Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

209
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2010: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Mazda 6 facelift

Veškeré stylistické změny tohoto sedanu střední třídy jsou velice podobné těm „japonským“, omlazení se projevilo zejména na předních světlometech, zadních koncových světlech a náraznících. Vylepšení najdeme i v nabídce litých kol. Celkové omlazení se ovšem neomezilo pouze na vzhledovou, ale vzalo v potaz i technickou stránku - novinkou jsou v nabídce adaptivní světlomety a podpůrný elektronický systém při rozjezdech do kopce.

Výrobce se rozhodl oprášit také nabídku agregátů, kde přibyl nový benzínový dvoulitrový čtyřválec DISI s vylepšeným vstřikováním, díky němuž dosahuje agregát lepších parametrů z hlediska spotřeby a pružnosti.

2011-Mazda6-Facelift-300.jpg 2011-Mazda6-Facelift-301.jpg 2011-Mazda6-Facelift-302.jpg

Tip: více o faceliftu Mazdy 6 naleznete zde.

Mazda 5

Na evropské trhy by se Mazda 5 měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Mazda 5 2011 1.jpg Mazda 5 2011 3.jpg Mazda 5 2011 5.jpg

Tip: více o tomto rodinném MPV naleznete zde.

Mercedes-Benz E300 BlueTec

Automobilka Mercedes-Benz představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jendotky. Je jím sedan E300 BlueTec Hybrid, jehož prodeje budou zahájeny koncem příštího roku, a to i v karosářské verzi kombi.

Pohonné ústrojí se skládá z čtyřválcového vznětového motoru s objemem 2,2 l a výkonem 204 koní (149 kW) a elektromotoru o výkonu 20 koní (15 kW), které dohromady dávají točivý moment až 580 Nm. Malý elektromotor je včleněn mezi spalovací motor a sedmistupňovou automatickou převodovku a působí jako zrychlovač při akceleraci, kdežto při brzdění slouží coby hlavní součást soustavy rekuperace brzdné energie.

Krátkodobě může Mercedes-Benz E300 BlueTec jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 35 km/h, dosahuje průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a produkuje emise CO2 ve výši 109 g/km. Podle býrobce si přestavba sedanu řady E na tuto pohonnou soustavu nevyžádala žádné omezení objemu zavazadelníku, neboť kompaktní akumulátory nalezly své místo přímo v motorovém prostoru.

Mercedes E300 BlueTec 1.jpg Mercedes E300 BlueTec 2.jpg Mercedes E300 BlueTec 3.jpg

Mercedes-Benz F800 Concept

Mercedes uvede ve své expozici na ženevském autosalonu nejnovější koncept, jímž chce nejen navázat na koncept F700 z roku 2007 ale ukázat nám, v jakém stylu se ponese nástupce oblíbeného „čtyřdveřového kupé“ CLS. Ten by se měl představit světu již koncem letošního roku, a tak tato studie není jenom pouhým výkřikem do tmy a očekává se, že mnoho zejména exteriérových prvků se dostane i do produkční verze. Právě nové CLS má totiž být modelem netradičním a stylovým, takže návrháři se zde budou moci odvázat přece jen trochu více než třeba u klasických limuzín.

Mercedes-CLS-Concept-2.jpg Mercedes-CLS-Concept-3.jpg Mercedes-CLS-Concept-4.jpg 

Tip: více o studii F800 naleznete zde.

Mini Countryman

Mini Countryman oslaví svou veřejnou premiéru právě na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.

Dlouho se přitom spekulovalo o tom, jaké jméno nový crossover Mini bude mít, v úvahu připadaly i názvy Colorado, Crossman nebo Maxi. Nakonec značka sáhla ke staronovému označení Countryman používanému na dvoudvéřových kombíčcích vycházejících z původního Morrisu Minor.

Mini Countryman 01.jpg Mini Countryman 02.jpg Mini Countryman 03.jpg

Tip: více informací o prorostlém Mini jsme přinesli v tomto článku.

Mitsubishi ASX

Model ASX je evropskou verzí japonského typu RVR, který bude uveden do prodeje v Japonsku již v únoru letošního roku. Na evropské trhy bude uváděn postupně od konce jara 2010 s cílem rozšířit řady zákazníků Mitsubishi v tomto regionu, navazujíce tím na nemalé a úspěšné předchozí kroky modelu Outlander.

Vedle ostatních pohonných jednotek, které jsou již nyní k dispozici pro japonských trh, bude vůz v evropské specifikaci vybaven též zcela novým dieselovým motorem 1,8 l s přeplňováním a přímým vstřikováním common-rail a ojedinělou technologií proměnného časování ventilů MIVEC, který byl vyvinut pŕímo Mitsubishu. Motor splňuje přísné emisní normy Euro 5 a využívá též módní technologii „Automatic Stop & Go“.

Mitsubishi ASX 1.jpg Mitsubishi ASX 2.jpg

Nissan Juke

Nissan Juke se zcela jasně řadí do stále oblíbenější kategorie tzv. městských crossoverů, rozměrově se přímo zařadí pod model Qashqai a jeho hlavním konkurentem má být Kia Soul či Toyota Urban Cruiser. Model podobající se své předprodukční verzi známé pod názvem Qazana v sobě spojuje mj. i designové prvky modelů Micra a Qashqai. A výsledek je dosti svérázný, tvary přídě i zádě připomínají kde co, jen ne auto.

Na místě je tedy otázka, zda se mu skrze jeho velice avantgardní a odvážný design v našich zeměpisných šířkách podaří vůbec prosadit alespoň v takové míře, jako výše zmíněnému crossoveru Qashqai. Posouzení vzhledu necháme na každém z vás, je ovšem paradoxní, že automobilka přišla po nedávném avizování o tom, že se chce přiblížit běžným a nenáročným lidem právě s takovýmto počinem, k němuž snad i ti méně konzervativní jedinci můžou snadno získat odpor.

Nissan Juke 01.jpg Nissan Juke 02.jpg Nissan Juke 03.jpg

Tip: představení Nissanu Juke naleznete zde.

Nissan Micra

Micra stojí na úplně nové platformě Nissan V a výrobce ji hodlá vrhnout na celosvětové trhy, vyrábět se má proto kromě jiného i v Thajsku, Indii, Číně a Mexiku. Třeba v Evropě se však bude zřejmě opět potýkat s typickým neduhem asijských vozů, jenž spočívá v omezeném rozsahu výbavových stupňů a nabídky motorů. Nabízet se zde totiž bude s pouhými dvěma pohonnými jendotkami, mezi kterými se nesetkáme s vznětovým agregátem, což do jisté míry omezí tržní možnosti nového modelu, ale v tomto segmentu nejsou diesely až tak důležité.

Čtvrtá generace Micry je poněkud delší a o něco málo nižší než její předchůdkyně, Nissan přitom slibuje, že citelně prodloužil rozvor náprav pro navýšení vnitřního prostoru. Těšit se můžeme
pouze na tříválcový zážehový motor s objemem 1,2 l, jenž ve verzi s atmosférickým plněním dává výkon 80 koní (59 kW) a točivý moment 108 Nm při emisích CO2 115 g/km. Náročnější motoristé sáhnou po jeho přeplňovaném provedení s přímým vstřikováním, jež dosahuje výkonu 98 koní (72 kW) a točivého momentu 142 Nm, emise přitom klesly na 95 g/km. 

Nissan Micra 2010 19.jpg Nissan Micra 2010 20.jpg Nissan Micra 2010 22.jpg

Tip: více o Nissanu Micra si můžete přečíst zde.

Nissan Pathfinder a Navara facelift

Na první pohled si na obou modelech všimneme nové kapoty, přepracované masky, reflektorů s projektorovu konstrukcí, nových litých kol nebo zaobleného předního nárzaníku prodlužujícího délku vozu o 80 mm (Pathfinder má nový i zadní nárazník). Interiér se pak vyznačuje použitím jiných čalounických a obkladových materiálů, přepracovanou spodní částí středové konzole, nového přístrojového štítu či decentními chromovanými ozdobami, na přání se dodává soustava Nissan Connect Premium s širokoúhlým dotykovým displejem. I výbava Navary může být rozšířena o stabilizaci ESP nebo couvací kameru.

Oba technicky spřízněné modely poprvé dosáhnou na nový vznětový vidlicový šestiválec, jenž vzešel ze společného úsilí značek Renault a Nissan a v upravené podobě se objeví též ve vozech Infiniti EX30d, FX30d a M30d, o nichž jsme psali na tomto místě. Ve vozech Nissan bude naladěn na výkon 231 koní (169 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 550 Nm dostupnou v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. I díky tomuto motoru může Navara nyní táhnout brzděný přívěs těžký 3 000 a Pathfinder až 3 500 kg.

Nissan Pathfinder 10.jpg Nissan Pathfinder 11.jpg Nissan Navara 02.jpg Nissan Pathfinder 01.jpg

Tip: více informací o omlazených Nissanech najdete zde.

Opel Flextreme GT/E

O pohon Flextreme GT/E se má postarat elektromotor s točivým momentem 370 Nm, jeho výkon zatím zveřejněn nebyl, zřejmě nebude tak zajímavý. Tento moderní, sportovně laděný automobil s hybridním pohonem má zrychlit z klidu na 100 km/h pod 9 sekund a dosáhne rychlosti přes 200 km/h, což je konfigurace poněkud směřující proti trendům současných elektromobilů a hybridů, které se spíše soustředí na brilantní akceleraci, ale nejvyšší rychlosti zpravidla poněkud zaostávají...

V režimu čistě elektrického pohonu má stroj ujet zhruba 60 km, prodloužení této hodnoty má zajistit malý vznětový spalovací motor, jenž je určen výhradně pro pohon generátoru. V celkovém úhrnu má spotřeba paliva modelu Flextreme GT/E činit 1,6 l/100 km, lví podíl na tom může
mít i proměnná regulace aerodynamiky při rychlosti přes 50 km/h se základní hodnotou koeficientu Cx 0,22.

Opel Flextreme oficial 04.jpg Opel Flextreme oficial 01.jpg Opel Flextreme oficial 06.jpg

Tip: více informací o hybridním konceptu Opelu najdete zde.

Opel Meriva

Zcela nový Opel Meriva připravený pro modelový rok 2010 vychází ze stejnojmenné studie z roku 2008, v Anglii se bude prodávat pod tradičním názvem Vauxhall a stane se vůbec prvním vozem Opel, jenž používá novou soustavu bočních dveří s označením FlexDoor.

Právě tento prvek má být nejvýraznějším znakem novinky a jeho ústředním motivem je druhý pár dveří zavěšený vzadu a otevíraný proti směru jízdy, a to až do bezmála pravého úhlu. Na počátku dějin motorizmu šlo o běžný prvek vynucený zejména jednoduchou konstrukcí tehdejších dveřních klik, ale z pochopitelných důvodů se mu říkalo „dveře pro sebevrahy“. Vzhledem k tomu, že toto řešení se již léta používá naprosto vyjimečně, neexistuje pro něj v českém jazyce žádné zažité označení (sebevražednou rétoriku raději vynecháme). Dovolíme si tedy být trochu kreativní a řešení budeme nazývat opačně zavěšenými dveřmi, zkráceně opačnými dveřmi.

Druhá generace Opelu Meriva stane na nové podlahové plošině, která je ve všech ohledech větší při porovnání s generací první a nabídne zřejmě i přiměřeně lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotu si najde cestu celkem šest zážehových a vznětových jednotek s výkonem od 75 do 140 koní (55 až 103 kW). Podle výrobce mají být nové vozy zhruba o 15 % hospodárnější než jejich předchůdci, časem se do výroby dostane i extrémně ekologické provedení EcoFlex.

Opel Meriva 13.jpg Opel Meriva 14.jpg Opel Meriva 15.jpg

Tip: podrobné představení Opelu Meriva naleznete zde.

Pagani Zonda Tricolore

Italský výrobce nekompromisních sportovních vozidel představil svou novinku pro letošní Ženevský autosalon. Teď už víme, že ponese název Tricolore Edition na počest italského aerobatického týmu Frecce Tricolori. A v čem spočívá její výjimečnost?

Zonda Tricolore je postavena na bází modelu Cinque, změny očekáváme především v konstrukci. Tělo tohoto modelu je ze speciální kombinace karbonu a titanu, což mu dodává nejen neobvyklý vzhled ale i snižuje hmotnost. Model nabízí i další dvě unikátnosti, kromě italské trikolóry táhnoucí se po středové linii vozu, tato Zonda disponuje pouze LED světlomety.

pagani-04-167mf07mlc-20cm.jpg pagani-04-185m4-30c-20cm.jpg pagani-04-191mf3-30c-20cm.jpg

Tip: více na téma Zonda Tricolore najdete zde.

Peugeot 508 (koncept 5)

Zapomeňte na Peugeoty 407 i 607, na scénu se chystá zbrusu nová 508, která je oba nahradí. Její předprodukční verze je na světě.

Přímého následníka tak nebude mít ani jeden ze zmíněných „frantíků”, novinka je zastoupí oba. Důvody jsou pravděpodobně dva - větší 607 není nijak zvlášť úspěšná, když ve své třídě není s to konkurovat zejména německým limuzínám prestižnějších značek. O 407 něco podobného říci nelze, jde o dlouhodobě dobře prodávaný vůz, na poměry dnešní střední třídy ale začal být příliš malý. Nové dimenze, dané zejména současným Mondeem a Insignií, volají po autě citelně větším. Výsledné řešení je takovým šalamounským kompromisem - vznikne zcela nový vůz, který by měl oslovit současné zákazníky 407, udržet si alespoň část příznivců 607 a přitom ve střední třídě nabídne auto, které bude s to konkurovat nejúspěšnější konkurenci a dá svůj velikostní posun najevo i svým jménem.

Peugeot 508 koncept 5 by Peugeot 01.jpg Peugeot 508 koncept 5 by Peugeot 02.jpg Peugeot 508 koncept 5 by Peugeot 03.jpg

Tip: představení předprodukční verze sloučených modelů naleznete zde.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa Lohner Porsche Semper Vivus, představuje automobilka Porsche novou podobu tohoto vizionářského konceptu, který tentokrát aplikuje na závodní vůz kategorie GT.

Představená hybridní soustava byla vyvinuta speciálně pro použití v závodním automobilu a svojí koncepcí i uspořádáním se značně liší od současných konvenčních hybridních ústrojí. Každé z předních kol závodního speciálu 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 60 kW. Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s největším výkonem 480 koní (351 kW), jenž je umístěn tradičně v zádi vozu a pohání kola zadní nápravy.

Významnou inovací je použití setrvačníku uchovávajího energii namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačník je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů. Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor dosahuje až 40 000 otáček/min. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Porsche 911 GT3 Hybrid 1.jpg Porsche 911 GT3 Hybrid 2.jpg Porsche 911 GT3 Hybrid 3.jpg

Tip: více informací o hybridním závoďáku Porsche najdete zde.

Porsche 911 Turbo S

Nové 911 Turbo S a v porovnání se „standardním” typem 911 Turbo přináší 30 koní k dobru. Dosahuje totiž výkonu 530 koní (390 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm, jež může díky funkci overboost dočasně poskočit až na rovných 700 Nm. Nejvyšší rychlost se však zvýšila jen o 3 km/h na výsledných 315 km/h.

Novinka se stává vlajkovou lodí celé typové řady, o čemž svědčí jeho bohaté standardní vybavení. V podstatě je tomu tak, že ve voze 911 Turbo S dostane zákazník všechny prvky, které se dodávají u levnějších verzí za příplatek. Porsche 911 Turbo S tak přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, systémem kontroly trkace PTM pro soustavu trvalého přenosu točivého momentu na všechna kola nebo systém Porsche Torque Vectoring (PTV) zahrnující i samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Porsche 911 Turbo S 01.jpg Porsche 911 Turbo S 02.jpg Porsche 911 Turbo S 03.jpg

Tip: více informací o nejsilnější 911 Turbo najdete zde.

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu jen 3,0 l/100 km při emisích CO2 ve výši 70 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky. Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec s výkonem rovných 500 koní (368 kW) a trojici elektromotorů s celkovým výkonem 218 koní (160 kW), takže tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 718 koní (528 kW). Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 s a pokořit rychlost 320 km/h, přičemž Severní smyčku údajně zvládne pod 7:30, čímž má být dokonce rychlejší než sériová Carrera GT.

Model 918 Spyder disponuje kapalinou chlazenými li-ionovými akumulátory, rekuperací brzdné energie, speciálním tlačítkem E-Boost pro náhlé potřeby maximální akcelerace a čtveřicí přednastavených jízdních režimů: E-Drive pro jízdu na čistě elektrický pohon, Hybrid využívající výkonu spalovacího i elektrického motoru zároveň, Sport Hybrid se zdůrazněným akcentem na výkony a Race Hybrid určený na závodní trati a jízdu na hranicích fyzikálních zákonů.

Porsche 918 Spyder 01.jpg Porsche 918 Spyder 02.jpg Porsche 918 Spyder 03.jpg

Tip: více o voze kombinujícím zdánlivě neslučitelné vlastnosti najdete zde.

Porsche Panamera V6

Nová Panamera V6 má v nabídce modelu představovat cosi mezi verzí Junior v někdejší nabídce Škody Fabia a variantou Bluemotion v dnešní paletě verzí Volkswagenu Passat. Bude relativně levná, relativně úsporná a rádoby ekologická.

Jejím základem bude motor 3,6 V6 s výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvíce 400 Nm. Pokud jsou vám tato čísla povědomá, pak jste na spravné stopě - agregát vychází z motoru 3,6 FSI, který dnes najdeme v několika dalších vozech koncernu Volkswagen, mj. i u nás nechvalně proslulých Passatech R36. Motor bude pevně spojen s dvouspojkovým automatem PDK (DSG) a jeho výkon bude dále přenášen na kola zadní nápravy.

Porsche Panamera V6 01.JPG Porsche Panamera V6 02.JPG Porsche Panamera V6 03.JPG

Tip: více informací o nové šestiválcové verzi modelu Panamera naleznete zde.

Porsche Cayenne

Porsche letos ve své expozici nepředstaví pouze slabší Panameru V6, ale uvede i novou generaci svého kontroverzního SUV. Model jednoznačně patřící na špici prodejů v rámci automobilky má přijít s dynamičnějším designem, pokrokovými technologiemi a opomenout nesmíme ani fakt, že novinka bude od svého předchůdce i přest větší šírku a rozvor o zhruba 180 kg lehčí.

Výchozí Cayenne bude poháněn vidlicovým zážehovým šestiválcem 3,6 l s výkonem 300 koní (221 kW), písmeno „S“ pak znamená aplikaci osmiválce s objemem 4,8 l a výkonem 400 koní (294 kW) a Turbo nabídne stejnou jendotku, jež ovšem díky dvojici přeplňovacích turbodmychadel dává rovných 500 koní (368 kW). Oba tyto osmiválce by měly být oproti svým dosavadním verzím o 23 % hospodárnější, šestiválec pak má spotřebovat o 20 % méně benzínu než dosud. Chybět nebude ani naftová alternativa - již dobře známý Cayenne Diesel nabídne opět motor 3,0 V6 TDI s výkonem 240 koní (170 kW).

Porsche Cayenne 2011 04.jpg Porsche Cayenne 2011 06.jpg Porsche Cayenne 2011 07.jpg 

Tip: více informací o nové generaci tohoto SUV jsme vám přinesli zde.

Protoscar Lampo 2

Označit tento vůz za zvláštní by nebylo až tak přesné. Jedná se o koktejl toho nejlepšího ze Spykeru s tím nejhorším od Bertoneho, jako koření posloužila špetka Lamborghini na horní části zádi a troška Viperu v interiéru. Celá tato míchanice, připomínající trochu i člun, ústí v úhrnu v poměrně zajímavé vozidlo, těžko ale říci, zda se s ním začneme potkávat na běžných silnicích.

Protoscar Lampo 2 údajně dosahuje výkonu 408 koní (299 kW) a pohonná soustava jej přenáší na vozovku skrze všechna čtyří kola. Podle výrobce se má vyznačovat snadným a rychlým dobíjením, z klidu na 96 km/h zrychlí za 5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 200 km, pohotovostní hmotnost činí 1 585 kg. Rám vozu je tvořen ocelovými trubkami a obložen je panely z kompozitních materiálů, uvnitř usadí dvoučlennou posádku, rozvor náprav je 2 413 mm a šířka nepřesáhne 1 900 mm.

Protoscar Lampo 2 01.jpg Protoscar Lampo 2 02.jpg Protoscar Lampo 2 03.jpg

Tip: více informaci o elektrickém sporťáku najdete zde.

Renault Clio Gordini RS

Nový Renault Clio Gordini RS se tak vyznačuje opět především lakem „Malta-blauwe” s dvojicí kontrastních bílých pruhů. Uvnitř se máme dočkat též velkorysého provedení s koženým čalouněním a obložením z pravého kovu. Bohatá výbava má mj. čítat kvalitní audiosystém, Bluetooth handsfree, dešťový senzor a GPS navigace.

Po kapotou tedy zůstane vše při starém a o více než dostatečnou dynamiku (0-100 km/h za 6,9 s, maximální rychlost 225 km/h) se postará atmosféricky plněný dvoulitr s výkonem 200 koní při 7 000 ot./min. Clio RS ovšem patří s touto výbavou mezi nejlepší, není-li vůbec nejlepším ostrým mini na světě, takže ani jménu Gordini ostudu jistě neudělá...

Renault Clio Gordini RS 02.jpg Renault Clio Gordini RS 03.jpg Renault Clio Gordini RS 04.jpg

Tip: úplné informace o novém Cliu Gordini RS najdete zde.

Renault Mégane CC

Nejdůležitějším prvkem novinky je pochopitelně její skládací, dvoudílná pevná střecha, jež se vyznačuje svým takřka úplným prosklením. Její ovládání je plně automatické, využívá důmyslné elektro-hydraulické soustavy a posádka se může na pokyn tlačítka záhy kochat jízdou s větrem ve vlasech, zvláště když celý skládací proces trvá jen 21 sekund. Cestování bez střechy do rychlosti 90 km/h zpříjemňuje malý pevný štítek ze skla umístěný mezi opěrkami hlav na zadních sedadlech, pro rychlosti vyšší je k dispozici běžný odnímatelný větrolam ze síťoviny.

Zvenčí se novinka vyznačuje adaptivními bi-xenonovými reflektory s nasvětlováním zatáček nebo tmavě červenými zadními světlomety s jednotkami složenými z LED pro brzdová světla. Uvnitř se nachází prvky komfortní výbavy běžné spíše u dražších aut včetně navigačního systému Carminat Tomtom, konektivity USB, komplikované audiosoustavy s trojrozměrným zvukem nebo elektronického ovládání ruční brzdy.

Renault Megane Coupe Cabrio 01.jpg Renault Megane Coupe Cabrio 02.jpg Renault Megane Coupe Cabrio 03.jpg

Tip: více o Renaultu Mégane CC naleznete zde.

Renault Mégane GT a GT Line

Verze s prostým označením GT, kterou má na svědomí divize Renault Sport, má řidiči nabídnout větší emoce, silnější agregáty a celkově zlepšit a přiblížit pocity z řízení ostrého vozu. Jistě nelze očekávat nějaké trhání asfaltu či lámání rekordů, ale trochu náročnějšímu řidiči nabízený výkon jistě postačí. Na výběr bude z dvojice agregátů a to z benzínového čtyřválce TCe s výkonem 180 koní a dieselového čtyřválce dCi nabízejícího výkon 160 koní. Samozřejmě součástí je i vylepšené šasi, tvrdší řízení a sportovněji působící bodykit. Uvnitř najdeme kombinaci speciálního čalounění GT s karbonovými doplňky. Standardem jsou zde 18-ti palcová kola. Verze GT bude samozřejmě dostupná pro všechny karosářské varianty.

Renault-Megane-25210101249259181600x1060.jpg Renault-Megane-25210101249265741600x1060.jpg Renault-Megane-25210101250567821600x1060.jpg

Tip: více o Méganu GT a k tomu i informace o verzi GT Line najdete zde.

Renault Wind

Renault Wind měří na délku pouhých 3,83 m, disponuje pevnou sklapovací střechou, která se složí již za 12 sekund a zavazadlovým prostorem objemu 270 l. Především tyto parametry z něj budou dělat dobrého společníka na kratší výlety ve dvojici. Navíc naladění podvozku si do parády vzala divize Renault Sport, od čehož si majitel může slibovat tužší pružení, přesnější řízení a hlavně trochu lepší vlastnosti na klikatějších silnicích. Výrobce zapracoval i na takových „detailech“ jako je třeba nižší sezení řidiče a spolujezdce připomínající to ve skutečně sportovních vozech.

Model nebude zaostávat ani po motorické stránce, a to i navzdory tomu, že na výběr je pouze ze dvou agregátů. Prvním z nich je 1,2 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 74 kW/100 koní a maximálním točivým momentem 152 Nm, co je i tak vcelku dostačující. Pro horkokrevnější povahy je připravený 16ti ventilový 1,6 litrový čtyřválec nabízející výkonu 98 kW/133 koní a točivým momentem 160 Nm. Připomínají-li vám tyto parametry už některý z modelů, pak vězte, že ten samý agregát je nabízen u ostrého Twinga RS.

9485533.jpg 5621783.jpg 4295513.jpg

Tip: více si o Renaultu Wind můžete přečíst zde.

Doporučujeme

Články odjinud