Tata Altroz chce zabodovat. Indický hatchback přijíždí i jako elektromobil

Indická Tata ukázala v Ženevě i svůj nový dostupný hatchback, který mimochodem přijede také v čistě elektrické formě. A nutno podotknout, nevypadá vůbec špatně.

Zatímco celý koncern Jaguar Land Rover zůstal raději doma a na ženevském výstavišti letos nevystavoval, jeho místo částečně zaplnil vlastník obou britských automobilek, indická Tata. Na evropském trhu stále docela neakční značka tak přivezla do Švýcarska mimo jiné i svůj nový hatchback Altroz.

Po designové stránce se novinka jeví vcelku odvážně s maskou spojující mřížku chladiče a světlomety, výraznými prolisy na karoserii a zádí s černým panelem okolo svítilen, vytvářející razantní převis v oblasti víka kufru. Altroz měří na délku 3988 mm, na šířku 1754 mm a je vysoký 1505 mm. Objem kufru bohužel neznáme.

Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Interiér vypadá na tiskových ilustracích vcelku povedeně, naživo ovšem pozitivní dojmy trochu slábnou. Přece jen koukáme na hatchback zaměřený na indický trh a úroveň zpracování a použitých materiálů by evropským rivalům příliš nekonkurovala – tvrdé plasty na palubní desce i výplních dveří, kombinované s leskle lakovanými a lacině vypadajícími dekory.

Dle posledních trendů pak displej infotainmentu trčí z palubní desky do prostoru, zatímco před řidičem se objevuje analogový otáčkoměr doplněný o větší informační displej v přístrojové kapličce. V případě varianty Altrozu s čistě elektrickým pohonem poté z interiéru mizí tradiční středový tunel mezi sedačkami, který nahrazuje pouze menší konzola s ovladači pro změnu jízdních režimů.

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Autosalon Ženeva 2019: Fotogalerie z 2. dne. Více místa, více detailů

Přesně tak, Tata již při uvedení klasické specifikace se spalovacím motorem uvedla hned i elektrickou verzi Altroz EV. Přesnější informace o elektromotoru a bateriích zatím neznáme, udávaný dojezd na jedno nabití je však mezi 250 až 300 km. Nabití baterie na 80 % její kapacity je prý možné díky rychlonabíječce během jedné hodiny.

V případě klasické spalovací motorizace bude pod kapotou Altrozu benzinová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu 140 N.m. S motorem je spojena pětistupňová manuální převodovka. Těžko říct, zda Tata plánuje rozsáhlejší útok na evropský trh. Vystavování na ženevském autosalonu by však leccos naznačovalo. 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků