Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Stále nekoukáme na produkční verzi, svůj malý elektromobil nám tak Honda ukazuje již v plné kráse alespoň jako nadějný prototyp.

Na malý elektromobil určený pro evropský trh nás Honda láká již takřka produkční verzí dřívějšího konceptu Urban EV. V Ženevě se tak ukáže další krok v evoluci nazvaný jako Honda E Prototype, který předpovídá konečné vzezření a schopnosti městského vozítka.  

Design modelu je už trochu střídmější, i když stále vypadá poměrně futuristicky a jednoduše se zahlazenými klikami dveří, kamerkami místo zrcátek (ty máme čekat i v produkci) a dvoubarevným, černobílým tónováním celé karoserie. Výrazná jsou kruhová LED světla vpředu i vzadu, přičemž ozářena jsou u prototypu i loga Hondy.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Nabíjecí port je umístěn uprostřed přední kapoty pro dobrý přístup z obou stran. Zástrčka je vybavena osvětlením a kontrolkou zobrazující stav nabíjení. K technice zatím Honda dodává pouze informace o elektromotoru pohánějícím zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky včetně obrazovek kamerových zrcátek (i středové zrcátko je digitální). Honda tvrdí, že prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

S uvedením produkční verze E Prototypu počítá Honda na konec letošního roku. Více podrobností o malém elektromobilu pro Evropu se určitě dozvíme na ženevském autosalonu, který startuje již 5. března.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 32 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků