Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Jeep už se také vydává na hybridní cestu. Ženevský autosalon je tak místem premiéry elektrifikovaných modelů Renegade a Compass.

Stánek Jeepu na autosalonu v Ženevě je především ve znamení elektrifikace. Také americká značka se již rozhodla vybavit své modely hybridním ústrojím a nově tak jako plug-in hybridy přijíždí dvojice SUV Renegade a Compass. Kromě speciální výbavy Trail Rated 4x4 tak dochází u obou modelů hlavně na změnu techniky pod kapotou.

Dosavadní nabídku motorizací tedy rozšíří přeplňovaná třináctistovka kombinovaná s elektromotorem. V malém Renegadu zmiňuje Jeep naladění na 140 kW (190 koní) nebo 176 kW (240 koní), díky čemuž je možná akcelerace na 100 km/h za přibližně 7 vteřin.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Obdobně rychlý má být rovněž hybridní Compass, který má být v této specifikaci vůbec nejrychlejší verzí v nabídce. Zde nabízí stejná kombinace třináctistovky a elektromotoru 176 kW (240 koní). Oba modely poté nabídnou dojezd čistě na elektřinu asi 50 kilometrů, přičemž v tomto režimu lze cestovat maximální rychlostí 130 km/h.

Uvnitř hybridů se pochopitelně nachází i vyhrazené obrazovky infotainmentu a přístrojové desky, na kterých lze sledovat stav hybridního ústrojí, nabití baterií, dojezd a další podrobnosti. Zásuvky pro dobíjení se nachází na protější straně víčka palivové nádrže. Bohužel další řadu technických detailů, například dobu trvání nabíjení se dozvíme později, vozy ještě podstupují testování.

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Každopádně ani hybridní modely nebudou ochuzeny o pohon všech kol. Ten je zajištěn novým systémem eAWD, který dodatečný pohon zadní nápravy zajišťuje samostatným elektromotorem. Klasickou hnací hřídel vedoucí od přední nápravy zde tedy nenajdete. Rozdělení točivého momentu pro každou nápravu tedy probíhá nezávisle.

Více informací o nových hybridech Jeepu se určitě dozvíme s uvedením na trh. Samotné datum však také ještě neznáme.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků