Citroën ukázal koncept Ami One. Řidičské typy zřejmě moc nepotěší

Citroën přiveze do Ženevy koncept malého elektromobilu, který má uctít původního ducha legendární „kachny“, tedy modelu 2CV.

O duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. Teď nám však automobilka oficiálně představuje, co měla přesně na mysli. Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět.

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Vnitřek konceptu je sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby.

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. Že se jedná o pouze městské vozítko dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití.

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. Produktový manažer Citroënu Sebastien Grandmougin ale dodává, že podobné vozítko v nabídce bude již do dvou let stále relevantnější.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků