A jak asi tušíte, neskončí to pouze zaprášeným výstavním exponátem. Další sériové auto je pro Alfu životně důležité, aby diferencovala své portfolio a vedle Stelvia nabídla i další, tentokrát menší crossover.
Na víku zavazadlového prostoru nese nápis Tonale a pokud nemáte italskou geografii v malíku, krátké hledání na internetu prozradí, že jde o další vůz Alfy Romeo, který byl pojmenován po horském průsmyku. Jen pro zajímavost, tento konkrétně se nachází na pomezí regionů Trentino Alto-Adige a Lombardie, v nadmořské výšce 1883 metrů nad mořem a spojuje údolí Val di Sole a Valle Camonica. Že je vám to povědomé? Aby ne, vždyť průsmyk Stelvio je odsud jen pár desítek kilometrů.
Tonale na čtyřech kolech k Alfě Romeo Stelvio prozatím tak blízko nemá. V tuto chvíli jde totiž pouze o koncept připravený pro ženevský autosalon, a co je horší, nemáme pro vás k dispozici v podstatě žádné informace o konstrukci nebo bližší technické parametry. Alfa nicméně vyzradila, že máme před sebou „první dobíjecí hybrid a zároveň první kompaktní SUV značky“.
Přestože automobilka příliš sdílná nebyla, proslýchá se, že vůz by měl byt postaven na upravené platformě Jeepu Renegade a Fiatu 500 X, kterou využívá rovněž Jeep Compass či další Fiat 500L. Také proto se dá předpokládat, že základní verze Alfy Romeo Tonale by mohly mít pohon předních kol.
Jestli bude hybrid vrcholem mezi nabízenými pohonnými jednotkami, můžeme jen hádat, každopádně šéf Alfy Timothy Kuniskis v krátkém rozhovoru pro britský Autocar přiznal, že tato motorizace bude sloužit především zážitkům z jízdy, než aby jen cíleně snižovala emise oxidu uhličitého. „Tonale bude mít poněkud odlišnou osobnost a nadčasový design, který má evokovat vášeň našich návrhářů,“ říká Kuniskis a dodává. „Řidiče jsme usadili do centra toho všeho, aby si vychutnal ten pocit z řízení.“
Právě design má být jednou z nejdůležitějších částí osobnosti Alfy Tonale, přičemž automobilka několikrát zdůrazňuje inspiraci svou slavnou minulostí. Tvary a detaily přídě mají kupříkladu navazovat na Montreal, Breru, GT Junior, SZ či GTV, zatímco zadní část bere nápady z modelů 164, GTV, 8C 2900 B či konceptu Proteo. Na skicách je pak vidět, že stylistické studio nevynechalo ani Disco Volante, model Duetto a další.
Jak se tato moderní interpretace Italům povedla, posuďte sami, na sériové auto si však budete muset ještě chvíli počkat. Termín představení produkčního vozu prozatím neznáme, říká se ale, že Tonale by mohlo být na trhu nejpozději v roce 2022.