171
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled novinek (4. aktualizace)

Kapitoly článku:


Alfa Romeo Disco Volante

Pod jménem Disco Volante (létající talíř) představila v roce 1952 slavná italská karosárna Carrozzeria Touring jedinečný, futuristicky pojatý koncept sportovního vozu. Z hlediska aerodynamiky extrémně výhodně tvarovaná karoserie údajně vykazovala odpor vzduchu charakterizovaný hodnotou Cx = 0,25.

Touring Superleggera Dsico Volante (9).jpg 
Alfa Romeo Disco Volante z dílen Carrozzeria Touring

Zcela nový koncept společnosti Carrozzeria Touring Superleggera hodlá vzdát hold právě prototypům Alfa Romeo C52. Vypůjčí si od nich označení Disco Volante a stane na základě novodobého speciálu Alfa Romeo 8C Competizione, který bezpochyby patří k nejkrásnějším Alfám všech dob.

Aston Martin Vantage Zagato V12

Jak jsme vás již informovali v půli loňského roku, Aston Martin Vantage V12 Zagato se stává absolutní špičkou dosavadní řady Vantage dodávané s osmi a dvanáctiválcovými motory a zároveň připomínkou vloni uplynulého 50. výročí od začátku spolupráce automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato.

Aston Martin V12 Zagato final 01.jpgAston Martin V12 Zagato final 02.jpgAston Martin V12 Zagato final 03.jpg 
Aston Martin Vantage Zagato V12: špičkové provedení řady Vantage

Aston Martin Vantage V12 Zagato má vykazovat pohotovostní hmotnost 1 680 kg a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s a dosáhne rychlosti 305 km/h. V sérii V12 Zagato vznikne jen 150 automobilů, z nichž první se ke svým majitelům dostanou koncem letošního roku.

Audi A1 Quattro

Audi A1 Quattro je zde, a sice v sérii omezené na pouhých 333 vozů. Opatřeny budou výhradně bílou metalízou Glacier kombinovanou s černou střechou. Zvenčí si na novince všimneme agresivněji pojaté přídě s doširoka roztaženými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a jednodílnou maskou chladiče s leskle černým povrchem rámu i žebrování.

Audi A1 Quattro 06.jpgAudi A1 Quattro 14.jpgAudi A1 Quattro 35.jpg 
Audi A1 Quattro se po řadě spekulací stává skutečností

O pohon se již nestará „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Audi A3

Žádné revoluce jsme se samozřejmě nedočkali, přídi nového Audi A3 dominuje klasická šestiúhelníková maska chladiče doplněná po stranách ostřeji řezanými svítilnami. Až toto auto potkáte na silnici, snadno si je spletete se stávajícím provedením či jiným ze současných automobilů značky Audi.

Audi A3 2013 prev (5).jpgAudi A3 2013 prev (6).jpg Audi A3 2013 prev (10).jpg
Audi A3 nové generace

Zřejmě nejzajímavější pohonnou jednotkou se stane bouřlivě diskutovaný čtyřválec 1,4 TFSI COD s deaktivací dvojice válců při částečném zatížení. Při pohledu na palubní desku si všimneme „klasicky“ působících kruhových výdechů ventilace, ale především velmi jednoduchých linií a racionálního rozmístění ovládacích a kontrolních prvků.

Audi A6 Allroad

Audi představilo své v pořadí už třetí vydání modelu A6 Allroad, které logicky vychází z poslední generace A6 Avant. Novinka měří na délku 4,94 m, široká je 1,9 m a vysoká 1,47 m. Délkou a šířkou se liší od výchozího kombi v řádu několika milimetrů, největším rozdílem je světlá výška, která narostla o 60 mm.

Audi A6 Allroad 1.jpgAudi A6 Allroad 2.jpgAudi A6 Allroad 3.jpg
Audi A6 Allroad potřetí

Standardem pro A6 Allroad je aktivní vzduchové odpružení, které ve vysokých rychlostech sníží světlou výšku o 15 milimetrů. Řidič pak může pomocí tlačítka spustit vůz o 35 mm níže nebo naopak při přejíždění větších nerovností přidat dalších deset milimetrů.

Audi RS4 Avant

Co se pohonné jednotky týče, potvrdily se naše předchozí, svého času ještě neoficiální informace. Nové Audi RS4 Avant bude skutečně poháněno osmiválcem, který bude adaptován s minimem úprav z modelu Audi RS5. Tato zážehová, atmosféricky plněná vysokootáčková jednotka V8 (omezovač má nastaven až na 8 300 ot./min.!) dosahuje shodných základních parametrů s tou, jež pohání kupé RS5.

Audi RS4 Avant prev.jpgAudi RS4 Avant prev (1).jpgAudi RS4 Avant prev (3).jpg
Audi RS4 Avant: dynamika RS5 i pro kombík 

Zvenčí si na novém Audi RS4 Avant všimneme výraznější masky chladiče, nových nárazníků s většími otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám nebo mírně rozšířených blatníků. Interiér se dočkal anatomických, kůží čalouněných předních sedadel s výrazným bočním vedením a sportovního volantu s plochou spodní částí věnce.

Audi TT RS Plus

Dvoumístný model Audi TT RS se prodává již třetím rokem a nyní pro tuto řadu přichází perlička v podobě verze TT RS Plus, jež bude k dispozici v karosářských verzích kupé i roadster. V obou případech se o pohon postará známý zážehový pětiválec 2,5 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním.

Audi TT RS Plus (14).jpgAudi TT RS Plus (18).jpgAudi TT RS Plus (23).jpg 
Audi TT RS Plus: více stylu, stejná rychlost

Nejvyšší rychlost je u obou karosářských verzí elektronicky omezena na 280 km/h, což je stejná hodnota, na kterou vám na přání u Audi posunou omezovač rychlosti i u standardního TT RS (standardně 250 km/h). Průměrná spotřeba modelu TT RS Plus činí 8,5 l/100 km u kupé a 8,6 l/100 km u roadsteru.

Doporučujeme

Články odjinud