Citroën ukázal koncept Ami One. Řidičské typy zřejmě moc nepotěší

Citroën přiveze do Ženevy koncept malého elektromobilu, který má uctít původního ducha legendární „kachny“, tedy modelu 2CV.

O duchovním nástupci ikonického Citroënu 2CV se v případě stánku francouzské značky na autosalonu v Ženevě již trochu mluvilo. Teď nám však automobilka oficiálně představuje, co měla přesně na mysli. Koukáte tedy na koncept dvoumístného elektromobilu Ami One, který má jednoduchost 2CV alespoň částečně přivést zpět.

Žádné retro se nicméně nekoná, jelikož Citroën svůj koncept ani nenazývá autem, ale přesněji „elektrickým objektem “, který se zaměřuje na digitální technologie v éře nové městské dopravy. Takže žádný piknik na rozkvetlé louce s 2CV, ale spíše možnost být internetově aktivní zatímco se proplétáte přeplněným městem.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Vnitřek konceptu je sice docela jednoduchý, vysoce ovšem spoléhá na použití chytrých telefonů. Chybí zde totiž konvenční obrazovka infotainmentu a vlastně i přístrojový panel, obojí totiž zajistí až propojení vašeho telefonu se systémem auta. Řidič tedy uloží svůj telefon do určeného místa za volantem a jeho zobrazené informace se poté překlenou do „head-up“ obrazovky nad ním. S tím poté souvisí využití řady aplikací od navigace po přehrávání hudby.

Na délku má Ami One 2,5 metru a je tak o přibližně 20 cm kratší než malinký Smart ForTwo. Elektrický motor pohání zadní kola a bateriový modul je klasicky umístěn v podlaze. Že se jedná o pouze městské vozítko dokazuje maximální rychlost i dojezd konceptu. Na více jak 45 km/h se tedy nerozjedete (díky čemuž pak mohou vůz řídit i mladiství) a dojezd je udávaných 100 km na jedno nabití.

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Citroën mimochodem o Ami One přemýšlí jako o „objektu“, který by mohly nabízet i půjčovny ve velkoměstech. Zatím však mluvíme o pouhém konceptu a výrobce přímo nepotvrzuje produkci duchovního nástupce 2CV. Produktový manažer Citroënu Sebastien Grandmougin ale dodává, že podobné vozítko v nabídce bude již do dvou let stále relevantnější.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků