Citroën ukázal koncept Ami One. Řidičské typy zřejmě moc nepotěší

Citroën přiveze do Ženevy koncept malého elektromobilu, který má uctít původního ducha legendární „kachny“, tedy modelu 2CV.

O duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. Teď nám však automobilka oficiálně představuje, co měla přesně na mysli. Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět.

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Vnitřek konceptu je sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby.

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. Že se jedná o pouze městské vozítko dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití.

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. Produktový manažer Citroënu Sebastien Grandmougin ale dodává, že podobné vozítko v nabídce bude již do dvou let stále relevantnější.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků