VW ID Buggy oficiálně: Elektrická bugina má voděodolný interiér a 204 koní

O konceptu elektrické plážové buginy se v režii Volkswagenu mluvilo již delší dobu. Teď nám automobilka oficiálně představuje konečnou vizi.

Elektromobily jsou na probíhajícím autosalonu v Ženevě pochopitelně hlavním tématem stánku (a vlastně celého koncernu) Volkswagen. Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů od vlastního hatchbacku ID, jeho španělského sourozence Seatu el-Born až po nový crossover od Škodovky, prezentovaný ve formě nového konceptu Vision iV.

To přitom není zdaleka všechno, pokud mluvíme o elektromobilech na základě MEB. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. Nezáleží, zda půjde o retro minibus nebo volnočasové vozítko k vodě, MEB se má prostě hodit na všechno.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z Brouku – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná.

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Pokud vás to zajímá, zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka.  

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků