Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Koncern VW bere elektromobilitu útokem. Předzvěst nového elektromobilu tak nyní uvádí konceptem el-Born rovněž španělský Seat.

Kromě konceptu městského vozítka Minimó doveze Seat do Ženevy další elektromobil. Nová studie el-Born má už však velmi blízko k sériové výrobě. Ostatně se díváme na sourozence chystaného Volkswagenu I.D. Také Seat tudíž předpovídá nástup vlastního kompaktního elektromobilu na sdílené platformě MEB od koncernu VW.

Pokud by vás to zajímalo, jméno el-Born odkazuje na barcelonskou provincii. Vzhled elektrického Seatu pak samozřejmě vychází z designového jazyku španělské značky. Sourozenectví s Volkswagenem I.D. je však zřetelné, a to hlavně v oblastí sloupků karoserie a profilů bočních oken. Seat má ovšem trochu agresivnější vzezření a delší čumák.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Připraven k produkci už vypadá také interiér, jenž vyniká poměrně jednoduchým uspořádáním, párem tlačítek na volantu i vedle digitální kapličky přístrojů, zatímco do prostoru uprostřed trčí 10palcový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani řada přihrádek na středovém tunelu.  

Seat nám poskytuje i technická data. Blíže nespecifikované elektrické ústrojí má nabídnout výkon 150 kW (204 koní), přičemž bateriový modul o kapacitě 62 kWh prý zajistí dojezd na jedno nabití až 420 km (dle WLTP). Zrychlení el-Bornu z nuly na 100 km/h je 7,5 sekundy. Dobití baterie na 80 % kapacity má pomocí supernabíječky o výkonu 100 kW trvat jen 47 minut.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

V elektrickém autě blízké budoucnosti pak samozřejmě nesmí chybět možnost autonomní jízdy, kterou zatím Seat popisuje jako částečnou. Přesto ale umí vozidlo samo zatáčet, akcelerovat a brzdit a dle nejnovějších trendů rovněž automaticky bez zásahu řidiče zaparkovat.

Podle některých zdrojů je prý nový elektromobil Seatu z 95 % připraven k sériové výrobě. Sama automobilka už produkci modelu na základě konceptu potvrdila. Na trhu jej máme čekat v roce 2020.    

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků