199
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Subaru RWD Concept

Subaru totiž představila prakticky jen podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude. Automobilka Subaru označuje novou platformu jako Boxer Sports Car Architecture, v porovnání s tradicí má disponovat pohonem pouze zadních kol, nicméně spalovací motor typu „boxer“ zůstane zachován.

Podle představitelů Subaru má zařazení modelu s pohonem jen zadních kol rozšířit řady zákazníků a odpovídat „konstrukční filozofii směřující k radosti a míru v duši“.

Subaru RWD Concept 07.JPG Subaru RWD Concept 09.JPG Subaru RWD Concept 11.jpg
Subaru RWD Concept se v sériovém provedení objeví do roka

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Suzuki Swift S-Concept

Od chvíle, kdy byla představena nová generace kompaktního modelu Swift, tak nějak očekáváme, že automobilka Suzuki dříve či později přijde v duchu tradice s nějakou sportovně střiženou variantou. A nyní se zdá, že se tato chvíle blíží, protože na stánku Suzuki na ženevském autosalonu září nová studie se jménem Swift S-Concept.

Záhadou zatím zůstává, co se objeví pod kapotou, jelikož většinu konkurence pohánějí nyní kompaktní přímovstřikové agregáty, je možné, že S-Concept představí nový, podobně střižený motor. Podle Suzuki bylo jejich cílem připravit „stylový sportovní kompakt se špičkovými jízdními výkony“.

Suzuki Swift S Concept 1.jpg Suzuki Swift S Concept2.JPG
Studie S-Concept naznačuje lepší budoucnost pro pamětníky opravdu ostrých Swiftů

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde 

Volkswagen Golf VI Cabrio

Otevřené Golfy mají u Volkswagenu tradici, ale nebyly odvozeny ze všech jejich generací. Verze s plátěnou střechou se dosud dočkaly pouze generace první a třetí. Ta vůbec první měla nahradit populární „brouky“, jež na otevřené verze předělávala řada karosáren, mezi nimiž svojí kvalitou vynikaly zvláště výrobky Karmann. Novinka vychází z šesté generace modelu Golf, její dvoudveřová čtyřmístná karoserie je proti nepřízni počasí kryta plátěnou střechou, jež se elektricky spouští nebo natahuje za pouhých 9,5 s, a to až do rychlosti 30 km/h.

Ztvárnění karoserie do značné míry vychází z běžné verze hatchback, vyznačuje se však více skloněným čelním sklem a přepracovanou zádí. Zatímco dosavadní otevřené Golfy byly k ochraně posádky při převrácení chráněny bezpečnostním obloukem nad zadními sedadly, nový Golf je vybaven vystřelovacím systémem za zadními hlavovými opěrkami. Až na čtyřmístné uspořádání je interiér prakticky shodný s hatchbackem. Nový Golf Cabrio je 4 215 mm dlouhý (je tedy o 208 mm kratší než Eos), 1 424 mm vysoký a 1 779 mm široký. Při složené střeše nabízí zavazadlový prostor o objemu alespoň 250 l.

VW Golf Cabrio 02.jpg VW Golf Cabrio 03.jpg VW Golf Cabrio 16.jpg
Nové Cabrio je teprve třetím Golfem s plátěnou střechou

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde


Volkswagen Tiguan 2011

Omlazený Tiguan, jehož první snímek z připraveného katalogu jsme vám nabídli již předevčírem, si můžete u svého dealera nyní již oficiálně objednat. K jeho koupi by vás mělo navnadit několik studiových obrázků. Cena základní verze Trend & Fun vybavená zážehovým čtyřválcem 1,4 TSI s výkonem 120 koní (88 KW) by měla stát zhruba 580 000 Kč. Automobilka Volkswagen zdůvodnila předčasné zahájení prodeje tím, že Tiguan ve svém dosavadním provedení je vzhledem ke své údajné popularitě prakticky vyprodán.

Změny oproti stávající verzi budou minimální a zaměří se především na přiblížení designu stávajícímu značkovému trendu. Žádné další podrobnosti zatím k dispozici nejsou, ale dozvíme se jej zřejmě již během následujících několika hodin.

VW Tiguan 2012 venku 1.jpg VW Tiguan 2012 venku 2.jpg VW Tiguan 2012 venku 3.jpg
Změny pro nový modelový rok mají být pouze detailní

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Volkswagen Bulli

Před deseti lety Volkswagen naznačil, že by mohl znovu začít vyrábět ikonický Microbus, vzápětí projekt zrušil. Nyní se k němu po dlouhé odmlce vrací. Koncept nového Microbusu, který má čistě elektrickým pohon a šest sedadel, zažije svůj debut v Ženevě. Na rozdíl od originálního Microbusu, má Bulli svůj motor (přesněji elektromotor s nejvyšším výkonem 85 kW a suverénním točivým momentem 270 N.m) umístěný vpředu. Pohání přední nápravu. Podle vyjádření představitelů Volkswagenu však budou později k dispozici i úsporné zážehové a vznětové motory Volkswagen s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem od 1,0 do 1,4 litru.

Bulli zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 140 km/h. Co se týká designu, koncept odkazuje na svého předchůdce, nepřehlédnutelné je velké kulaté chromované logo VW na přední části. Profil vozu charakterizuje dvoubarevné lakování. Bulli nemá posuvné dveře, ale vzadu dvoje klasické.

VW Bulli 02.JPG VW Bulli 09.JPG VW Bulli 15.JPG
Volkswagen Bulli nás vrací do světa hippies

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Volkswagen Multivan BlueMotion/Edition 25
 

Na svém stánku v Ženevě Volkswagen vystavuje Multivan BlueMotion a Edition 25 Multivan. Známé jméno BlueMotion značí další pokrok ve snižování spotřeby paliva, vznětový motor 2,0 TDI CR je naladěn na výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 250 Nm, přičemž průměrná spotřeba klesla díky aplikaci řady detailních úprav a soustavy regenerativního brzdění dle vyjádření výrobce na 6,4 l/100 km. Sérii Edition 25 pak pak charakterizují matově černá střecha v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky. Dále si všimneme černých dveřních klik, spodku předního nárazníku a polepů sloupků a spodní části bočních dveří.

VW Multivan Transporter 25 Edtition 01.jpg VW Multivan Transporter 25 Edtition 03.jpg VW Multivan Transporter 25 Edtition 04.jpg
Volkswagen Multivan ve dvou nových verzích BlueMotion a Edition 25

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Volvo V60 Hybrid

Kombinace elektromotoru a vznětového motoru pouze v podobě generátoru elektrické energie, to je snem snad každého ekologa zmámeného papírovými hodnotami emisí CO2. Novinka ze Švédska nabídne vznětový pětiválec s přeplňováním, výkonem 215 koní (158 kW) a točivým momentem 440 Nm, který je však určen především pro potřeby generátoru elektrické energie. Ta je uchovávána v li-ionových akumulátorech 12 kWh a skrze elektromotor vestavěný v zadní nápravě ERAD (Electric Rear Axle Drive) nabízí výkon 70 koní (51 kW) a točivý moment 200 Nm.

V této konfiguraci má Volvo V60 Plug-in Hybrid umožnit jízdu až 50 km na čistě elektrický pohon a dosáhnout průměrné spotřeby nafty v kombinovaném provozu ve výši pouze 1,9 l/100 km, zatímco emise CO2 dosáhnou hladiny 49 g/km.  

Volvo V60 predstaveni 01.jpg Volvo V60 predstaveni 09.jpg Volvo V60 predstaveni 11.jpg
Kombinace vznětového motoru a elektromotoru míří do sériové výroby

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Wiesmann Spyder V8

Německý malosériový výrobce sportovních automobilů Wiesmann, které jsou již řadu let pevně spjaty se standardními konstrukcemi BMW, na svém stánku na autosalonu v Ženevě vystavuje studii extrémně lehkého modelu Spyder V8. S pohotovostní hmotností pod hranicí 1 000 kg je tento roadster schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti 290 km/h. O to se stará upravený čtyřlitrový osmiválec z BMW M3 naladěný na 420 koní (309 kW). Podle Wiesmannu jde o vůbec nejostřejší vůz, jaký kdy v jeho dílnách vzniknul, absence dveří i čelního skla zajistí posádce jistě nezapomenutelné zážitky.

Po stránce techniky nový Spyder V8 vychází ze starších staveb Wiesmannu a jeho vznik si údajně vyžádali samotní příznivci značky žádající „extrémně puristický stroj“. Zda se tento model dostane do malosériové výroby, to zatím není vůbec jasné.

Wiesmann Spyder V8 02.JPG Wiesmann Spyder V8 08.JPG Wiesmann Spyder V8 10.JPG
Koncept Wiesmann Spyder V8 zkoumá zájem zákazníků o případnou sériovou výrobu

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

 

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud