Deset let s motorem V10. Audi oslavuje srdce z Lamborghini speciální edicí

Italský ryk za předními sedadly německého supersportu se jen tak neoposlouchá. Navíc je s námi na silnicích už deset let a v Audi to moc dobře vědí.

Ano, Audi R8 je ve výrobě od roku 2006. Jenže v tu dobu se v nabídce nacházel „pouze“ osmiválcový motor 4.2 FSI. Jak ale asi víte, koncern Volkswagen má pod svými křídly i automobilku Lamborghini, a tak si po třech letech produkce vypůjčili desetiválec z Gallarda.

Motor V10 5.2 litru v Audi R8 dnes po celé řadě inovací produkuje 620 koňských sil. Po dekádě ve výrobě se to nyní rozhodli v Audi oslavit. Speciální edice se jmenuje Decennium, což se dá z latiny přeložit jako desetiletí. Vznikne pouze 222 kusů a každý bude očividně stát za to.

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Speciální edice bude k mání pouze jako kupé se speciálním lakem Daytona Gray s měděnými doplňky, který lze navíc na přání ozdobit ještě perleťovým efektem. Na výběr je ovšem další celá řady barev, jako Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue a Kemora Gray. Lahůdkou jsou pak například kryty zrcátek z leštěného karbonu.

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Interiér vozu je odrazem speciálního laku Daytona Gray. Sedadla a volant potažený Alcantarou mají měděné prošívání, stejně tak i výplně dveří. Kabinu pak samozřejmě zdobí všudypřítomná loga, odkazující na limitovanou edici. Pod kapotou se nic nezměnilo. Co byste tu také měnili, že?

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximální rychlost 331 km/h musí stačit každému nadšenci. Audi R8 V10 Decennium se začne prodávat již na jaře. Cena je stanovena na 222.000 eur, tedy 5.680.000 Kč.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků