Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Jeep už se také vydává na hybridní cestu. Ženevský autosalon je tak místem premiéry elektrifikovaných modelů Renegade a Compass.

Stánek Jeepu na autosalonu v Ženevě je především ve znamení elektrifikace. Také americká značka se již rozhodla vybavit své modely hybridním ústrojím a nově tak jako plug-in hybridy přijíždí dvojice SUV Renegade a Compass. Kromě speciální výbavy Trail Rated 4x4 tak dochází u obou modelů hlavně na změnu techniky pod kapotou.

Dosavadní nabídku motorizací tedy rozšíří přeplňovaná třináctistovka kombinovaná s elektromotorem. V malém Renegadu zmiňuje Jeep naladění na 140 kW (190 koní) nebo 176 kW (240 koní), díky čemuž je možná akcelerace na 100 km/h za přibližně 7 vteřin.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Obdobně rychlý má být rovněž hybridní Compass, který má být v této specifikaci vůbec nejrychlejší verzí v nabídce. Zde nabízí stejná kombinace třináctistovky a elektromotoru 176 kW (240 koní). Oba modely poté nabídnou dojezd čistě na elektřinu asi 50 kilometrů, přičemž v tomto režimu lze cestovat maximální rychlostí 130 km/h.

Uvnitř hybridů se pochopitelně nachází i vyhrazené obrazovky infotainmentu a přístrojové desky, na kterých lze sledovat stav hybridního ústrojí, nabití baterií, dojezd a další podrobnosti. Zásuvky pro dobíjení se nachází na protější straně víčka palivové nádrže. Bohužel další řadu technických detailů, například dobu trvání nabíjení se dozvíme později, vozy ještě podstupují testování.

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Každopádně ani hybridní modely nebudou ochuzeny o pohon všech kol. Ten je zajištěn novým systémem eAWD, který dodatečný pohon zadní nápravy zajišťuje samostatným elektromotorem. Klasickou hnací hřídel vedoucí od přední nápravy zde tedy nenajdete. Rozdělení točivého momentu pro každou nápravu tedy probíhá nezávisle.

Více informací o nových hybridech Jeepu se určitě dozvíme s uvedením na trh. Samotné datum však také ještě neznáme.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 16 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků