Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Stále nekoukáme na produkční verzi, svůj malý elektromobil nám tak Honda ukazuje již v plné kráse alespoň jako nadějný prototyp.

Na malý elektromobil určený pro evropský trh nás Honda láká již takřka produkční verzí dřívějšího konceptu Urban EV. V Ženevě se tak ukáže další krok v evoluci nazvaný jako Honda E Prototype, který předpovídá konečné vzezření a schopnosti městského vozítka.  

Design modelu je už trochu střídmější, i když stále vypadá poměrně futuristicky a jednoduše se zahlazenými klikami dveří, kamerkami místo zrcátek (ty máme čekat i v produkci) a dvoubarevným, černobílým tónováním celé karoserie. Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Nabíjecí port je umístěn uprostřed přední kapoty pro dobrý přístup z obou stran. Zástrčka je vybavena osvětlením a kontrolkou zobrazující stav nabíjení. K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky včetně obrazovek kamerových zrcátek (i středové zrcátko je digitální). Honda tvrdí, že prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

S uvedením produkční verze E Prototypu počítá Honda na konec letošního roku. Více podrobností o malém elektromobilu pro Evropu se určitě dozvíme na ženevském autosalonu, který startuje již 5. března.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků