První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

Značka Cupra slaví první výročí velice stylově. Do Ženevy doveze koncept Formentor, ze kterého vznikne první samostatný model Cupra.

Značka Cupra už minulý týden avizovala, že se dnes „něco“ stane. A ono se skutečně stalo. Pouhých pár dnů před letošním ženevským autosalonem, ale hlavně v den oslav prvního výročí vzniku značky Cupra jako takové, ukazuje koncept sportovního SUV, které v řadách koncernu nemá obdoby. Jmenuje se Formentor a pravděpodobně nebudu sám, komu připadá, že z něj emoce doslova stříkají.

Cupra začíná odhalovat vůz pro Ženevu. Časem může mít až 400 koní!

Cupra začíná odhalovat vůz pro Ženevu. Časem může mít až 400 koní!

Cupra říká, že sériová verze konceptu Formentor půjde do prodeje v roce 2020, a jak jsme se dozvěděli již dříve, pod kapotou bude mít jak dvoulitrové TSI s výkonem okolo 300 koní, tak i božský benzinový pětiválec, který by mohl nabídnout klidně i o sto koní více. Zatím je to ale benzinový plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 180 kW, podvozkem DCC, uzávěrkou diferenciálu a progresivním řízením.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Pokud je vám popis pohonného ústrojí povědomý, vězte, že s něčím takovým loni přišel koncept Škoda Vision RS, ze kterého postupně vykrystalizova Scala. Zmiňuji to proto, že Cupra zatím detaily pohonu nepřiblížila. Pouze uvádí, že čistě na elektřinu ujede až 70 km (cyklus NEDC), respektive až 50 km v souladu s měřicím cyklem WLTP.

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Budu-li vycházet z pohonu Visionu RS, bude mít Formentor pod kapotou patnáctistovku TSI o výkonu 110 kW, doplněnou o elektromotor s výkonem 75 kW. Také u Škodovky byl uváděn dojezd na elektřinu až 70 km, což by u Cupry napovídalo použití akumulátoru s kapacitou 13 kWh. Sportovní odnož Seatu má platit za technologickou vlajkovou španělské značky, je tedy více než pravděpodobné, že se představená technika dostane i do běžných modelů.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

A proč o studii Formentor hovořím jako o první opravdové Cupře? Protože nevychází z běžného modelu Seatu, tak jako dříve testované SUV Ateca. Je to vůz navržený pro Cupru a dost možná jde o zářný příklad toho, kudy se budou ubírat ostré hatchbacky. Vždy Formentor jako takový hatchback vypadá, pouze je posazen o něco výše. Vedoucí Cupry Alejandro Mesonero-Romanos však prozradil, že v budoucnu není vyloučen ani „Formentor“ s logem Seatu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků