Alfa Romeo Giulietta se nevzdává! Do Ženevy veze nové výbavy a hlavně naftové motory

S ostrou Giuliettou jsme se museli už rozloučit. Skvělý motor 1750 TBi tu už tedy nehledejte. Tato novinka však přeci jen stoí za pozornost.

Pokud se vám, stejně jako mně, při pohledu na úvodní fotografii zatajil dech, rozšířily zornice a vaše rty vytvarovaly písmeno U, klidně se zase můžete nadechnout. Tohle není nic moc nového. Alfa se jen stará o svůj kompaktní hatchback. Ale aspoň něco.

V rámci modelové péče se nyní oči milánské automobilky nasměrovaly k Giuliettě. Konkrétně jde o tři inovované linie výbavy a motory, splňující nejnovější evropské normu Euro 6d-TEMP. Modernizované Alfy poznáte na první pohled podle nového laku Visconti Green a některých unikátních prvků. Samozřejmě ale bude možné zvolit i jiné barvy.

Alfa Romeo prý do Ženevy přiveze něco nového. Co to ale bude?

Alfa Romeo prý do Ženevy přiveze něco nového. Co to ale bude?

Výbavy se shodují se současným jazykem značky. To znamená Super, Speciale a Veloce. Stejně, jako například u modelu Giulia. Tím nejdůležitějším je, že všechny Giulietty budou mít od nynějška tempomat, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhová světla a zadní parkovací senzory ve standardu.

První verze Super má stříbrně zbarvené orámování předního nárazníku, zadního difuzoru a samozřejmě i okolo legendárního „klínu“ na přední masce. Uvnitř čeká na pasažéry šedivé prošívání sedadel. K mání jsou i černá, červená a mocca kožená sedadla.  

Alfa Romeo nabídne anomálii: Malé SUV s pohonem zadních kol!

Alfa Romeo nabídne anomálii: Malé SUV s pohonem zadních kol!

Verze Speciale je pak velmi podobná současné výbavě Sport. K linii Super přidává některé červené doplňky exteriéru, zatmavená skla a zvětšené koncovky výfuku. Vedle toho i ozdobnou hliníkovou lištu pod dveřmi a hliníkové pedály. Na hlavici řadící páky, volantu a hlavici ruční brzdy se pak objeví Alcantara.

Poslední a vrcholnou výbavou je Veloce. Ta mění 17palcová kola za osmnáctky. Nárazníky zde nezdobí červená, ale žlutá. Do výčtu sportovní výbavy se dostaly žluté brzdové třmeny Brembo a dvojitá koncovka výfuku. Nejvyšší level Giulietty pak do interiéru přidá ještě více alcantary, a to v podobě sedadel, které zde mají žluté prošívání, stejně jako zbytek očalouněných povrchů. Ke standardu pak patří například automatické dálkové světlomety nebo infotainment Uconnect s navigací.

Potvrzeno: Alfa Romeo MiTo končí. Třídveřový hatchback už lidé nechtějí

Potvrzeno: Alfa Romeo MiTo končí. Třídveřový hatchback už lidé nechtějí

V inovovaných motorech není moc změn. Základem je přeplňovaná zážehová jednotka 1.4 TBi s výkonem 88 kW (120 koní). Bohužel jde o jediný benzin v nabídce. Další v partě je vznětová jednotka 1.6 MultiJet se stejným výkonem a vrchol motorové palety zde zastupuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 125 kW (170 koní).

U vznětových motorů lze zvolit mezi manuální či automatickou převodovkou, vrcholná výbava Veloce však v příplatkové výbavě skrývá i možnost řazení pádly pod volantem. K objednání budou v březnu, hned po debutu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků