Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Také poslední dvojice SUV X3 a X4 se již od BMW dočkává ostřejších variant s dodatkem M, přičemž do nabídky se dostávají i dále vyšperkované verze Competition.

Výkonná SUV jsou stále v oblibě a příchod ostřejších variant nejnovějších modelů X3 a X4 byl naprostou samozřejmostí. Obě auta BMW náležitě upravilo, nechybí agresivněji vyhlížející design, upravený podvozek a hlavně zvýšení výkonu, aby byla dvojice SUV ještě rychlejší.

Pod kapotou X3 M a X4 M se tak nachází třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který produkuje 353 kW (480 koní) a 600 N.m točivého momentu. Kdyby se to ovšem někomu zdálo málo, BMW uvádí i Competition variantu obou modelů, u nichž je výkon motoru dále zvýšen na 375 kW (510 koní), kdežto točivý moment zůstává nezměněn.

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 600 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 600 koní a umí až 330 km/h

Competition verze X3 M a X4 M tak zvládnou zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny (standardně 4,2 s) a maximálně dosáhnou elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, která odpovídá i základní X3 M a X4 M. Můžete si nicméně objednat volitelný paket M Driver’s posunující omezovač na 280 km/h, respektive 285 km/h pro Competition verze.

Osmistupňová automatická převodovka M Steptronic a pohon všech kol M xDrive, upřednostňující pohon zadních kol, je pro všechny varianty standardem. Přitvrzením dále prošel i podvozek, došlo na zvýšení torzní tuhosti a adaptivní tlumiče nabídnou trojici nastavení Comfort, Sport a Sport+. Samozřejmě nesmí chybět silnější M brzdová soustava a také nová 20palcová kola, případně 21palcová u verze Competition.

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Australské BMW se loučí s BMW M140i. Tohle jsme už ale někde viděli

Po stránce vzhledu vypadají obě SUV mnohem agresivněji s velkými přístupy vzduchu v náraznících, černými doplňky na karoserii, křidélky na zádi, zatímco u Competition verzí je tato výbava ještě rozsáhlejší. Uvnitř najdete sportovní sedačky, volant, specifické dekory oddělení M nebo také jinou grafiku přístrojové desky.

Cenovky ani datum uvedení na trh zatím BMW nezveřejnilo. Každopádně se ale oba modely ukážou na březnovém autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků