Jak přišla Mazda CX-30 k podivnému označení? Vedení značky má vysvětlení

S přihlédnutím na zbytek modelové řady, označení nového crossoveru Mazdy zprvu nemusí dávat příliš smysl. Přímo od automobilky však nyní zaznívá vysvětlení.

Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě nový crossover s označením CX-30, který má v portfoliu japonské značky vyplnit místo mezi modely CX-3 a CX-5. O technice jsme se už dříve rozepsali. Mnohým však označení nového modelu přišlo minimálně netradiční a třeba trochu nesmyslné.

Pokud mluvíme o přírůstku mezi modely CX-3 a CX-5, logicky byste tedy navrhli označení novinky jako CX-4. Rovněž také proto, že třímístná označení s pomlčkou jsou už jaksi zavedená v modelové řadě Mazdy. Magazín Car and Driver se ovšem na vznik označení rozhodl zeptat přímo zástupců Mazdy na ženevském autosalonu. A od nich se jim dostalo jednoduché odpovědi.

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda se tedy rozhodla jít cestou CX-30 hlavně ze dvou důvodů. Zaprvé, kdo má v modelech japonské značky přehled, bude vědět, že Mazda CX-4 již existuje – přesněji se jedná o crossover se splývavou zádí výhradně nabízený na trhu Číny. A jelikož má být CX-30 globálním modelem, možnost označení „CX-4“ jednoduše nebyla z marketingových důvodů možná.

Odkud se tedy vzalo ono čtyřmístné označení s pomlčkou? Inspirací byl podle všeho pick-up Mazda BT-50, který automobilka prodává mimo jiné v Austrálii. Zde už se čtyřmístné označení objevilo, takže jeho transformace na evropský crossover byla rychlým řešením.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Každopádně, Mazda si jednoduše trochu zamotala ruce. Stále totiž dochází na podobnost mezi CX-3 a CX-30, ačkoliv stejně by případně působilo CX-4 a například CX-40. Tak či tak, experti z marketingu určitě vědí, co dělají. Ostatně, v automobilové historii i současnosti už jsme mohli zahlédnout mnohem horší jména a označení modelů aut. A nakonec, zákazník si prostě zvykne.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků