Hyundai se nezúčastní autosalonu v Ženevě. Sesterská Kia však ano

Ženevský autosalon otevře své brány za necelý měsíc a do řady automobilek, které odmítly účast, se nyní přidává i korejský Hyundai.

Přestože je autosalon v Ženevě stále jednou z nejprestižnějších motoristických výstav v Evropě, počet automobilek, které již nemají zájem postaru ukazovat vozy na stancích, se dále rozšiřuje. A v případě Ženevy ani nejde o malé značky, ale pořádně hráče na trhu starého kontinentu. Po omluvenkách od Fordu, koncernu Jaguar Land Rover a Volva tak neúčast potvrzuje i Hyundai.

Z korejské automobilky zaznívá, že se raději zaměří na další inovativní způsoby, jak lidem svá nová auta představovat. Ostatně on-line premiéry a speciální soukromé události v poslední době preferuje stále více značek. Mluvčí Hyundaie nicméně magazínu Carscoops dodal, že podzimního autosalonu ve Frankfurtu se automobilka zúčastní.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Sesterská Kia patřící pod křídla Hyundaie si ovšem Ženevu ujít nenechá. Od výrobce přitom zaznělo, že na místě můžeme čekat dosud nezveřejněnou novinku ve společnosti nynějšího portfolia modelů. Uvidíme novou generaci elektrického Soulu a modernizované provedení elektrického Nira.

Spekuluje se o premiéře čtvrté karosářské verze modelu Ceed, kterým by podle špionážních fotek mohl být crossover. Novinka prozatím označená jako XCeed by v budoucnu ráda konkurovala například Volkswagenu T-Roc nebo i Fordu Focus Active, tedy malým crossoverům, připomínajícím hatchbacky s vyšší světlou výškou.

Kia již testuje crossover na základě Ceedu. Bude se jmenovat XCeed?

Kia již testuje crossover na základě Ceedu. Bude se jmenovat XCeed?

Další možností je na ženevském výstavišti i premiéra plug-in hybridní verze kombíku Ceed Sportswagon. U něj je však pravděpodobnější odhalení až na zmíněném podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků