První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

Značka Cupra slaví první výročí velice stylově. Do Ženevy doveze koncept Formentor, ze kterého vznikne první samostatný model Cupra.

Značka Cupra už minulý týden avizovala, že se dnes „něco“ stane. A ono se skutečně stalo. Pouhých pár dnů před letošním ženevským autosalonem, ale hlavně v den oslav prvního výročí vzniku značky Cupra jako takové, ukazuje koncept sportovního SUV, které v řadách koncernu nemá obdoby. Jmenuje se Formentor a pravděpodobně nebudu sám, komu připadá, že z něj emoce doslova stříkají.

Cupra začíná odhalovat vůz pro Ženevu. Časem může mít až 400 koní!

Cupra začíná odhalovat vůz pro Ženevu. Časem může mít až 400 koní!

Cupra říká, že sériová verze konceptu Formentor půjde do prodeje v roce 2020, a jak jsme se dozvěděli již dříve, pod kapotou bude mít jak dvoulitrové TSI s výkonem okolo 300 koní, tak i božský benzinový pětiválec, který by mohl nabídnout klidně i o sto koní více. Zatím je to ale benzinový plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 180 kW, podvozkem DCC, uzávěrkou diferenciálu a progresivním řízením.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Pokud je vám popis pohonného ústrojí povědomý, vězte, že s něčím takovým loni přišel koncept Škoda Vision RS, ze kterého postupně vykrystalizova Scala. Zmiňuji to proto, že Cupra zatím detaily pohonu nepřiblížila. Pouze uvádí, že čistě na elektřinu ujede až 70 km (cyklus NEDC), respektive až 50 km v souladu s měřicím cyklem WLPT.

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Jak se řídí Škoda za sto milionů? Měli jsme pražské rande s Vision RS!

Budu-li vycházet z pohonu Visionu RS, bude mít Formentor pod kapotou patnáctistovku TSI o výkonu 110 kW, doplněnou o elektromotor s výkonem 75 kW. Také u Škodovky byl uváděn dojezd na elektřinu až 70 km, což by u Cupry napovídalo použití akumulátoru s kapacitou 13 kWh. Sportovní odnož Seatu má platit za technologickou vlajkovou španělské značky, je tedy více než pravděpodobné, že se představená technika dostane i do běžných modelů.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

A proč o studii Formentor hovořím jako o první opravdové Cupře? Protože nevychází z běžného modelu Seatu, tak jako dříve testované SUV Ateca. Je to vůz navržený pro Cupru a dost možná jde o zářný příklad toho, kudy se budou ubírat ostré hatchbacky. Vždy Formentor jako takový hatchback vypadá, pouze je posazen o něco výše. Vedoucí Cupry Alejandro Mesonero-Romanos však prozradil, že v budoucnu není vyloučen ani „Formentor“ s logem Seatu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 150 příspěvků