Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Seat do Ženevy přiveze elektrický koncept, jenž popisuje jako „budoucnost městské dopravy“.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě byste vlastně mohli nazvat konkurentem Renaultu Twizy. Rovněž totiž koukáme na dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

V případě Seatu jde však zatím o pouhý koncept. Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Interiér má podle Seatu působit „takticky, jednoduše a komfortně“. Z kabiny je perfektní 360° výhled, zatímco digitální přístrojová deska nabídne poslední vychytávky ze světa konektivity s chytrými telefony – takže bezdrátové rozhraní Android Auto s nabídkou hromady aplikací.

Mimo to zmiňuje automobilka představu čtvrté úrovni autonomního řízení, díky čemuž by Minimó zvládlo například i vyzvednout čekajícího zákazníka. Seat totiž přemýšlí o využití ve službách sdílení a pronájmu vozů. Zájemce by si tedy Minimó přes mobil objednal a auto by za ním samostatně přijelo.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Kromě manévrovatelnosti při jízdě městem samozřejmě španělská značka hledí i na redukci tvorby emisí a zlepšování kvality ovzduší. Koncept pohání blíže nespecifikovaný elektromotor s baterií, která zajistí dojezd 100 kilometrů na jedno nabití. Vedle klasického dobíjení lze bateriový modul také „během pár vteřin“ vyměnit za nový.   

Seat zatím nemluví o plánech sériové výroby, ačkoliv bychom se tomu v budoucnu nedivili. Minimó bude součástí stánku automobilky na autosalonu v Ženevě. Výstava začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků