Deset let s motorem V10. Audi oslavuje srdce z Lamborghini speciální edicí

Italský ryk za předními sedadly německého supersportu se jen tak neoposlouchá. Navíc je s námi na silnicích už deset let a v Audi to moc dobře vědí.

Ano, Audi R8 je ve výrobě od roku 2006. Jenže v tu dobu se v nabídce nacházel „pouze“ osmiválcový motor 4.2 FSI. Jak ale asi víte, koncern Volkswagen má pod svými křídly i automobilku Lamborghini, a tak si po třech letech produkce vypůjčili desetiválec z Gallarda.

Motor V10 5.2 litru v Audi R8 dnes po celé řadě inovací produkuje 620 koňských sil. Po dekádě ve výrobě se to nyní rozhodli v Audi oslavit. Speciální edice se jmenuje Decennium, což se dá z latiny přeložit jako desetiletí. Vznikne pouze 222 kusů a každý bude očividně stát za to.

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Speciální edice bude k mání pouze jako kupé se speciálním lakem Daytona Gray s měděnými doplňky, který lze navíc na přání ozdobit ještě perleťovým efektem. Na výběr je ovšem další celá řady barev, jako Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue a Kemora Gray. Lahůdkou jsou pak například kryty zrcátek z leštěného karbonu.

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Interiér vozu je odrazem speciálního laku Daytona Gray. Sedadla a volant potažený Alcantarou mají měděné prošívání, stejně tak i výplně dveří. Kabinu pak samozřejmě zdobí všudypřítomná loga, odkazující na limitovanou edici. Pod kapotou se nic nezměnilo. Co byste tu také měnili, že?

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximální rychlost 331 km/h musí stačit každému nadšenci. Audi R8 V10 Decennium se začne prodávat již na jaře. Cena je stanovena na 222.000 eur, tedy 5.680.000 Kč.

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků