Deset let s motorem V10. Audi oslavuje srdce z Lamborghini speciální edicí

Italský ryk za předními sedadly německého supersportu se jen tak neoposlouchá. Navíc je s námi na silnicích už deset let a v Audi to moc dobře vědí.

Ano, Audi R8 je ve výrobě od roku 2006. Jenže v tu dobu se v nabídce nacházel „pouze“ osmiválcový motor 4.2 FSI. Jak ale asi víte, koncern Volkswagen má pod svými křídly i automobilku Lamborghini, a tak si po třech letech produkce vypůjčili desetiválec z Gallarda.

Motor V10 5.2 litru v Audi R8 dnes po celé řadě inovací produkuje 620 koňských sil. Po dekádě ve výrobě se to nyní rozhodli v Audi oslavit. Speciální edice se jmenuje Decennium, což se dá z latiny přeložit jako desetiletí. Vznikne pouze 222 kusů a každý bude očividně stát za to.

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Speciální edice bude k mání pouze jako kupé se speciálním lakem Daytona Gray s měděnými doplňky, který lze navíc na přání ozdobit ještě perleťovým efektem. Na výběr je ovšem další celá řady barev, jako Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue a Kemora Gray. Lahůdkou jsou pak například kryty zrcátek z leštěného karbonu.

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Interiér vozu je odrazem speciálního laku Daytona Gray. Sedadla a volant potažený Alcantarou mají měděné prošívání, stejně tak i výplně dveří. Kabinu pak samozřejmě zdobí všudypřítomná loga, odkazující na limitovanou edici. Pod kapotou se nic nezměnilo. Co byste tu také měnili, že?

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximální rychlost 331 km/h musí stačit každému nadšenci. Audi R8 V10 Decennium se začne prodávat již na jaře. Cena je stanovena na 222.000 eur, tedy 5.680.000 Kč.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik