VW ID Buggy oficiálně: Elektrická bugina má voděodolný interiér a 204 koní

O konceptu elektrické plážové buginy se v režii Volkswagenu mluvilo již delší dobu. Teď nám automobilka oficiálně představuje konečnou vizi.

Elektromobily jsou na probíhajícím autosalonu v Ženevě pochopitelně hlavním tématem stánku (a vlastně celého koncernu) Volkswagen. Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů od vlastního hatchbacku ID, jeho španělského sourozence Seatu el-Born až po nový crossover od Škodovky, prezentovaný ve formě nového konceptu Vision iV.

To přitom není zdaleka všechno, pokud mluvíme o elektromobilech na základě MEB. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. Nezáleží, zda půjde o retro minibus nebo volnočasové vozítko k vodě, MEB se má prostě hodit na všechno.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z Brouku – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety. Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou. VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná.

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Pokud vás to zajímá, zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka.  

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků