelu Brouk – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka. | Koncept Volkswagen ID Buggy    Zdroj: Volkswagen

Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka. | Koncept Volkswagen ID Buggy    | Zdroj: Volkswagen

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne. | Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z modelu Brouk – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen
Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen
VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen
Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. | Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen
17
Fotogalerie

VW ID Buggy oficiálně: Elektrická bugina má voděodolný interiér a 204 koní

O konceptu elektrické plážové buginy se v režii Volkswagenu mluvilo již delší dobu. Teď nám automobilka oficiálně představuje konečnou vizi.

Elektromobily jsou na probíhajícím autosalonu v Ženevě pochopitelně hlavním tématem stánku (a vlastně celého koncernu) Volkswagen. Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů od vlastního hatchbacku ID, jeho španělského sourozence Seatu el-Born až po nový crossover od Škodovky, prezentovaný ve formě nového konceptu Vision iV.

To přitom není zdaleka všechno, pokud mluvíme o elektromobilech na základě MEB. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. Nezáleží, zda půjde o retro minibus nebo volnočasové vozítko k vodě, MEB se má prostě hodit na všechno.

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z Brouku – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná.

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití.

Pokud vás to zajímá, zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka.  

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud