Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Seat do Ženevy přiveze elektrický koncept, jenž popisuje jako „budoucnost městské dopravy“.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě byste vlastně mohli nazvat konkurentem Renaultu Twizy. Rovněž totiž koukáme na dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

V případě Seatu jde však zatím o pouhý koncept. Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Interiér má podle Seatu působit „takticky, jednoduše a komfortně“. Z kabiny je perfektní 360° výhled, zatímco digitální přístrojová deska nabídne poslední vychytávky ze světa konektivity s chytrými telefony – takže bezdrátové rozhraní Android Auto s nabídkou hromady aplikací.

Mimo to zmiňuje automobilka představu čtvrté úrovni autonomního řízení, díky čemuž by Minimó zvládlo například i vyzvednout čekajícího zákazníka. Seat totiž přemýšlí o využití ve službách sdílení a pronájmu vozů. Zájemce by si tedy Minimó přes mobil objednal a auto by za ním samostatně přijelo.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Kromě manévrovatelnosti při jízdě městem samozřejmě španělská značka hledí i na redukci tvorby emisí a zlepšování kvality ovzduší. Koncept pohání blíže nespecifikovaný elektromotor s baterií, která zajistí dojezd 100 kilometrů na jedno nabití. Vedle klasického dobíjení lze bateriový modul také „během pár vteřin“ vyměnit za nový.   

Seat zatím nemluví o plánech sériové výroby, ačkoliv bychom se tomu v budoucnu nedivili. Minimó bude součástí stánku automobilky na autosalonu v Ženevě. Výstava začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků