Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Stále nekoukáme na produkční verzi, svůj malý elektromobil nám tak Honda ukazuje již v plné kráse alespoň jako nadějný prototyp.

Na malý elektromobil určený pro evropský trh nás Honda láká již takřka produkční verzí dřívějšího konceptu Urban EV. V Ženevě se tak ukáže další krok v evoluci nazvaný jako Honda E Prototype, který předpovídá konečné vzezření a schopnosti městského vozítka.  

Design modelu je už trochu střídmější, i když stále vypadá poměrně futuristicky a jednoduše se zahlazenými klikami dveří, kamerkami místo zrcátek (ty máme čekat i v produkci) a dvoubarevným, černobílým tónováním celé karoserie. Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Nabíjecí port je umístěn uprostřed přední kapoty pro dobrý přístup z obou stran. Zástrčka je vybavena osvětlením a kontrolkou zobrazující stav nabíjení. K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky včetně obrazovek kamerových zrcátek (i středové zrcátko je digitální). Honda tvrdí, že prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

S uvedením produkční verze E Prototypu počítá Honda na konec letošního roku. Více podrobností o malém elektromobilu pro Evropu se určitě dozvíme na ženevském autosalonu, který startuje již 5. března.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků