Audi ukazuje náčrtky elektrického Q4 e-tron. Produkce je už potvrzena

Dřívější spekulace se potvrzují a Audi opravdu chystá další přírůstek do svého portfolia elektromobilů a přesněji elektrických SUV. Nový koncept Audi Q4 e-tron už má dokonce potvrzenou produkci.

Německá automobilka nechce ztrácet čas na poli elektrifikace a po nedávném uvedení SUV e-tron do prodeje a představení konceptu čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se již chystá představit další budoucí elektrický model. Do třetice totiž připravuje menší elektrický crossover Q4 e-tron, který se bude vyznačovat trochu stylověji střiženou karoserií.

Automobilka nám zatím ukazuje trojici ilustrací nového modelu, který má již potvrzenou výrobu na přelomu roku 2020 a 2021. Velikostně tedy v podstatě koukáme na elektrickou verzi současného Audi Q3 s dnes populární karoserií lehce připomínající kupé. Ilustrace vnitřku potvrzují řeči o futurističtěji a minimalisticky pojaté architektuře s vysoce digitalizovaným prostředím, řadou dotykových displejů a ploch.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Na rozdíl od nynějšího e-tronu by ovšem jeho menší sourozenec Q4 e-tron již využil novou platformu MEB koncernu VW, na níž bude v nadcházejících letech postavena celá řada elektrických modelů různých značek německého giganta. Jednalo by se tedy o první Audi využívající tento základ a rovněž zřejmě o první SUV.

Na podrobnější informace o technice je ještě brzo, nicméně se předpokládá nabídka třech různých variant v závislosti na dojezdu. Model s kapacitou baterií 48 kWh by zajistil rozsah asi 330 km na jedno na nabití, střední cestou má být 60kWh verze, kdežto vrchol s 80 kWh kapacitou prý zvládne až kolem 500 km.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Koncept Q4 e-tron představí Audi na březnovém autosalonu v Ženevě, který startuje novinářskými dny 5. března 2019.

Galerie doplněna o Audi e-tron.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků