199
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


De Tomaso SLS 

Jednou z nejzářivějších hvězd autosalonu v Ženevě se stává první produkt vzkříšení kdysi věhlasné značky De Tomaso. Nakonec se jeho tvůrci přeci jen vrátili k již dříve zvařovanému označení SLS, a to i přesto, že by to mohlo vést ke sporům s Mercedesem. Uvidíme zde zatím jen prototyp, nikoli však studii, neboť SLS se má začít prodávat již koncem letošního roku, a do svého sériového provedení by tedy již žádnými změnami tento model projít neměl. Značka takového formátu se mezi živé nevrací každý den, proto toto téma sledujeme průběžně.

Většinu z nás při pohledu na dosud pokoutným způsobem unikající snímky tohoto vozu jalo hluboké zklamání. Namísto uřvané, placaté šelmy pro „velké kluky“ totiž před námi stojí jakási neslaná/nemastná variace na BMW 5 GT, která je vysoká a stylisticky nikterak svérázná. Nicméně pan Rossignolo není v branži jistě žádným amatérem a ví, co dělá.

De Tomaso CLS dalsi 2.jpg De Tomaso CLS dalsi 3.jpg De Tomaso CLS dalsi 5.jpg
Nové SLS je pro řadu milovníků klasických sportovních strojů De Tomaso zklamáním

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Ferrari FF

Rozložité a agresivně tvarované Ferrari FF po měsících čekání přijíždí s tím, že má ve výrobě nahradit nepříliš úspěšný model 612 Scaglietti. Stroj má pohodlně přepravovat čtveřici dospělých pasažérů a setkáme se zde i se zcela novou soustavou pohonu všech kol. Ano toto Ferrari je vůbec první „čtyřkolkou”, když využívá zcela nového systému 4RM vlastní konstrukce Ferrari. A není to zdaleka jediné specifikum.

Karoserie vozu je dílem designérského střediska Pininfarina a je 4 907 mm dlouhá, 1 953 mm široká a 1 374 mm vysoká. Toto věhlasné studio jí vtisklo příď připomínající boubelatější model 458 Italia, ale především profil bližší vozům kombi než klasickým kupé. Ve skutečnosti jde o tzv. „shooting brake“ s delší střechou a výklopnou zadní stěnou, na každý pád jde o něco úplně jiného, než na co jsme u Ferrari zvyklí. Zavazadlový prostor má ve svém základním uspořádání pojmout až 450 litrů zavazadel, v případě nutnosti lze zadní sedadla sklopit a naložit až 800 l předmětů.

Ferrari FF 3.jpg Ferrari FF 4.jpg Ferrari FF 5.jpg
Ferrari FF znamená pro vzpínajícího koně řadu prvenství

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Ferrari 599 GTO Novitec Rosso

Firma Novitec Rosso není ve světě ladění špičkových automobilů žádným nováčkem a těší se značnému respektu, a to především v případě strojů značky Ferrari. Pro autosalon v Ženevě připravila opravdovou specialitu, jejímž základem se stalo v současnosti nejsilnější sériové Ferrari, model 599 GTO. Pánům z Novitecu však nebyly jeho standardní parametry dost dobré, takže se rozhodli představit vlastní interpretaci. Proto osadili standardní, atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec dvojicí mechanických přeplňovacích kompresorů, které se podílejí na nárůstu výkonu z výchozích 670 koní (493 kW) až na magických 888 koní (653 kW). Špička točivého momentu pak poskočila z 620 při 6 500 ot./min. až na 860 Nm při ot./min.

Z klidu na 200 km/h novinka z dílen Novitecu zrychlí za působivých 9,1 s, nicméně ostatní běžné dynamické parametry kupodivu nijak oslnivé nejsou. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za 3,2 s, což je jen o 0,15 s lepší výsledek než u standardního provedení...

Ferrari 599 Novitec 5.jpg Ferrari 599 Novitec 2.jpg Ferrari 599 Novitec 3.jpg
Poslední práce renomované společnosti Novitec Rosso vychází ze špičkového modelu Ferrari 599 GTO

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Fiat Freemont

Fiat Freemont se má stát prvním evropským svědkem aliance Fiat - Chrysler a nahradí zde dosavadní škálu MPV z produkce značek koncernu Fiat, přičemž v prodejích se objeví ve druhé polovině letošního roku. Půjde jistě o zajímavou volbu nejen pro patriota amerických automobilů požadujícího oficiální zázemí evropského garanta, ale naopak také i pro zastánce italských značek oceňujícího rozmach bez ohledu na jeho původ. Proměna nedávno faceliftovaného stroje Dodge Journey v italský Fiat Freemont si vystačila prakticky jen se zástavbou nové příčky masky chladiče a specifických litých ráfků. Změnil se také nárazník, ale jak je vidět, místo výroby nové masky chladiče vyplnil vybrání v horní části nárazníku pouze zvláštní nástavec. Připomeňme, že snímky interiéru jsme vám nabídli na tomto místě

Dosud byly modely Journey alternativně osazovány vznětovými motory Volkswagen, ale tomu je konec a německé ingoty nahradí italská artilerie MultiJet s objemem 2,0 l a výkonem 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW). Zanedlouho se má objevit také provedení opatřené trvalým pohonem všech kol, jež bude k mání v kombinací s výkonnějším z „dieselů“ i s šestiválcem Chrysler 3,6 l o výkonu 276 koní (203 kW), v obou případech pak budou k mání pouze automatické převodovky.

Fiat Freemont 2.jpg Fiat Freemont 1.jpg Fiat Freemont 3.jpg
Fiat Freemont se stane prvním "rebrandovaným" produktem Chrysleru v evrospké síti Fiatu

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Fiat 500 Gucci

Fiat se spojil s italskou módní značkou Gucci a výsledkem je malý krasavec „Fiat 500 by Gucci“, který se představí příští týden na autosalonu v Ženevě. Na jeho zrodu spolupracovala s Fiat Centro Stile Frida Gianinniová, kreativní ředitelka Gucci.

„Když se Fiat 500 objevil v padesátých letech poprvé na silnicích, začala revoluce, stylová revoluce. Změnil se pohled na svět automobilů,“ řekla Frida Gianinniová, kreativní ředitelka exkluzivní módní značky Gucci, a dodala: „Historie Gucci je podobná, vždy byla zaměřena na ´stylové cestování´, navrhovali jsem takové věci, aby se v nich lidé cítili pohodlně a dobře. A aby byly samozřejmě trendy. Proto jsem uvítala možnost zkrášlit Fiat 500.“

„Fiat 500 by Gucci“ bude k dostání ve dvou barvách – buď černé s lesklými chromovanými doplňky a černobílým interiérem, nebo bílé s matnými chromovanými doplňky. Vůz bude mít nová 16" kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/45 R16; uprostřed se bude skvít logo Gucci v barvě karosérie.

Fiat 500 Gucci 1.JPG Fiat 500 Gucci 2.JPG Fiat 500 Gucci 3.JPG
Fiat 500 by Gucci útočí módním stylem

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Fiat 500 Coupé Zagato

Na stánku značky Fiat se v Ženevě zaskvěla studie s označením 500 Coupé Zagato. Je tedy jasné, že vychází ze stávající generace Fiatu 500, ale svým jménem odkazuje také na jedinečné a dnes již téměř zapomenuté vozy 500 Coupé Zagato. Tyto stroje stavěla v padesátých letech na základě prvních Fiatů 500 v omezených sériích tehdy věhlasná karosárna Zagato. Oproti původním stavbám je nový koncept prakticky identický se sériovým Fiatem 500, za pozornost však stojí zcela nová střecha svažující se ve stylu kupé postupně směrem vzad. Navíc je zdobena tradičním prvkem Zagato v podobě dvou „bublin“. Výrazně skloněným sloupkům C odpovídá vzhůru se zdvihající linie spodní hrany bočního zasklení.

Dále si všimneme leskle chromovaných doplňků či sedmnáctipalcových litých kol s novým designem využívajícím pětici zdvojených paprsků a plastových vložek a obouvajícím pneumatiky o rozměru 205/40 R17. Studie 500 Coupé Zagato je dlouhá 3 550 mm, široká 1 630 mm a vysoká 1 488 mm, tedy kupodivu přesně tolik, co standardní Fiat 500. Uvnitř však novinka skrývá interiér s konfigurací 2+2, řadu sportovních akcentů a žlutočerné kožené čalounění.

Fiat 500 Zagato 1.jpg Fiat 500 Zagato 2.jpg Fiat 500 Zagato 5.jpg
Fiat 500 Coupé Zagato vzdává hold slavné italské karosárně

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Ford B-Max

Studie Ford B-Max míří do sféry kompaktních MPV a stojí na podvozku stávající Fiesty. Její poslání je jasné: nahradit letitý, nicméně stále velmi dobře se prodávající model Fusion a zaútočit především proti novému Opelu Meriva. Také u něj proto můžeme čekat kouzla se zadními dveřmi. Zatímco však Meriva otevírá zadní pár dveří na jednoduchých závěsech proti směru jízdy, B-Max disponuje komplikovanějšími posuvnými dveřmi ve stylu většího modelu Ford Grand C-Max. To však nic nemění na tom, že nastupování na zadní sedadla i v tomto případě usnadňuje absence sloupků B.

Ford B-Max svojí délkou jen nepatrně překračuje hranici čtyř metrů a v porovnání s pětidvéřovou verzí Fiesty je o 110 mm delší a vyšší. Na palubě by měl být dostatek místa pro pětičlennou dospělou posádku. Zavazadlový prostor má plochou podlahu a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a sedadla spolujezdce vznikne místo pro odložení předmětů dlouhých až 2 350 mm.

Ford B Max 01.JPG Ford B Max 06.JPG Ford B Max 12.JPG
Ford B-Max záhy nahradí oblíbený evropský Fusion

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Honda Accord 2011

Facelift Accordu se týká obou karosářských verzí, tedy sedanu i kombíku Tourer, nicméně modifikace přispěly k vylepšení podvozku s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a čtyřválcového vznětového motoru, který v Evropě stále zůstává středem pozornosti. Na první pohled pozná jen velmi pozorné oko přepracovanou masku chladiče s novými chromovanými lištami, přepracované svítilny s čirými kryty blinkrů nebo nový nárazník. Cromovaná lišta zdobí také víko zavazadlového prostoru a opticky propojuje pozměněné zadní svítilny, nově si bude možno Accord objednat v odstínech Alabaster Silver a Graphite Luster.

A jak už to u plánovaných faceliftů bývá, ani interiéru se změny nevyhnuly a všimneme si hlavně obkladových materiálů v nových barevných kombinacích. Objevily se zde také dodatečné matně stříbřité obklady volantu, madel řadicí páky a ruční brzdy, dveřních výplní a palubní desky.
Těšit se můžeme na nově odladěné pérování a tlumení, na jejichž přípravě se podílely také specializované společnosti z Německa a Velké Británie. Změnami prošel také populární čtyřválcový „turbodiesel“ 2,2 i-DTEC s výkonem 150 koní (110 kW), jenž se nově může pochlubit snížením třecích ztrát a z toho plynoucího poklesu spotřeby paliva a emisí. 

Honda Accord 2011 1.jpg Honda Accord 2011 2.jpg Honda Accord 2011 3.jpg
Honda Accord prochází pro nastávající modelový rok decentními retušemi

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Hyundai Veloster

Ty tam jsou časy, kdy jsme se od korejského výrobce mohli dočkat leda auta nabízejícího co nejlepší poměr ceny a užitné hodny, přičemž dominantní přednosti byla právě cena. Tak, jak korejské duo Hyundai-Kia dále a dále roste se ale se svými vozy pouští i do sfér dříve vyhrazených etablovanějším automobilkám, které si mohou dovolit zacílit i na menší skupiny zákazníků. Jednou z takových skupin nejsporně jsou i příznivci malých kupé či sportovně laděných kompaktních hatchbacků, jímž se snaží být i nový Hyundai Veloster. V Ženevě se představuje jeho evropské provedení.

Zní to skoro jako pohádka o korejské popelce, která odkudsi z prachu sedláckého modelu Pony vystoupala až k lesku šlechtického Velosteru, ale není to tak docela pravda. Veloster totiž dále hraje i na strunu korejské racionality a to již svým základním pojetím. To působí trochu jako neblahý následek hrátek šíleného genetika, který dal dohromady část předností kompaktního kupé a něco z vlastností běžného rodinného hatchbacku. Výsledkem je vůz, který z jedné (řidičovy) strany evokuje „třídvířko” a z druhé (spolujezdcovy) strany pětidvéřový model - je to vlastně první čtyřdvéřový hatchback.

Hyundai Veloster 1.jpg Hyundai Veloster 2.jpg Hyundai Veloster 3.jpg
Hyundai Veloster má definitivně zbavit jihokorejské vozy pověsti nudných strojů

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Hyundai i40

Značka Hyundai již několik let systematicky nahrazuje zavedená jména svých modelů alfanumerickými kombinacemi. Možná jde o pokus přiblížit se německým „prémiovkám“, ale automobilové prostředí tím přichází o další „jména“ ve prospěch neosobních kódů.

Hyundai i40 má být evropským zákazníkům bližší než jakákoli dosavadní Sonata, protože vznikla přímo v designérském středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu. Styling karoserie má blíže k americké Elantře než k asijské Sonatě poslední generace a v rozsáhlejším měřítku využívá „fluidních“ motivů, o něž se nyní Hyundai v našich podmínkách opírá. Nový model i40 má oslnit „v dané třídě dosud nevídanými výbavovými prvky“ včetně vyhřívání a stavitelnosti všech sedadel, vyhřívaného volantu a samočinného odmlžování čelního okna. 

Hyundai i40 oficial 01.jpg Hyundai i40 oficial 02.jpg Hyundai i40 oficial 10.jpg
Nástupce Sonaty s označením i40 přichází zatím jen s karoserií kombi

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Infiniti Etherea

Prestižní značka koncernu Nissan na svém stánku na ženevském autosalonu vystavuje studii nejlevnějšího modelu své budoucí nabídky. Nyní již máme k dispozici první oficiální snímky, ale také jméno, které zní Infiniti Etherea. Studie vznikla pod vedením viceprezidenta Infiniti pro design Shiroa Nakamury, dlouhá bude 4 400 mm a má v sobě spojovat prvky kupé, sedanu, hatchbacku a crossoveru (se vším, co si v rámci tohoto eklektického pojmu vůbec můžete představit).

Tento koncept přebírá kromě stávajícího stylistického jazyka značky Infiniti také prvky z předloňské studie Infiniti Essence, a to především v prolomení sloupku C a pojetí masky chladiče. Značka Infiniti ke své studii Etherea nezveřejnila zatím žádné technické podrobnosti, nicméně logo na předním blatníku jasně ukazuje, že půjde o hybrid. Na vše ostatní si zřejmě počkáme až do Ženevy. 

Infiniti Ethera 1.jpg Infiniti Ethera 2.jpg Infiniti Ethera 3.jpg
Etherea je předobrazem nového základu nabídky značky Infiniti

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Jeep Grand Cherokee Diesel

Při modifikacích amerických Chryslerů pro potřeby evropských zákazníků pamatuje Fiat také na místní specialitku: lásku k vznětovým motorům. Proto většinu modelů Chrysler hodlá v Evropě nabízet také s „diesely“. Týkat se to bude také nové generace Jeepu Grand Cherokee, který dostane třílitrový vidlicový šestiválec od specializované firmy VM Motori, na jehož přípravě se podíleli také vývojáři divize Fiat Powertrain. Používat proto bude také poslední generaci vstřikovacího systému Fiat MultiJet II s až osmi vstřiky během jednoho cyklu, o přeplňování se postará turbodmychadlo Garrett VGT 2056.

Výsledkem je nejvyšší výkon 241 koní (177 kW) při 4 000 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 800 ot./min. I přes tyto slušné parametry má takto motorizovaný Grand Cherokee vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 8,3 l/100 km a produkovat emise CO2 o hmotnosti 218 g/km.

Jeep Grand Cherokee Diesel 1.jpg Jeep Grand Cherokee Diesel 2.jpg Jeep Grand Cherokee Diesel 3.jpg
Zástavba výkonného "dieselu" by měla modelu Grand Cherokee v Evropě zajistit důstojné živobytí

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

 

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud