Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

A jak asi tušíte, neskončí to pouze zaprášeným výstavním exponátem. Další sériové auto je pro Alfu životně důležité, aby diferencovala své portfolio a vedle Stelvia nabídla i další, tentokrát menší crossover.

Na víku zavazadlového prostoru nese nápis Tonale a pokud nemáte italskou geografii v malíku, krátké hledání na internetu prozradí, že jde o další vůz Alfy Romeo, který byl pojmenován po horském průsmyku. Jen pro zajímavost, tento konkrétně se nachází na pomezí regionů Trentino Alto-Adige a Lombardie, v nadmořské výšce 1883 metrů nad mořem a spojuje údolí Val di Sole a Valle Camonica. Že je vám to povědomé? Aby ne, vždyť průsmyk Stelvio je odsud jen pár desítek kilometrů.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Tonale na čtyřech kolech k Alfě Romeo Stelvio prozatím tak blízko nemá. V tuto chvíli jde totiž pouze o koncept připravený pro ženevský autosalon, a co je horší, nemáme pro vás k dispozici v podstatě žádné informace o konstrukci nebo bližší technické parametry. Alfa nicméně vyzradila, že máme před sebou „první dobíjecí hybrid a zároveň první kompaktní SUV značky“.

Přestože automobilka příliš sdílná nebyla, proslýchá se, že vůz by měl byt postaven na upravené platformě Jeepu Renegade a Fiatu 500 X, kterou využívá rovněž Jeep Compass či další Fiat 500L. Také proto se dá předpokládat, že základní verze Alfy Romeo Tonale by mohly mít pohon předních kol.

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Jestli bude hybrid vrcholem mezi nabízenými pohonnými jednotkami, můžeme jen hádat, každopádně šéf Alfy Timothy Kuniskis v krátkém rozhovoru pro britský Autocar přiznal, že tato motorizace bude sloužit především zážitkům z jízdy, než aby jen cíleně snižovala emise oxidu uhličitého. „Tonale bude mít poněkud odlišnou osobnost a nadčasový design, který má evokovat vášeň našich návrhářů,“ říká Kuniskis a dodává. „Řidiče jsme usadili do centra toho všeho, aby si vychutnal ten pocit z řízení.“

Právě design má být jednou z nejdůležitějších částí osobnosti Alfy Tonale, přičemž automobilka několikrát zdůrazňuje inspiraci svou slavnou minulostí. Tvary a detaily přídě mají kupříkladu navazovat na Montreal, Breru, GT Junior, SZ či GTV, zatímco zadní část bere nápady z modelů 164, GTV, 8C 2900 B či konceptu Proteo. Na skicách je pak vidět, že stylistické studio nevynechalo ani Disco Volante, model Duetto a další.

Alfa Romeo Giulietta se nevzdává! Do Ženevy veze nové výbavy a hlavně naftové motory

Alfa Romeo Giulietta se nevzdává! Do Ženevy veze nové výbavy a hlavně naftové motory

Jak se tato moderní interpretace Italům povedla, posuďte sami, na sériové auto si však budete muset ještě chvíli počkat. Termín představení produkčního vozu prozatím neznáme, říká se ale, že Tonale by mohlo být na trhu nejpozději v roce 2022.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků