Aurus Senat poprvé (a zřejmě i naposled) naživo. Má ho i Vladimir Putin!

Kdykoliv jsem včera procházel kolem stánku Aurusu, bylo tam narváno. Dnes už se situace uklidnila a já si tak mohl prohlédnout jedno z nejluxusnějších aut světa. A ne jenom to pro běžné smrtelníky.

Snad žádná značka neměla tak silný mediální zásah, jako ruský Aurus. Ruský prezident Vladimir Putin se se svou novou limuzínou pochlubil při loňské inauguraci, přičemž už v té době bylo jasné, že nepůjde o jednorázovou akci. Aurus připravuje celou rodinu modelů, včetně MPV a menší limuzíny, která se ukázala veřejnosti na autosalonu v Ženevě. Nechat si ujít možnost posadit se za volant by mohl jenom hlupák, protože taková situace se už nemusí nikdy v životě opakovat.

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

Včera bylo na stánku Aurusu od rána do večera natřískáno, dnes ráno se však na mě usmálo štěstí a hlavní hvězda pódia byla konečně přístupná. Tou hvězdou mám na mysli menší limuzínu Auris Senat S600, kterou si s trochou štěstí a pořádným balíkem peněz v kapse mužete také koupit. No, malou… ona na délku měří 5,6 metru, je dva metry široká, rozvor náprav měří 3,3 metru a světlá výška je 200 milimetrů. To je více, než kolik má řada dnešních SUV! A kdybyste se ptali na hmotnost, ta činí 3135 kg…

Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Tohle auto se svými proporcemi a opulentním vzezřením může v pohodě řadit vedle Rolls-Roycu Phantom. Přední gril je obrovský, dvacetipalcová kola působí vzhledem k té mase karoserie tak akorát, jenom jsem nějak nesebral odvahu se zeptat, zda přední světlomety skutečně pocházejí z Lancie Thema, nebo ne.

Senat S600 je obrovský, tak se ani není třeba divit tomu, že za volantem sedíte vysoko jako v křesle a pohodlné nastupování a vystupování a byste zvládli i se zfušovanou kyčelní náhradou. Jemná kůže, tuny dřeva, jednoduchý dvouramenný volant a pocit „pozlacenosti“, přestože jsem uvnitř na zlatý prvek nenarazil. Není to Rolls-Royce, Bentley, nebo Maybach, tohle je něco jiného, ale ten pocit za volantem je velice, velice podobný. I když každému musí být jasné, že o ty vpředu tady zase až tak nepůjde.

V ruských limuzínách Aurus najdete i českou stopu. Jak chráníme Putina?

V ruských limuzínách Aurus najdete i českou stopu. Jak chráníme Putina?

On je totiž vzadu Aurus Senat S600 stejně, ne-li ještě více luxusní než vpředu. I zde máte všestranně nastavitelná sedadla, sedíte možná ještě výše než vpředu, z loketní opěrky, pokud se tomu tak vůbec dá ještě říkat, si vyklopíte stolky jako v letadle a v chladničce mezi opěradly na vás čeká lahev sektu. Okenní rolety se nezatahují zespoda nahoru, ale od krajů ke středu a jsou krásně krepované. Skoro jako u limuzín s nápisem „světlu vstříc“ na dveřích…

Aby se tohle všechno dalo do pohybu a nebylo brzdou provozu, musí „to“ mít ohromný motor. Základem je osmiválcové biturbo o objemu 4,4 litru, výkonu 440 kW (598 koní) v 5500 otáčkách a točivým momentem 880 N.m v rozmezí 2200 do 4750 otáček. Aspoň se to dobře pamatuje. Tomu sekunduje elektromotor o výkonu 62 koní, který by však 3,1 tuny rozhýbal jenom těžko a nikdo mi nebyl schopen říci, jak to vlastně všechno funguje. Převodovka je devítistupňová, poháněna jsou všechna čtyři kola, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a sprint z nuly na stovku zabere 6 sekund.

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

Vedle běžného Aurusu Senat S600 byl na stánku také „big boss“ – auto Vladimira Putina. Tedy ne to jeho konkrétní, ale zkrátka limuzína s prodlouženým rozvorem, kterou si také můžete koupit. Mohl jsem se dívat, fotit, ale nesměl se dotýkat, nakukovat dovnitř nebo se pokoušet tam dostat. Bariéra v podobě příkazu „nešlapej mimo černý koberec“ pro mě byla v tu chvíli tak silná, že jsem nepřešlápnul ani špičkou boty…

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků