Kia pokračuje v odhalování elektrického konceptu. Půjde o všestranný crossover

Kia pokračuje v odhalování nového elektrického konceptu, který nám má „rozproudit krev v žilách“.

Kia plánuje na autosalonu v Ženevě představit zbrusu nový koncept elektrického modelu. A po zveřejnění prvotního renderu masky vozu nám teď dopřává podrobnější pohled na další detaily, architekturu interiéru a taky již konečně víme, do jaké kategorie máme elektromobil zařadit.

Koncept bude představovat vizuální zhmotnění myšlenek Kie na poli elektrifikace. Podle automobilky nemá zapadat do žádného z etablovaných automobilových segmentů, ačkoliv máme potvrzeno, že ve výsledku lze čekat „všestranný a prostorný crossover“. Ten by ovšem měl podle slov Gregoryho Guillauma, viceprezidenta pro design evropského zastoupení Kie, zajistit i trochu sportovnější charakter.

Kia XCeed na první skice: Ceed crossover míří do Ženevy!

Kia XCeed na první skice: Ceed crossover míří do Ženevy!

„Naší představou byl čistě elektrický vůz, který zareaguje na obavy zákazníků ohledně dojezdové vzdálenosti, výkonu, dobíjecích sítí a jízdní dynamiky, ale který vám současně svým vzhledem nažene husí kůži a za jízdy způsobí mrazení v týlu,“ uvedl Guillaume. „Elektrický koncept byl proto navržen tak, aby vám nejen rozproudil krev v žilách, ale také naznačil směr našeho holistického a emotivního přístupu k elektrifikaci.“

Koncept zaujme výrazně podsvícenou maskou, která obepíná jednotky světlometů, zatímco čelní sklo má podle všeho tvořit jednotný skleněný panel se střechou. Zpracování palubní desky je poté velmi netradiční. Uvnitř tak najdete 21 samostatných obrazovek s ultra vysokým rozlišením, rozložených v jakémsi kaskádovitém pořadí. Toto v produkci určitě nečekejme.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Více informací o konceptu si zatím Kia drží pro sebe. Další podrobnosti se dozvíme na autosalonu v Ženevě 5. března, kde se mimo jiné představí i nový crossover na základě Kie Ceed a také evropská specifikace nového e-Soulu.

Galerie doplněna o ilustrace a špionážní fotky Kie XCeed.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků