Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Také poslední dvojice SUV X3 a X4 se již od BMW dočkává ostřejších variant s dodatkem M, přičemž do nabídky se dostávají i dále vyšperkované verze Competition.

Výkonná SUV jsou stále v oblibě a příchod ostřejších variant nejnovějších modelů X3 a X4 byl naprostou samozřejmostí. Obě auta BMW náležitě upravilo, nechybí agresivněji vyhlížející design, upravený podvozek a hlavně zvýšení výkonu, aby byla dvojice SUV ještě rychlejší.

Pod kapotou X3 M a X4 M se tak nachází třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který produkuje 353 kW (480 koní) a 600 N.m točivého momentu. Kdyby se to ovšem někomu zdálo málo, BMW uvádí i Competition variantu obou modelů, u nichž je výkon motoru dále zvýšen na 375 kW (510 koní), kdežto točivý moment zůstává nezměněn.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Competition verze X3 M a X4 M tak zvládnou zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny (standardně 4,2 s) a maximálně dosáhnou elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, která odpovídá i základní X3 M a X4 M. Můžete si nicméně objednat volitelný paket M Driver’s posunující omezovač na 280 km/h, respektive 285 km/h pro Competition verze.

Osmistupňová automatická převodovka M Steptronic a pohon všech kol M xDrive, upřednostňující pohon zadních kol, je pro všechny varianty standardem. Přitvrzením dále prošel i podvozek, došlo na zvýšení torzní tuhosti a adaptivní tlumiče nabídnou trojici nastavení Comfort, Sport a Sport+. Samozřejmě nesmí chybět silnější M brzdová soustava a také nová 20palcová kola, případně 21palcová u verze Competition.

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Po stránce vzhledu vypadají obě SUV mnohem agresivněji s velkými přístupy vzduchu v náraznících, černými doplňky na karoserii, křidélky na zádi, zatímco u Competition verzí je tato výbava ještě rozsáhlejší. Uvnitř najdete sportovní sedačky, volant, specifické dekory oddělení M nebo také jinou grafiku přístrojové desky.

Cenovky ani datum uvedení na trh zatím BMW nezveřejnilo. Každopádně se ale oba modely ukážou na březnovém autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků