Audi přiveze do Ženevy celou řadu plug-in hybridů. Čekejte Q5, A6, A7 i A8

Německá automobilka oznamuje, že na výstavišti v Ženevě představí řadu svých dosavadních modelů také v nových hybridních variantách.

Stánek Audi v Ženevě bude mimo jiné v motivu elektrifikace. Pro čtveřici svých současných modelů totiž výrobce představuje nové plug-in hybridní alternativy. Spalovacího motoru ve společnosti elektromotoru a baterie se tak dočká SUV Q5, ale hned také sedan A6, stylovější „čtyřdveřové kupé“ A7 a limuzína A8.

U vrcholného korábu můžeme začít. S velkohubým označením Audi A8 L 60 TFSI e quattro si hybridní verze limuzíny spoléhá na třílitrový šestiválec kombinovaný se synchronním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 14,1 kWh. Systémový výkon ústrojí je 326 kW (443 koní) a 699 N.m točivého momentu. Čistě na elektřinu pak hybridní A8 ujede 40 kilometrů.

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Ostatně takový dojezd udává Audi i pro zbytek nových hybridů. Jejich technická data jsou však zatím střídmá. Víme tedy, že hybridní Audi Q5 50 TFSI, A6 50 TFSI a A7 50 TFSI nabídnou minimálně kolem 217 kW (295 koní) a 450 N.m, přičemž k dostání budou i silněji naladěné verze o výkonu až 267 kW (363 koní) a 500 N.m.

Všechny vozy pak využívají stejnou 14,1kWh baterii a zmíněný elektromotor zakomponovaný do automatické osmistupňové převodovky. K zajištění uvedeného dojezdu budou samozřejmě hybridy používat i systému rekuperaci energie z brzdění.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Na výběr budou tři jízdní režimy: EV, Auto a Hold. V módu EV si modely vystačí čistě s elektrickým pohonem a přepnutím na Auto si bude systém inteligentně kombinovat spalovací a elektrický motor pro nejúspornější jízdu. Hold má poté zajistit udržování stanovené hladiny nabití baterie. Více informací k časům nabíjení ze zásuvky si Audi prozatím nechává pro sebe.

Do prodeje se mají novinky dostat ještě letos. Více detailů se určitě dozvíme během autosalonu v Ženevě, kde se čtveřice plug-in hybridní ukáže. Výstava začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Galerie doplněna o standardní verze Q5, A6, A7 a A8.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků