Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Audi již oficiálně uvádí vizi dalšího přírůstku do svého portfolia elektromobilů a přesněji elektrických SUV.

Německá automobilka nechce ztrácet čas na poli elektrifikace a po nedávném uvedení SUV e-tron do prodeje a představení konceptu čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se již chystá představit další budoucí elektrický model. Na autosalonu v Ženevě se tedy ukazuje koncept Q4 e-tron, kompaktnější a stylovější sourozenec klasického e-tronu.

Koncept o délce 4,59 metru, šířce 1,90 metru, výšce 1,61 metru a rozvoru čítajícím 2,77 metru se vyznačuje klasickými designovými prvky moderních Audi. Velkou mřížku na přídi nelze přehlédnout a její tvary na bocích doplňují Matrix-LED světlomety. Současný designový jazyk potvrzuje i LED panel zadních svítilen zahrnující celou šířku zádě.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Interiér nakonec nevypadá příliš futuristicky, ačkoliv poměrně netradičně je řešený středový panel i tunel mezi sedačkami. Středový panel je tak rozdělen do dvou částí, přičemž níže najdete odkládací prostor a dotykovou plochu jízdních režimů, zatímco výše se nachází 12,3palcolvý displej infotainmentu. Před řidičem se samozřejmě nachází další displej a koncept je vybaven i velkým head-up displejem s funkcí rozšířené reality.

Q4 e-tron pochopitelně využívá nejnovější modulární platformu MEB koncernu VW. Elektromotory má model na obou nápravách, tudíž je zajištěn pohon všech kol. Podle Audi je však po většinu času preferován pohon zadních kol. Elektromotor vzadu produkuje výkon 150 kW (204 koní), vpředu poté 75 kW (102 koní) – systémový výkon je udávaných 225 kW (306 koní).

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Bateriový modul klasicky uložen v podlaze má kapacitu 82 kWh a konceptu zaručuje dojezd přes 450 kilometrů (dle metodiky WLTP). S nevýkonnější nabíječkou je potom možné dobít baterie na 80 % jejich kapacity za přibližně 30 minut.

Koukáme tedy na vizi dalšího řadového SUV, které pomalu a jistě rozšíří budoucí nabídku elektromobilů Audi. Automobilka potvrzuje, že produkční verzi Q4 e-tron začne vyrábět na konci roku 2020. Do roku 2025 se však máme dočkat nabídky 12 plně elektrický vozů v nabídce značky po celém světě.   

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků