Britská firma letos slaví 100 let od svého založení a v rámci oslav nadělila sobě ale především svým zákazníkům a příznivcům hezký dárek. Speciální edici Continentalu GT, která vzdává hold původnímu Bentley 4 ½ Litre Blower.
V předvečer ženevského autosalonu koncern Volkswagen již tradičně odhaluje největší hvězdy svých akvizicí, mezi kterými nemůže chybět ani nejznámější firma z Crewe. Řeč je pochopitelně o automobilce Bentley, která zbrusu nový stroj pro svou expozici na výstavišti Palexpo sice nepřipravila, na druhou stranu je však třetí generace velkého kupé Continental GT venku teprve pár měsíců. A aby se fanouškovská základna necítila ochuzena, uvedené gran turismo dostalo parádní balíček od Mullineru.
Jeho cílem není nic menšího než připomenout světu jednak letošní oslavy stoletého výročí automobilky Bentley, ale zároveň upozornit na konkrétní Bentley 4 ½ Litre, který na přídi nosil nejen číslo 9, ale také mechanicky poháněný kompresor. Právě ten dal vozu přezdívku Blower, tedy dmychadlo a zařídil zvýšení výkonu 4,4litrového čtyřválce na 130 až 175 koní.
Dnešní dvoudveřové Bentley má pod kapotou silnější pohonnou jednotku. Continental GT je poháněný dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 635 koní a maximálním točivém momentu 900 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1350 do 4500 otáček za minutu. Díky tomu vůz zvládne i při hmotnosti 2244 kg akceleraci z místa na stovku za 3,7 sekundy a jede až 333 kilometrů v hodině.
Nová verze s označením Number 9 Edition, která vznikne v omezené stokusové sérii, k tomu přidává unikátní 22palcová kola stříknutá třeba i v barvě karoserie, přičemž klientela bude mít na výběr buď černou Beluga nebo zelený odstín Viridian odvozený od lakování původního Bloweru. Součástí speciální výbavy je také číslice 9 nejen na masce chladiče, ale najdete ji i na předních blatnících (společně s výřezem britské vlajky) zlacenou osmnáctikarátovým zlatem.
Poklonou slavné historii je též interiér, a tím nemáme na mysli jen velejemnou zelenou kůži či budíky British Jaeger. Uprostřed palubní desky najdete prosklenou „vitrínku“ ukrývající kousek dřevěné sedačky originálního závodního Bentley s číslem 9, na kterém kdysi jezdil Sir Tim Birkin čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Původní sedadlo bylo nahrazeno při renovaci auta, které jezdí dodnes, restaurátorům ale bylo líto originální část stroje vyhodit a zužitkovali jej možná tím nejlepším možným způsobem.
Cenu novinky Bentley prozatím neprozradilo, dá se však hádat, že bude o pořádnou částku vyšší ve srovnání se sériovým Continentalem GT.