199
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Jaguar XKR-S

Jedním z hlavních magnetů autosalonu v Ženevě bude bezesporu „vylepšený“ Jaguar XKR-S. Do Ženevy přijede se silnějším motorem, kompresorem přeplňovaným osmiválcem, a novým designem přední a zadní části karoserie. Osmiválcový motor s výkonem 550 koňských sil a točivým momentem 680 Nm uděluje novému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a z 0 na 160 km/h za 8,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 300 km/h. To z něj činí nejrychlejší sériově vyráběnou „kočku“ všech dob (rychlejší byl jen supersport XJ220 z počátku 90. let).

Novinka XKR-S rozšíří řadu luxusních modelů vozů XK. Podle představitelů britské automobilky je to jediný vůz ve své třídě, který produkuje menší ekologickou zátěž než je 300 g/km CO2. Jak je vidět na snímcích, XKR-S má výrazně aerodynamičtější příď. V nárazníku, který se rozšířil a působí agresivněji, jsou nové přídavné otvory. Jiný je i tvar předních světel s pásem světelných diod pro denní svícení. 

Jaguar XKR S 1.jpg Jaguar XKR S 2.jpg Jaguar XKR S 3.jpg
Jaguar XKR-S: silnější a vylepšený

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Kia Picanto

Stávající Kia Picanto je jistě zajímavý vůz, nicméně jeho stávající „akční“ cena 169 980 Kč je o 10 000 Kč vyšší než například u poněkud prostornější, o tři čtvrtě metru delší a silnější, přesto však podobně spoře vybavené Dacie Logan. Pánové z Kia Motors měli před sebou nesnadný úkol, a sice vtisknout novému minivozu Picanto poněkud svéráznější a originálnější styl, který by z něj nedělal pouhou nákupní tašku.

O modelu Kia Picanto připravovaném ještě pro modelový rok 2011, jsme psali již několikrát, již vloni v září jsme vám přinesli první špionážní snímky, jež byly v prosinci doplněny kresbami a oficiálním ujištěním, že se novinka představí ji na březnovém autosalonu v Ženevě, což se nyní stalo skutečností.

Kia Picanto skuro full 05.jpg Kia Picanto skuro full 06.jpg Kia Picanto skuro full 16.jpg
Sebevědomý vzhled a větší rozměry, to je nová generace subkompaktu Kia Picanto

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Kia Pro_Cee´d 2011

Přiznejme si, že Cee'd je pro auto poněkud zvláštní jméno a když se před něj přidají ještě znaky  „Pro_”, je zaděláno na pořádný galimatyáš. Možností psaní celého jména je nespočet a při snaze dohledat o tomto voze více článků v našich dřívějších vydáních jsem se pěkně zapotil, pokaždé jsme témuž autu říkali trochu jinak. Pro tentokrát se podržíme nejčastěji používaného označení Pro_cee'd, a to ve velmi zajímavé souvislosti - automobilce totiž již v prosinci loňského roku uniklo hned několik snímků faceliftované verze vozu.

Všimnout si můžeme jiného předního nárazníku s větším otvory pro přívod vzduchu, nových předních světel, masky chladiče a výraznějšího znaku automobilky. Záď se zdá být téměř netknutou, ale pořádně si ji zatím prohlédnout nemůžeme. 

Kia Pro ceed 1.jpg Kia Pro ceed 2.jpg Kia Pro ceed 3.jpg
Kia Pro_Cee´d přichází ve své modernizované podobě

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg se do Ženevy po roce vrátil s modelem Agera, tentokrát však v jeho sériovém provedení. Ještě více zájmu však probouzí špičkové provedení Koenigsegg Agera R, které budí respekt svými parametry i agresivními liniemi, a to i přesto, že stále vychází z konstrukce CC dobrých 15 let staré. Stále je to však ryzí Koenigsegg a stále zůstává ve formě. Základní skořepina váží pouhých 70 kg, což přispívá k relativně velmi nízké pohotovostní hmotnosti celého vozu Agera R ve výši jen 1 330 kg. A tato hodnota má zmíněnému stroji dle tvrzení výrobce zajistit pomyslný titul „nejlehčí silniční supersport současnosti“.

A tato skutečnost obzvláště vyniká v konfrontaci s použitou pohonnou jednotkou a jejími vlastnostmi. Řeč je o pětilitrovém osmiválci s dvojitým přeplňováním, výkonem 1 115 koní (820 kW) a točivým momentem 1 200 Nm. Tyto hodnoty jsou dosahovány při provozu na etanolové palivo E85, pokud natankujete běžný natural 95, výkon klesne na 940 koní (691 kW) a točivý moment se smrskne na „pouhých“ 1 100 Nm. 

Koenigsegg Agera R 04.jpg Koenigsegg Agera R 07.jpg Koenigsegg Agera R 08.jpg
Agera R je nejvýkonnější verzí své řady. A můžete si s ní také vyrazit na lyžování

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Lamborghini Aventador LP700-4

Půjde o skutečně významnou novinku na poli supersportů a my jsme o ní naposledy psali v souvislosti s jeho zcela novou pohonnou jednotkou a jejím vznikem. Na novém obrázku je Aventador opatřený jen lehkým maskováním a můžeme z něj již celkem přesvědčivě usuzovat na proporce tohoto modelu v jeho sériové podobě. Příď je prakticky identická s jedinečným konceptem Lamborghini Reventon, přičemž světlomety byly převzaty z neméně působivé studie Lamborghini Sesto Elemento z loňského autosalonu v Paříži.

Aventador se má vyznačovat hladšími liniemi než ostře řezané Murcielago, také zpětná zrcátka nyní spočívají na obvyklém místě v horní části dveří namísto rohů oken. Před zadní nápravou modelu Aventador LP700-4 se bude nacházet zcela nový podélně uložený motor, o němž jsme podrobněji psali již dříve. Připomeňme tedy, že půjde o vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l, výkonem 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min. a točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot./min., na který bude navazovat nová převodovka ISR s automatizovaným řazením. 

Lamborghini Aventador dale 01.jpg Lamborghini Aventador dale 02.jpg Lamborghini Aventador dale 05.jpg
Aventador posouvá sériové stroje Lamborghini blíže závodním speciálům

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde 

Lancia Flavia

Jde pochopitelně o otevřenou verzi sedanu Chrysler 200 a zároveň o omlazenou variantu dosavadního typu Sebring/Sebring Convertible s citelně upravenou karoserií, novým interiérem a přepracovaným podvozkem. Poměrně raritním řešením je v případě otevřeného provedení nabídka dvou typů skládacích střech, kromě běžné látkové lze zvolit také střechu pevnou, dělenou a lakovanou v barvě karoserie. Obě soustavy jsou vybaveny elektrickým skládáním. Za zmínku stojí také pokroková audiosoustava Sírius s hlasovým ovládáním a pevným diskem 30 GB. 

Čtyřmístný kabriolet bude vyráběn se zážehovými motory s objemy 2,4 a 3,6 l. Čtyřválec bude naladěn na 175 koní (129 kW) a šestiválec Pentastar V6 na 287 koní (211 kW), obě pohonné jednotky jsou kombinovány výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou. 

Lancia Chrysler Zeneva 1.jpg Lancia Chrysler Zeneva 2.jpg
Lancia Flavia alias Chrysler 200

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Lancia Ypsilon

Pánové z Fiatu hovoří o Ypsilonu jako o „kapesní vlajkové lodi“, jde tedy v duchu tradice o komfortní a technicky vyspělý automobil, ovšem v kompaktním balení. Za zmínku jistě stojí, že půjde o vůbec první Ypsilon ve čtvrt století trvající historii této řady, který nabídne pětidveřovou karoserii! Podle produktového šéfa Lancie Claudia Nerviho má tato konfigurace (a to je skutečným „objevem Ameriky“) pokrýt rozsáhlejší část segmentu B. A vida, tím se vlastně dostáváme do Zámoří, strategický záměr vpadnout s italskou produkcí do USA se totiž začíná zjevovat v ostřejších obrysech. Je totiž dost dobře možné, že by se na amerických trzích co nevidět mohla Lancia Ypsilon objevit také pod značkou Chrysler, což by mělo (ale třeba nakonec taky ne) potkat také větší Deltu.

Lancia Ypsilon klicova role 08.jpg Lancia Ypsilon klicova role 07.jpg Lancia Ypsilon klicova role 09.jpg
Lancia Ypsilon sehraje v renesanci značky Lancia klíčovou roli

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde 

Lancia Delta 2011

Automobilka Lancia v rámci své nové modelové ofenzívy představuje na autosalonu v Ženevě také faceliftované provedení svého modelu Delta. Nejvýznamnější změnou je zavedení zcela nové masky chladiče, jejíž vodorovné lamely připomínají fúzi se značkou Chrysler a zároveň mají usnadnit „rebrandování“ Delty pro potřeby Chrysleru na amerických trzích. Výbavové stupně se nyní jmenují Steel, Silver, Gold a Platinum, výrobce nabízí výběr z plných sedmi pohonných jednotek opatřených výhradně přeplňováním.

TurboJet s objemem 1,4 l bude dodáván s výkonem 120 koní (88 kW) a možností tovární zástavby soustavy LPG, navazují MultiAir se shodným objemem, ale výkonem posíleným na 140 koní (103 kW), a zatím špičková „osmnáctistovka“ naladěná na 200 koní (147 kW). Nabídku doplňují vznětové čtyřválce MultiJet. Základní jednotka 1,6 l bude k mání ve výkonových verzích 105 koní/77 kW (točivý moment až 300 Nm!) a 120 koní (88 kW), dále zde máme motory 2,0 JTDM s výkonem 165 koní (121 kW) a 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a naladěním až na 190 koní (140 kW).

Lancia Delta 2011 1.jpg Lancia Delta 2011 2.jpg
Lancia Delta dostala pro modelový rok 2011 masku ve stylu Chrysleru

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Land Rover Range_e

Automobilku Land Rover rozhodně nelze vinit z toho, že by ignorovala požadavky ekologicky smýšlející veřejnosti. Model Range_e byl zkonstruován v britské centrále Land Roveru a dnes již použitou techniku zkouší v běžném provozu několik prototypů. Jeho základem je verze Range Rover Sport se sériovým vznětovým šestiválcem 3,0 l pracujícím v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, který je doplněn elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW).

Na čistě elektrickou energii vůz urazí zhruba 32 km, což je mezi stávajícími velkými „plug-in hybridy“ velmi zajímavá hodnota. Jinými slovy, pokud cesto do práce ujedete méně než 30 km, vystačíte si jen s dobíjením z běžné elektrické sítě a naftu prakticky nespotřebujete.

Range Rover e diesel 1.jpg Range Rover e diesel 2.jpg Range Rover e diesel 3.jpg
Range_e: dieselelektrická lokomotiva od Land Roveru

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Land Rover Range Rover Autobiography Ultimate Edition 

Vloni značka Range Rover oslavila své 40. narozeniny, za zmínku stojí, že tehdy na evropském kontinentě vlastně založila kategorii luxusních automobilů do terénu. Ale jak se zdá, aláva pokračuje. Na svém stánku na letošním ženevském autosalonu hodlá představit superluxusní sérii Range Rover Autobiography Ultimate Edition. Tyto vozy mají být nejkomfortnějšími Range Rovery všech dob. Jejich nejvýraznějším prvkem se stane oddělené sezení pro dva cestující vzadu, kteří se budou těšit z přepychu páru samostatných sedadel čalouněných prvotřídní kůží a oddělených středovou konzolí s vestavěnou chladničkou.

K dojmu exkluzivity přispívá také dvojice výklopných monitorů soustavy Apple iPad na zadní části opěráků předních sedadel. Opulentní rozmařilost přechází i do zavazadlového prostoru částečně čalouněného kůží. Jeho podlaha je vyrobena z kombinace kovu a týkového dřeva. Zbytek interiéru je obložen jinými, ale podobně exkluzivními materiály, kůží Oxford jsou potaženy dveře, palubní deska a volant, vzhled prostoru pro posádku je oživen dýhami z tmavého dřeva Kalahari.

Range Rover Autobiography 1.jpg Range Rover Autobiography 4.jpg Range Rover Autobiography 5.jpg
Range Rover Autobiography Ultimate Edition chce být nejluxusnějším vozem značky v její historii

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde


Maserati GranCabrio Sport

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Maserati GranCabrio Sport 01.JPG Maserati GranCabrio Sport 02.JPG Maserati GranCabrio Sport 07.JPG
Maserati GranCabrio Sport dostalo podobné modifikace jako kupé GranTurismo S

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Mazda Minagi

Ačkoli se „japonská Panamera“, tedy loňský čtyřdveřový koncept Mazda Shinari, sériové výroby zřejmě nedočká, kdo ví, jak to dopadne s prototypem, jenž by měl v březnu zazářit na stánku Mazdy na autosalonu v Ženevě. Do éteru se již v lednu dostaly první kresby stroje Mazda Minagi, nového crossoveru, jehož příď nese jasné vlivy právě modelu Shinari. Je možné, že právě takto by mohla vypadat nová generace stávajícího SUV Mazda CX-5, ale to jsou zatím pouze spekulace.

Mazda Minagi1.jpg Mazda Minagi2.jpg
Mazda Minagi možná předznamená nástupce SUV CX-5

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud