Tata Altroz chce zabodovat. Indický hatchback přijíždí i jako elektromobil

Indická Tata ukázala v Ženevě i svůj nový dostupný hatchback, který mimochodem přijede také v čistě elektrické formě. A nutno podotknout, nevypadá vůbec špatně.

Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz.

Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme.

Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala – tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory.

Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů.

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny.

V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. S motorem je spojena pětistupňová manuální převodovka. Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků