Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Seat do Ženevy přiveze elektrický koncept, jenž popisuje jako „budoucnost městské dopravy“.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě byste vlastně mohli nazvat konkurentem Renaultu Twizy. Rovněž totiž koukáme na dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

V případě Seatu jde však zatím o pouhý koncept. Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Interiér má podle Seatu působit „takticky, jednoduše a komfortně“. Z kabiny je perfektní 360° výhled, zatímco digitální přístrojová deska nabídne poslední vychytávky ze světa konektivity s chytrými telefony – takže bezdrátové rozhraní Android Auto s nabídkou hromady aplikací.

Mimo to zmiňuje automobilka představu čtvrté úrovni autonomního řízení, díky čemuž by Minimó zvládlo například i vyzvednout čekajícího zákazníka. Seat totiž přemýšlí o využití ve službách sdílení a pronájmu vozů. Zájemce by si tedy Minimó přes mobil objednal a auto by za ním samostatně přijelo.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Kromě manévrovatelnosti při jízdě městem samozřejmě španělská značka hledí i na redukci tvorby emisí a zlepšování kvality ovzduší. Koncept pohání blíže nespecifikovaný elektromotor s baterií, která zajistí dojezd 100 kilometrů na jedno nabití. Vedle klasického dobíjení lze bateriový modul také „během pár vteřin“ vyměnit za nový.   

Seat zatím nemluví o plánech sériové výroby, ačkoliv bychom se tomu v budoucnu nedivili. Minimó bude součástí stánku automobilky na autosalonu v Ženevě. Výstava začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 7 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků