Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

S oficiálním představením minulý rok se nová Kia Soul dostává konečně i na trh Evropy. Pouze ale ve formě elektromobilu, jehož evropskou specifikaci zahlédneme v Ženevě.

Jak už bylo dříve korejskou značkou oznámeno, nejnovější generaci stylově vypadajícího Soulu dostaneme v Evropě pouze s elektrickým ústrojím. Nyní tak Kia uvádí ještě před oficiálním uvedením na ženevském autosalonu technickou specifikaci e-Soulu a nezapomíná uvést i možný dojezd.

Kia chystá do Ženevy nový elektrický koncept. Prý rozproudí krev žilách!

Kia chystá do Ženevy nový elektrický koncept. Prý rozproudí krev žilách!

Podrobněji jsme si představení nové generace Soulu rozebrali už dříve. Teď však máme potvrzeno, že evropský e-Soul přijede na trh ve dvou specifikacích v závislosti na kapacitě bateriového modulu a použitém elektromotoru.

Základem bude varianta s baterií o kapacitě 39,2 kWh a elektromotorem pohánějícím přední kola, zajišťujícím výkon 100 kW (136 koní). Na jedno nabití zde Kia uvádí dojezd až 277 kilometrů podle metodiky WLTP. Schopnější pak bude kombinace 64kWh baterie a elektromotoru o výkonu 150 kW (204 koní), u které je udávaný dojezd až 452 kilometrů.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už za 42 minut. Samozřejmostí je řada rekuperačních funkcí, díky nimž má být udržování hladiny cenné energie během jízdy snadnější. Kromě známého systému rekuperace z brzdění tak bude e-Soul využívat i tepelnou energii shromažďovanou z chladícího systému vozu.

Kia oznamuje, že po premiéře na ženevském autosalonu bude e-Soul uveden do prodeje na konci března. Kromě elektromobilu odhalí značka v Ženevě další plně elektrický koncept a také nový crossover na základě Ceedu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků