Kia Niro prošla lehkou modernizací. Kosmetické změny doplňují novinky uvnitř

Hybridní crossover od Kie prochází lehkou modernizací, která se zaměřuje na menší kosmetické změny a novou techniku v interiéru.

Na autosalonu v Ženevě bude korejská Kia předvádět i hybridní crossover Niro v modernizované podobě. Novinek se dočká jak standardní hybridní, tak i plug-in hybridní varianta Nira. Na samotné ústrojí modelu se však modernizace nezaměřuje. Spíše tak rozšiřuje dostupnou výbavu, vylepšuje digitální technologie uvnitř a ladí další maličkosti.

Na přídi tak Niro přichází s pozměněnou mřížkou chladiče, novou grafikou světlometů (za příplatek LED) a taky novým nárazníkem s novými lampami denního svícení. Podobně lehce je upravena záď, přičemž do nabídky se dostávají i nové designy 16- a 18palcových kol.

Kia pokračuje v odhalování elektrického konceptu. Půjde o všestranný crossover

Kia pokračuje v odhalování elektrického konceptu. Půjde o všestranný crossover

Kia prozatím zveřejnila jen pár fotek exteriéru vylepšeného Nira. Uvnitř však máme očekávat hlavně nový volitelný infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou a digitální přístrojový štít o velikosti 7 palců. Dojít má také na větší podíl měkčených plastů a nové barevné kombinace polstrování.

Palubní systém má přitom nově využívat rozhraní UVO CONNECT zajišťující v reálném čase informace o dopravě a počasí, kdežto skrze chytrý telefon a aplikaci budou moci majitelé třeba zkontrolovat, kde své Niro zaparkovali nebo dálkově nastavit do navigace potřebnou trasu ještě před samotným odjezdem.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Mezi další technické novinky patří i asistent pro jízdu v pruhu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Jinak v nabídce zůstává systém automatického krizového brzdění, hlídání slepého úhlu, adaptivní dálková světla nebo funkce čtení dopravních značek.

Pod kapotou zůstává u hybridního i plug-in hybridního Nira ústrojí s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 103 kW (141 koní). Plug-in je dále vybaven bateriovým modulem o kapacitě 8,9 kWh, který zajistí dojezd až 58 kilometrů čistě na elektřinu.  

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Kromě modernizace Nira pak v Ženevě Kia ukáže rovněž nový koncept elektromobilu, crossover na základě modelové řady Ceed a v neposlední řadě evropskou verzi e-Soulu.

V galerii srovnání se starší verzí Kie Niro.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků