Jak přišla Mazda CX-30 k podivnému označení? Vedení značky má vysvětlení

S přihlédnutím na zbytek modelové řady, označení nového crossoveru Mazdy zprvu nemusí dávat příliš smysl. Přímo od automobilky však nyní zaznívá vysvětlení.

Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě nový crossover s označením CX-30, který má v portfoliu japonské značky vyplnit místo mezi modely CX-3 a CX-5. O technice jsme se už dříve rozepsali. Mnohým však označení nového modelu přišlo minimálně netradiční a třeba trochu nesmyslné.

Pokud mluvíme o přírůstku mezi modely CX-3 a CX-5, logicky byste tedy navrhli označení novinky jako CX-4. Rovněž také proto, že třímístná označení s pomlčkou jsou už jaksi zavedená v modelové řadě Mazdy. Magazín Car and Driver se ovšem na vznik označení rozhodl zeptat přímo zástupců Mazdy na ženevském autosalonu. A od nich se jim dostalo jednoduché odpovědi.

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda se tedy rozhodla jít cestou CX-30 hlavně ze dvou důvodů. Zaprvé, kdo má v modelech japonské značky přehled, bude vědět, že Mazda CX-4 již existuje – přesněji se jedná o crossover se splývavou zádí výhradně nabízený na trhu Číny. A jelikož má být CX-30 globálním modelem, možnost označení „CX-4“ jednoduše nebyla z marketingových důvodů možná.

Odkud se tedy vzalo ono čtyřmístné označení s pomlčkou? Inspirací byl podle všeho pick-up Mazda BT-50, který automobilka prodává mimo jiné v Austrálii. Zde už se čtyřmístné označení objevilo, takže jeho transformace na evropský crossover byla rychlým řešením.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Každopádně, Mazda si jednoduše trochu zamotala ruce. Stále totiž dochází na podobnost mezi CX-3 a CX-30, ačkoliv stejně by případně působilo CX-4 a například CX-40. Tak či tak, experti z marketingu určitě vědí, co dělají. Ostatně, v automobilové historii i současnosti už jsme mohli zahlédnout mnohem horší jména a označení modelů aut. A nakonec, zákazník si prostě zvykne.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků