Koncept Seat Minimó je prý budoucnost městské dopravy. Na elektřinu

Seat do Ženevy přiveze elektrický koncept, jenž popisuje jako „budoucnost městské dopravy“.

Představu Seatu zobrazující ideální dopravní prostředek k cestování po městě byste vlastně mohli nazvat konkurentem Renaultu Twizy. Rovněž totiž koukáme na dvoumístné elektrické vozítko s miniaturními rozměry a zajisté perfektní agilitou v těsných ulicích a na přeplněných parkovištích.

V případě Seatu jde však zatím o pouhý koncept. Autíčko s názvem Minimó měří na délku jen 2500 mm a je 1240 mm široké. Do karoserie s jedním středovým světlometem na přídi se poté vejde dvojice cestujících usazená za sebou. Dveře se otevírají nahoru pro ještě lepší přístupnost v těsných prostorech.

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Se Seatem Tarraco na Ještědu: Snese hodně, ale nevytratilo se něco?

Interiér má podle Seatu působit „takticky, jednoduše a komfortně“. Z kabiny je perfektní 360° výhled, zatímco digitální přístrojová deska nabídne poslední vychytávky ze světa konektivity s chytrými telefony – takže bezdrátové rozhraní Android Auto s nabídkou hromady aplikací.

Mimo to zmiňuje automobilka představu čtvrté úrovni autonomního řízení, díky čemuž by Minimó zvládlo například i vyzvednout čekajícího zákazníka. Seat totiž přemýšlí o využití ve službách sdílení a pronájmu vozů. Zájemce by si tedy Minimó přes mobil objednal a auto by za ním samostatně přijelo.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Kromě manévrovatelnosti při jízdě městem samozřejmě španělská značka hledí i na redukci tvorby emisí a zlepšování kvality ovzduší. Koncept pohání blíže nespecifikovaný elektromotor s baterií, která zajistí dojezd 100 kilometrů na jedno nabití. Vedle klasického dobíjení lze bateriový modul také „během pár vteřin“ vyměnit za nový.   

Seat zatím nemluví o plánech sériové výroby, ačkoliv bychom se tomu v budoucnu nedivili. Minimó bude součástí stánku automobilky na autosalonu v Ženevě. Výstava začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků