Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy.

Italská superautomobilka vítá nového člena rodiny. Nový supersport s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB, který v roce 2015 převzal štafetu od dnes již legendární 458 Italia. Vrcholem těchto rivalů pro Lamborghini Huracán Performante pak byla verze 488 GTB Pista.

Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,9 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 N.m točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB.

Galerie: Muzeum Ferrari spustilo výstavu oslavující Michaela Schumachera

Galerie: Muzeum Ferrari spustilo výstavu oslavující Michaela Schumachera

Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem EVO téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. A Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán EVO i přes čtyřkolku ve zrychlení na stovku o kousek rychlejší. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit.

Ferrari F8 Tributo: Srovnání s konkurenčními modely
Model Ferrari F8 Tributo Ferrari 488 GTB Ferrari 488 Pista Lamborghini Huracán EVO
Výkon motoru [kW/min] 530 493 530 471
Točivý moment [N.m/min] 770 670 770 600
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,9 3 2,9 2,9
Zrychlení 0-200 km/h [s] 7,8 8,1 7,6 9,0
Max. rychlost [km/h] 340 335 340 325
Suchá hmotnost [kg] 1330 1370 1280 1422

Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, omlazením si prošla i karoserie, která za mě nyní vypadá o fous lépe, a navíc přispěla lepší aerodynamice, konkrétně jde o 10% zlepšení. Při detailnějším zkoumání si můžete všimnout designových odkazů na 308 GTB a F40. Nápověda: koukněte se na kryt motoru.

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Zákazník chtěl Ferrari ze staré školy. Tohle mu postavili!

Lehkou změnou si prošel i interiér, který nyní působí moderněji, ale pořád vypadá tak nějak obyčejně. Interiér Ferrari by prostě měl vypadat jinak, respektive tohle nepůsobí jako umělecké dílo, což by u supersportu za miliony korun nejspíš mělo. Lamborghini promítlo svou divokost do kokpitu jako ze stíhačky, co je ale odrazem Ferrari?

Nevíme ceny a nevíme ani datum uvedení na trh. Více informací se dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde bude mít F8 Tributo svou oficiální premiéru. Určitě tak o něm od nás ještě uslyšíte.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 31 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků