Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Také poslední dvojice SUV X3 a X4 se již od BMW dočkává ostřejších variant s dodatkem M, přičemž do nabídky se dostávají i dále vyšperkované verze Competition.

Výkonná SUV jsou stále v oblibě a příchod ostřejších variant nejnovějších modelů X3 a X4 byl naprostou samozřejmostí. Obě auta BMW náležitě upravilo, nechybí agresivněji vyhlížející design, upravený podvozek a hlavně zvýšení výkonu, aby byla dvojice SUV ještě rychlejší.

Pod kapotou X3 M a X4 M se tak nachází třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který produkuje 353 kW (480 koní) a 600 N.m točivého momentu. Kdyby se to ovšem někomu zdálo málo, BMW uvádí i Competition variantu obou modelů, u nichž je výkon motoru dále zvýšen na 375 kW (510 koní), kdežto točivý moment zůstává nezměněn.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Competition verze X3 M a X4 M tak zvládnou zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny (standardně 4,2 s) a maximálně dosáhnou elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, která odpovídá i základní X3 M a X4 M. Můžete si nicméně objednat volitelný paket M Driver’s posunující omezovač na 280 km/h, respektive 285 km/h pro Competition verze.

Osmistupňová automatická převodovka M Steptronic a pohon všech kol M xDrive, upřednostňující pohon zadních kol, je pro všechny varianty standardem. Přitvrzením dále prošel i podvozek, došlo na zvýšení torzní tuhosti a adaptivní tlumiče nabídnou trojici nastavení Comfort, Sport a Sport+. Samozřejmě nesmí chybět silnější M brzdová soustava a také nová 20palcová kola, případně 21palcová u verze Competition.

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Po stránce vzhledu vypadají obě SUV mnohem agresivněji s velkými přístupy vzduchu v náraznících, černými doplňky na karoserii, křidélky na zádi, zatímco u Competition verzí je tato výbava ještě rozsáhlejší. Uvnitř najdete sportovní sedačky, volant, specifické dekory oddělení M nebo také jinou grafiku přístrojové desky.

Cenovky ani datum uvedení na trh zatím BMW nezveřejnilo. Každopádně se ale oba modely ukážou na březnovém autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek